Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

V České Třebové se srazily nákladní vlaky, jeden projel přes zákaz

Časně ráno se v České Třebové srazily dva nákladní vlaky. Škoda je téměř čtyři miliony. Podle informací policie byli po nehodě převezeni do nemocnice k ošetření dva muži. Osobní dopravu nehoda neovlivnila.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J60i35ř50í 75B89u76c36h80t76a 1888975137492

Nehoda se stala v České Třebové,kousek před krytým Bazenem.

0/0
8.7.2014 16:33

D90u73š67a45n 56L42e81v75ý 7628615840880

V které části uzlu Č.T. se to stalo?Vypadá to asi na odjezdovou kolej pro náklady směr Olomouc nebo Brno.Ze slinzů experta Drápala z DI ví člověk velký kulový.

0/−1
8.7.2014 11:16

D74a53v92i10d 67P40e39c65a 1205764901986

V Suezu...

0/0
8.7.2014 11:48

P80a89v94e20l 26R28e40n93z36a 2527327136348

A byla to rána pořádná, až mě to vzbudilo, jen člověk nevěděl co to bylo, zjistil jsem to až v práci. Hlavně že se nikou nic nestalo.

0/0
8.7.2014 17:39

V42í52t66ě68z44s97l73a65v 85K24l32o43z79í18k 3581689464397

Avatarum se nazadarilo, stane se, tech vozu venku je ale vice, vidim minimalne 2 rajky a savu vazene idnes....

0/0
8.7.2014 10:40

M23i81c67h64a65l 46M70e59č44i30a89r 1610320309885

Určite do neho vrazil zozadu? Skôr to vyzerá na čelnú zrážku, keď sa vykoľajili 2 lokomotívy a v článku píšu len o jednej... jedine, žeby mal ten zadný vlak 2...

0/−1
8.7.2014 10:20

D74a35v86i71d 95H74o78f 5273431940756

já tedy vidím jenom jednu lokomotivu. BTW: některé náklady mají lokomotivu i vzadu.

+1/0
8.7.2014 10:23

M71i76c45h19a80l 35M88e22č19i31a66r 1770850309965

https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/t1.0-9/10537102_350172891803544_4419892628774920760_n.jpg tu to vyzerá na dve, alebo ju rozlomilo na 3 kusy... ale asi bude fakt len 1.. v tom prípade to musela byť slušná šupa zozadu.. aký asi mohol byť rozdiel rýchlostí na takú deštrukciu...

0/0
8.7.2014 10:26

P84a63v52e74l 33O90d11r53a14z82i70l 6954499637440

To je bezpečně 1 lokomotiva, zprava vidíte čumák I. díl, pak II. díl čumáku s odpadenou kapotou (možná se urval nějaký agregát) a potom až kabinu.

+1/0
8.7.2014 10:30

M64i33c68h89a73l 93M23e34č48i64a71r 1200210679185

ok, ďakujem za vysvetlenie... :)

0/0
8.7.2014 10:31

M56a11r51t98i89n 25M73u67s70i83l 4700321403351

Za týden, za dva si mašinku koupíme v .čkách jako voňavku s nájezdem 200 moto hodin a krásným zlatým lakem.;-D

+1/−1
8.7.2014 9:58

J20a38n 48S57a74l65o42m18o95n 4559130701385

Ještě že se nikomu nic nestalo a jsou "jen" hmotné škody. Taky docela dobře mohlo jít o poruchu na lokomotivě. Tomu bych se, při jejich věku, ani nedivil.

+3/−2
8.7.2014 8:53

R13a20d60o80s88l85a95v 36K69l54a50u73d28a 5894658964162

Ty lokomotivy jsou v perfektním stavu, Na stáří fakt nezáleží, prochází řádnou prohlídkou a jsou prováděny GO. Prostě fíra přehlídl červenou. Nic jiného za tím nehledejte:-)

+6/0
8.7.2014 9:09

J13a70n 81S98a38l36o33m61o46n 4119740471145

TAk i těm lokomotivám v perfektním stavu se tu a tam něco potento. Vlakem jezdím denně a každý rok je dvakrát nebo třikrát zpoždění kvůli "poruše na lokomotivě) (i když může jít jen o vypadlý jistič). Ale je pravda že to přehlédnutí strojvůdcem je asi nejpravděpodobnější. Chudák strojvůdce.

