Diskuse k článku

V České Třebové se srazily nákladní vlaky, jeden projel přes zákaz

Časně ráno se v České Třebové srazily dva nákladní vlaky. Škoda je téměř čtyři miliony. Podle informací policie byli po nehodě převezeni do nemocnice k ošetření dva muži. Osobní dopravu nehoda neovlivnila.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J11i80ř54í 42B27u29c47h10t65a 1348125797432

Nehoda se stala v České Třebové,kousek před krytým Bazenem.

0/0
8.7.2014 16:33

D26u61š69a78n 67L67e31v45ý 7128425550900

V které části uzlu Č.T. se to stalo?Vypadá to asi na odjezdovou kolej pro náklady směr Olomouc nebo Brno.Ze slinzů experta Drápala z DI ví člověk velký kulový.

0/−1
8.7.2014 11:16

D13a44v30i40d 17P67e78c95a 1905794531986

V Suezu...

0/0
8.7.2014 11:48

P96a89v16e93l 64R59e25n33z26a 2467757666198

A byla to rána pořádná, až mě to vzbudilo, jen člověk nevěděl co to bylo, zjistil jsem to až v práci. Hlavně že se nikou nic nestalo.

0/0
8.7.2014 17:39

V63í18t32ě85z44s97l47a97v 51K24l84o26z69í57k 3651329834517

Avatarum se nazadarilo, stane se, tech vozu venku je ale vice, vidim minimalne 2 rajky a savu vazene idnes....

0/0
8.7.2014 10:40

M45i17c69h80a76l 61M37e79č52i27a31r 1730650689635

Určite do neho vrazil zozadu? Skôr to vyzerá na čelnú zrážku, keď sa vykoľajili 2 lokomotívy a v článku píšu len o jednej... jedine, žeby mal ten zadný vlak 2...

0/−1
8.7.2014 10:20

D30a52v59i56d 19H55o81f 5163101550756

já tedy vidím jenom jednu lokomotivu. BTW: některé náklady mají lokomotivu i vzadu.

+1/0
8.7.2014 10:23

M30i76c94h11a58l 11M41e94č39i58a48r 1810410699585

https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/t1.0-9/10537102_350172891803544_4419892628774920760_n.jpg tu to vyzerá na dve, alebo ju rozlomilo na 3 kusy... ale asi bude fakt len 1.. v tom prípade to musela byť slušná šupa zozadu.. aký asi mohol byť rozdiel rýchlostí na takú deštrukciu...

0/0
8.7.2014 10:26

P64a54v30e75l 76O58d26r62a48z15i16l 6754749947620

To je bezpečně 1 lokomotiva, zprava vidíte čumák I. díl, pak II. díl čumáku s odpadenou kapotou (možná se urval nějaký agregát) a potom až kabinu.

+1/0
8.7.2014 10:30

M11i69c35h11a40l 59M84e51č67i30a42r 1700380149805

ok, ďakujem za vysvetlenie... :)

0/0
8.7.2014 10:31

M69a28r85t59i90n 37M85u34s77i26l 4140231553941

Za týden, za dva si mašinku koupíme v .čkách jako voňavku s nájezdem 200 moto hodin a krásným zlatým lakem.;-D

+1/−1
8.7.2014 9:58

J52a34n 66S98a76l57o78m56o40n 4389970791125

Ještě že se nikomu nic nestalo a jsou "jen" hmotné škody. Taky docela dobře mohlo jít o poruchu na lokomotivě. Tomu bych se, při jejich věku, ani nedivil.

+3/−2
8.7.2014 8:53

R61a54d44o86s86l57a67v 44K87l88a24u14d35a 5244448574832

Ty lokomotivy jsou v perfektním stavu, Na stáří fakt nezáleží, prochází řádnou prohlídkou a jsou prováděny GO. Prostě fíra přehlídl červenou. Nic jiného za tím nehledejte:-)

+6/0
8.7.2014 9:09

J36a45n 38S55a24l94o74m70o61n 4569120231875

TAk i těm lokomotivám v perfektním stavu se tu a tam něco potento. Vlakem jezdím denně a každý rok je dvakrát nebo třikrát zpoždění kvůli "poruše na lokomotivě) (i když může jít jen o vypadlý jistič). Ale je pravda že to přehlédnutí strojvůdcem je asi nejpravděpodobnější. Chudák strojvůdce.

