Diskuze

Pardubice začnou půjčovat růžová kola, správné rozmístění obstará hra

V Pardubicích bude možné si od července přímo na ulici půjčit kolo a jinde ho vrátit. Taková služba funguje v Londýně, Paříži nebo Bruselu. V Čechách si lze zapůjčit jízdní kolo třeba v pražském Karlíně.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Jako pokus dobré. Ale co stojan na kola u nádraží, jako má sousední HK - nebude? Mimochodem, docela škoda, že v tomhle půjčování neexistuje varianta pro návštěvníky města (nepředpokládám, že je zaujme měsíční paušál). ;-)

1 0
možnosti
Foto

J64a78n 83N25ě59m77e39c

11. 6. 2014 10:16

Systém nyní funguje v Praze, Brně a Olomouci. Brzy se přidají ČB a další města. Registrace platí v rámci celé ČR, takže uživatel z Prahy si může půčit kolo v Pardubicích a naopak.

0 0
možnosti

Díky za info, zní to zajímavě, leč představa, že na tom kole za 1500kč někdo pojede z Pardubic do Prahy zdá se mi býti velmi úsměvná. Nebo jste to myslel jinak? 

Navíc tento systém půjčování přece dávno nabízejí ČD, které mají výhodu mj. v nižší ceně a právě v tom počtu míst, kde lze kolo vypůjčit a zase odevzdat.

http://www.cd.cz/volny-cas/pujcovny-kol-cd/pardubicky-kraj/-5943/

0 0
možnosti

Myslím, že Jan to myslel tak, že zaplatíš 200kč na měsíc a v tom měsíci, když budeš v Pardubicích, tak si kolo můžeš půjčit, když budeš v Praze, tak taky atd... Samozřejmě se asi bere jízda v jednotlivém městě. Nikoli z jednoho města do druhého. ;-)

3 0
možnosti

Aha, díky! Já mám pořád nějak zafixovaného toho turistu, který vystoupí v Pcích na nádraží z vlaku a chce se podívat třeba na Kuňku, v případě dobrého počasí pak dojet podél Labe do HK. Pro toho to asi nebude ta pravá služba. Samozřejmě, pokud někdo bude cestovat takto cíleně, pak se mu to předplatné vyplatí, ale mám za to, že takových bude méně, než právě těch příležitostných návštěvníků města.

0 0
možnosti
Foto

J79a70n 61N44ě89m98e87c

11. 6. 2014 14:06

Uvedu tedy modelový příklad: Jako občan Pardubic se zaregistrují zde, na růžovém kole jedu na nádraží, pak VLAKEM do Prahy, tam si půjčim jiné růžové kolo a na něm třeba do Karlína.

Jinak konkurence ČD to není.

2 0
možnosti

vy to nazýváte systém? Já to vidím jinak, kolik provozovatel platí Městu? Jakou máte uzavřenu smlouvu o využívání veřejného majetku?!! Dotyční za to inkasují peníze, chci se svézt, musím platit. Kolik oni vrátí do kasy za to, že si kolo, za které berou peníze, může kdokoli přivázat ke značce, zábradlí atd. Jak to budete řešit, až kolo značku poškrábe, jak to máte papírově chráněno? kolik jste dostal peněz za to, že tu takhle lobujete, navíc naprosto trapně na úrovni středoškoláka...

1 0
možnosti
Foto

J65a58n 80N56ě39m55e64c

11. 6. 2014 17:26

Pokud chcete diskutovat tak prosím věcně a slušně. Neznám Vás, ale Váš tón mi vadí. Veřejný prostor je veřejný proto aby ho mohli všichni volně užívat. Kolik platíte Vy, když si zamknete kolo ke značce? To vše samozřejmě v souladu s platnou legislativou. Jinak se jedná o neziskový a komunitní projekt, to jen naokraj.

0 1
možnosti

potrefená husa vždy křičí. Má diskuze je naprosto věcná, napadám Váš způsob lobingu, který mne jako občana našeho Města uráží. Měl by jste hájit zájmy občanů a veřejného majetku. Společnost REKOLA, která růžová  kola provozuje, rozhodně není neziskovka, dotyčné studenty znám, mají plány na 10 mil zisk ročně do 5ti let. Takže věcně mi prosím odpovězte na otázku, co budete dělat, až růžová barva bude na městském majetku? Váš argument o soukromém kole je lichý, občan města z daní platí opravy, kdo to zaplatí za růžová kola?! Dále se Vás ptám, zda-li architekt města či jiný úřad tuto hnusnou barvu povolil? dále se Vás ptám, věcně, kdo zaručí, že kola budou provozuschopná a nebudou stát u zábradlí rozebrané šroty? Dále by mě zajímalo co se stane, až bude společnost spravující majetek chtít natřít zábradlí a u něj bude stát tohle kolo? A na závěr by mě zajímalo, proč tu ten projekt tak hájíte, když je to totálně nepromyšlené? že by blížící se volby? Váaší partaji ale lístek nedám a to původně jsem zvažoval, díky za ulehčení výběru

1 1
možnosti

F45i28l27i30p 28J61e35ž78e50k

12. 6. 2014 16:28

Pane Halmane, vaše diskuze věcná skutečně není, už jen proto, že lžete. Tvrdíte, že nás znáte - my vás ne. A mimochodem - nejsme studenti.

Neziskovka to je, jak se můžete přesvědčit z obchodního rejstříku - http://wwwinfo.mfcr.cz/cgi-bin/ares/darv_res.cgi?ico=02166259&jazyk=cz&xml=1 

10 mil zisku je krásná meta, ale asi jste si spletl pojmy zisk a obrat. Při počtu 10 000 uživatelů bychom skutečně takový obrat mít mohli. Ale Pardubice, stejně jako další města, fungují v rámci sítě samostatně.

Váš argument o argumentu je lichý, protože tím, že se stanete uživatelem sítě Rekola neztrácíte české občanství a nepřestáváte platit daně. Máme již 25 let jiný režim, kde se nemusí vše povolovat. Váš názor na růžovou barvu je politováníhodný, ale to je tak vše, co se s tím dá dělat. K vaší otázce - to nezaručí nikdo, ale v rámci provozu sítě se počítá se servisem v ulicích. Z Prahy s tím máme již nějaké zkušenosti a dle všeho to funguje. 

Natírání zábradlí není nejčastější věc. Pokud by u něj měl někdo připnuté nerůžové kolo, natěrač s tím nic neudělá. U rekol stačí vyplnit formulář "Stojím nevhod?" na http://www.rekola.cz/stojim-nevhod a co nejdříve se snažíme kolo odstranit.

Mohu vás ujistit, že projekt promyšlený je a dokonce je ozkoušený a to nikoli jen v Praze, ale i v Brně a Olomouci. V ostrém provozu funguje již dva měsíce. Jak to funguje najdete na rekola.cz Myslím, že jste si Rekola pravděpodobně s něčím spletl - s jakýmsi nedomyšleným pasystémem, který akorát chce připravit město (a potažmo občany) o peníze, jediné co má je plán zisku 10 mil. a vedou ho studenti, které znáte. Prosím dejte mi na ně kontakt, rádi jim poradíme, jak projekt vést neziskově, udržitelně a ke spokojenosti jak členů sítě, tak pravověrných necyklistů. Filip Ježek, spoluzakladatel a koordinátor Rekola o.s. http://www.rekola.cz info@rekola.cz

3 1
možnosti