+2/0
8.7.2014 9:11

P94a94v28e85l 70V57a20ň12h80a46r44a 9988507822970

I stare lokomotivy s poruchama jsou bohuzel stale mensim zdrojem chyb nez lidsky faktor.

+2/0
8.7.2014 9:16

R55a75d76o20s89l52a41v 87K39l74a82u37d29a 5524838314872

Jistěže se může něco "potento". Ale vždycky lze lokomotivu bezpečně zastavit.

+2/0
8.7.2014 9:17

T64o58m55á54š 42K28n17a86i13f32l 6343470987870

Vzhledem k tomu, jakzm způsobem je vlak brzděn (tlakem vzduchu, resp. jeho nedostatkem - pri brzdeni je vypoustet vzduch z brzdoveho potrubi), ovládaným mechanicky), je prakticky vylouceno aby pri sebevetsi zavade doslo k tomu, ze by neslo vlak zastavit.

0/0
8.7.2014 9:55

J52a35n 77S90a34l97o36m24o52n 4639400561955

Takže je to principielně podobné jako u autobusů a trolejbusů :-).

0/0
8.7.2014 10:06

P73a82v81e37l 61O23d21r84a33z51i38l 6224569687330

U autobusu se musí natlakovat, aby se moho brzdit.

U vlaku se musí natlakovat, aby se mohlo jet.

Ale je to samozřejmě ve skutečnosti složitější.

+1/0
8.7.2014 10:31

J85a29n 17S49a39l85o39m12o51n 4609580321605

No ne úplně. "parkovací" bzda autobusu je aktivní právě jen když není v okruhu vzduch, ale provozní brzdy pracují s tlakem jako u klasické brzdy. Takže při absolutní ztrátě tlaku začne vozidlo brzdit na tu "parkovačku" samo. Myslím že to asi bude principem shodné. Navíc třeba trolejbus je také drážní vozidlo, takže do určité míry musí splňovat i drážní provozní normy.

0/0
8.7.2014 10:37

P49e16t91r 24N84o32v42o14t30n93y 3719342879122

U vkaku musí byt vzduch v zásobnícich (na kazdem vagonu), ze kterych se vzduch prepousti do brzdovych válců. To dela brzdovy rozvadec, ktery se prave ovlada poklesem tlaku v prubeznem potrubi. Ale souprava uplne bez vzduchu zabrzdit nejde.

0/0
8.7.2014 13:10

J28a82n 49S77a77l38o13m38o32n 4559890261195

Teď nevím přesně jak to měl ten trolejbus. Samozřejmě zásobník vzduchu měl i on, ale parkovací brzda prakticky otevřela vzduchové potrubí a vypustila vzduch ze systému (asi mimo zásobník, který se uzavřel). To brždění parkovací brzdou bylo uděláno na pružiny které roztáhly čelisti v bubnu. Nebyla to asi taková síla jakou umí tlak vzduchu, ale pro parkování to stačilo a pro nouzovku asi taky.

0/0
8.7.2014 13:17

P44e79t40r 76N12o89v59o45t27n59y 3239362349352

U žel. vozu je rucni brzda na šroubovku. a klín. :-)

0/0
8.7.2014 13:21

J29a64n 35S44a25l51o83m21o29n 4129820801935

Jo, to jsem si všiml, i když nevím jak to má vyřešený Regioshark, tam jsem si všiml jen nějakých vnějších kontrolek brzd, ale systém tam prostě není vidět :-). V klasických vagonech je brzdové kolo nepřehlédnutelné. ;-D

0/0
8.7.2014 13:23

M57i20r83o45s34l68a22v 97Z33i89k27m68u44n37d 7669113324353

Pravděpodobnost závady je stejná, jako u auta starého 30 - 40 let, kterým hodláte najet každodenně 500 - 1 000 km....

0/0
9.7.2014 18:46

J50a52n 13S82a73l95o21m73o74n 4359320601385

Spíš bych řekl že menší a dost to hovoří ve prospěch konstruktérů a údržby. Těch poruch zase tak moc není.