+2/0
8.7.2014 9:11

P57a60v20e34l 33V78a42ň38h26a65r87a 9598647452510

I stare lokomotivy s poruchama jsou bohuzel stale mensim zdrojem chyb nez lidsky faktor.

+2/0
8.7.2014 9:16

R94a50d43o43s97l55a12v 61K50l56a46u58d69a 5254358114642

Jistěže se může něco "potento". Ale vždycky lze lokomotivu bezpečně zastavit.

+2/0
8.7.2014 9:17

T31o98m41á62š 92K11n89a65i24f54l 6193790507940

Vzhledem k tomu, jakzm způsobem je vlak brzděn (tlakem vzduchu, resp. jeho nedostatkem - pri brzdeni je vypoustet vzduch z brzdoveho potrubi), ovládaným mechanicky), je prakticky vylouceno aby pri sebevetsi zavade doslo k tomu, ze by neslo vlak zastavit.

0/0
8.7.2014 9:55

J59a59n 32S75a20l23o67m24o41n 4549970691765

Takže je to principielně podobné jako u autobusů a trolejbusů :-).

0/0
8.7.2014 10:06

P86a29v72e22l 89O63d32r38a64z13i88l 6114499527770

U autobusu se musí natlakovat, aby se moho brzdit.

U vlaku se musí natlakovat, aby se mohlo jet.

Ale je to samozřejmě ve skutečnosti složitější.

+1/0
8.7.2014 10:31

J83a11n 91S81a98l60o86m98o46n 4499250861965

No ne úplně. "parkovací" bzda autobusu je aktivní právě jen když není v okruhu vzduch, ale provozní brzdy pracují s tlakem jako u klasické brzdy. Takže při absolutní ztrátě tlaku začne vozidlo brzdit na tu "parkovačku" samo. Myslím že to asi bude principem shodné. Navíc třeba trolejbus je také drážní vozidlo, takže do určité míry musí splňovat i drážní provozní normy.

0/0
8.7.2014 10:37

P16e67t86r 63N33o33v13o45t51n41y 3289252289662

U vkaku musí byt vzduch v zásobnícich (na kazdem vagonu), ze kterych se vzduch prepousti do brzdovych válců. To dela brzdovy rozvadec, ktery se prave ovlada poklesem tlaku v prubeznem potrubi. Ale souprava uplne bez vzduchu zabrzdit nejde.

0/0
8.7.2014 13:10

J93a56n 43S74a70l69o89m40o39n 4619260691265

Teď nevím přesně jak to měl ten trolejbus. Samozřejmě zásobník vzduchu měl i on, ale parkovací brzda prakticky otevřela vzduchové potrubí a vypustila vzduch ze systému (asi mimo zásobník, který se uzavřel). To brždění parkovací brzdou bylo uděláno na pružiny které roztáhly čelisti v bubnu. Nebyla to asi taková síla jakou umí tlak vzduchu, ale pro parkování to stačilo a pro nouzovku asi taky.

0/0
8.7.2014 13:17

P98e30t36r 72N74o76v34o31t95n26y 3349772259492

U žel. vozu je rucni brzda na šroubovku. a klín. :-)

0/0
8.7.2014 13:21

J41a42n 69S73a65l80o92m91o52n 4129740541275

Jo, to jsem si všiml, i když nevím jak to má vyřešený Regioshark, tam jsem si všiml jen nějakých vnějších kontrolek brzd, ale systém tam prostě není vidět :-). V klasických vagonech je brzdové kolo nepřehlédnutelné. ;-D

0/0
8.7.2014 13:23

M16i75r37o34s46l63a16v 13Z25i24k67m53u48n92d 7449973394183

Pravděpodobnost závady je stejná, jako u auta starého 30 - 40 let, kterým hodláte najet každodenně 500 - 1 000 km....

0/0
9.7.2014 18:46

J95a54n 30S58a97l69o87m60o87n 4339170771335

Spíš bych řekl že menší a dost to hovoří ve prospěch konstruktérů a údržby. Těch poruch zase tak moc není.