0/0
9.7.2014 19:21

P92a31v95e12l 34O42b24d87r67ž21á36l95e74k 6186744798232

A DI opet vyda dlouhou zpravu s duraznym doporucenim na urychlene zavedeni ETCS - aniz by vzala na vedomi realitu a kde na to vzit (na strane szdc i provozovatelu dopravy).

+4/−2
8.7.2014 8:43

P27e19t95r 75N41o37v89o73t46n86y 3339592939862

No jo, ale co jiného  zbývá?

0/0
8.7.2014 8:48

P74a71v60e33l 47O48b35d42r67ž17á46l81e41k 6756864988872

Zkusit zapojit mozek a zvazit i jine varianty jak udalostem tohoto typu predchazet. Zrovna u DI me az fanaticka snaha vsechny problemy resit jednim technickym zarizenim docela prekvapuje.

+3/−1
8.7.2014 8:51

P46a93v60e18l 23V63a61ň60h92a15r37a 9868557902380

Jake jsou aktualne jine moznosti jak zpetne kontrolovat, ze vlak neprojel cervenou nez prave ETCS nebo jakekoliv jine zarizeni tohoto druhu?

+1/0
8.7.2014 8:59

P73a33v60e33l 23O83b36d41r86ž84á50l88e38k 6586944248862

Jelikoz se to vetsinou deje pri odjezdu vlaku, je resenim napriklad navrat cervenych vypravcich... to by vyznamnou cast pripadu vyresilo.

0/0
8.7.2014 19:58

P47e98t85r 65N42o78v61o18t98n71y 3539422979542

Ano, zvlášť u nákladních vlaků.

0/0
8.7.2014 20:03

P22e26t18r 18G18r24i63v84a13l19s61k72ý 6332724749323

však už se zavádí....... jen to chvilku potrvá (jako všechno u nás....)

0/0
8.7.2014 8:49

T11o96m89á50š 49K55n14a71i40f54l 6983250247220

Nejen u nás.

0/0
8.7.2014 9:56

J81a97n 88K39u37č72e30r50a 2867982326613

Opravdu DI někdy vydala BD, které obsahuje jen zavedení ETCC? Nebo demagogicky zapomínáte na druhou část BD, kde je jasně uvedeno "do doby zavedení ETCS přijměte...."?

+1/0
8.7.2014 15:26

P95a76v14e69l 55O88b43d75r69ž55á52l57e15k 6666214468762

Prave ty tri tecky jsou vetsinou dost neurcite...

0/0
8.7.2014 20:01

R63a25d48o70s89l36a62v 82K92l44a12u12d60a 5204898274862

....a kde jenom jedny koleje v té chvíli jsou – tam vlaky dva se nesnesou.:-P

+1/0
8.7.2014 8:12

M58a37r67t70i97n 19H80a47v51l36í55k 4410345707603

Vlaky na kamiony.

+5/−12
8.7.2014 8:05

P83a72v33e83l 83M89o15r49a50v85e62c 3532419722198

Když občas vidím jak kamioňácká prasata porušují předpisy a vynucují si silou přednost, tak si taky říkám: ano, pustil bych plně jedoucí vlaky na kamiony. Ať to tiráci mají z opačného pohledu toho menšího.

+11/−4
8.7.2014 8:40

R45i61c39h27a17r83d 77L16e64s15k66l33ý 6488105177517

Pavel má koukám vybroušený smysl pro humor. Kalouska na vlak a vlak na kamion!

+1/−1
8.7.2014 9:36

P68a73v50e28l 86M85o16r42a95v53e87c 3262839452648

Skoro máte pravdu. Jen toho Kalouska bych raději viděl _pod_ vlakem:-P.

+2/−2
8.7.2014 9:39

R49o74m41a89n 92Z11a16p62l75e15t65a68l 2789271661657

a kamiony na bezpečnou D1

+1/0
8.7.2014 9:40

M48i43r44o92s79l89a54v 31P59a55v96l30í62č95e61k 7313290495264

Pán asi nebydlí u silnice...

+1/0
8.7.2014 14:01







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.