0/0
9.7.2014 19:21

P97a29v59e27l 55O68b91d87r24ž19á45l25e27k 6116294268872

A DI opet vyda dlouhou zpravu s duraznym doporucenim na urychlene zavedeni ETCS - aniz by vzala na vedomi realitu a kde na to vzit (na strane szdc i provozovatelu dopravy).

+4/−2
8.7.2014 8:43

P57e93t22r 93N77o10v96o57t76n67y 3459852749822

No jo, ale co jiného  zbývá?

0/0
8.7.2014 8:48

P95a47v90e69l 34O88b74d88r38ž47á30l81e45k 6836424808682

Zkusit zapojit mozek a zvazit i jine varianty jak udalostem tohoto typu predchazet. Zrovna u DI me az fanaticka snaha vsechny problemy resit jednim technickym zarizenim docela prekvapuje.

+3/−1
8.7.2014 8:51

P68a44v10e74l 22V64a39ň30h29a62r69a 9778107552120

Jake jsou aktualne jine moznosti jak zpetne kontrolovat, ze vlak neprojel cervenou nez prave ETCS nebo jakekoliv jine zarizeni tohoto druhu?

+1/0
8.7.2014 8:59

P48a35v49e77l 36O41b93d36r22ž68á64l74e72k 6946644228242

Jelikoz se to vetsinou deje pri odjezdu vlaku, je resenim napriklad navrat cervenych vypravcich... to by vyznamnou cast pripadu vyresilo.

0/0
8.7.2014 19:58

P95e97t76r 50N73o18v82o81t60n48y 3159362159202

Ano, zvlášť u nákladních vlaků.

0/0
8.7.2014 20:03

P37e90t28r 42G19r43i64v53a36l73s17k87ý 6152574899653

však už se zavádí....... jen to chvilku potrvá (jako všechno u nás....)

0/0
8.7.2014 8:49

T34o64m49á54š 80K12n77a60i73f26l 6653940747910

Nejen u nás.

0/0
8.7.2014 9:56

J88a10n 17K58u36č82e53r61a 2547772596523

Opravdu DI někdy vydala BD, které obsahuje jen zavedení ETCC? Nebo demagogicky zapomínáte na druhou část BD, kde je jasně uvedeno "do doby zavedení ETCS přijměte...."?

+1/0
8.7.2014 15:26

P71a13v43e85l 13O35b91d93r24ž50á86l60e38k 6356224678682

Prave ty tri tecky jsou vetsinou dost neurcite...

0/0
8.7.2014 20:01

R91a77d68o77s44l83a17v 79K56l30a16u21d72a 5194708934382

....a kde jenom jedny koleje v té chvíli jsou – tam vlaky dva se nesnesou.:-P

+1/0
8.7.2014 8:12

M40a74r26t86i23n 40H13a80v77l48í22k 4560295107703

Vlaky na kamiony.

+5/−12
8.7.2014 8:05

P85a92v61e10l 89M73o36r28a36v15e56c 3142859812518

Když občas vidím jak kamioňácká prasata porušují předpisy a vynucují si silou přednost, tak si taky říkám: ano, pustil bych plně jedoucí vlaky na kamiony. Ať to tiráci mají z opačného pohledu toho menšího.

+11/−4
8.7.2014 8:40

R25i65c98h94a46r50d 80L77e47s65k96l66ý 6458935337367

Pavel má koukám vybroušený smysl pro humor. Kalouska na vlak a vlak na kamion!

+1/−1
8.7.2014 9:36

P30a45v35e78l 56M70o14r64a13v56e89c 3802669352278

Skoro máte pravdu. Jen toho Kalouska bych raději viděl _pod_ vlakem:-P.

+2/−2
8.7.2014 9:39

R97o36m18a96n 89Z29a14p33l45e22t82a62l 2349751691827

a kamiony na bezpečnou D1

+1/0
8.7.2014 9:40

M41i81r29o82s49l56a71v 82P54a61v44l91í89č59e98k 7213210485984

Pán asi nebydlí u silnice...

+1/0
8.7.2014 14:01



Najdete na iDNES.cz