Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Cyklistu smetl utržený vozík, těžkým zraněním podlehl

Utržený přívěsný vozík smetl v pátek odpoledne v obci Rudoltice na Lanškrounsku osmašedesátiletého cyklistu. Těžce zraněný muž zemřel.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J41i51ř97í 90D80o11u36b24í73n69e36k 9377828896693

krásný, jak všichni šijete do řidiče, anižbyste měli možnost nahlédnout do znaleckého posudkuRvRv;-O;-O

upřímnou soustrast rodině!

+2/0
18.3.2014 11:00

L77i69b92o13r 74H80r95d18i40n46a 4420306552896

Chudák cyklista, teď se zjistí že jel na kole z hospody a celou dopravní nehodu hodí na něho...

0/0
18.3.2014 9:21

L26u76d51ě41k 48Š90i46š57á44k 3507558229584

Dneska to chtělo jezdit opatrně - s vozíkem s plachtou mohl k převrácení stačit prudký poryv větru.

0/0
17.3.2014 19:05

M92i89l70o88š 86L41e95l96e71k 1330612881458

Nehoda se stala v pátek a to bylo celkem bezvětří. Zkrátka jel jak prase, vozík se rozkýval a převrátil.

+1/0
17.3.2014 19:26

J65i70n12d81ř49i64c93h 93Š28k79o20p60e41k 4585301860335

klidně mohl převrácení pomoci i neupevněný náklady, který se při prudším manévru pohnul.

0/0
17.3.2014 20:11

P44e68t33r 35N83e59s47v55a70d40b68a 2574305796789

Když člověk vídá jek někteří bezmozci lítají s vozíky za auty není se čemu divit. Když se přívěs roztancuje tak řídí on nikoliv řidič!!!

+1/0
17.3.2014 19:00

O18n86d11ř10e91j 72K48e72ř71k92a 7989956520184

Podle fotek to vypadá, že to bylo v obci. Nechce se mi věřit, že jel povolenou rychlostí. Ještě by mě zajímalo, zda může být tak velký přívěs připojený za Passata (unese to tažné zařízení?). Pokud ano, tak asi nestačí obyčejné béčko, musí být nějaké rozšíření?

0/0
17.3.2014 17:32

J75i79n63d47ř51i45c37h 54Š75k41o45p27e32k 4125181330625

velikost ložné plochy v dnešní době nic neznamená, znám spoustu přívěsů, co mají ložnou plochu jak dodávka a když se jim člověk podívá do TP, tak jsou třeba na 500, 750 kg.

zatížení tažného se moc neliší, toho bych se nebál

málo se to víc, hranice 750 kg pro vleky již dávno neexistuje, za určitých podmínek lze tahat bez éčka i bržděný vlek (osobní zkušenost). Celkem srozumitelně např. tady:

http://www.novinky.cz/domaci/318025-jak-je-to-tedy-s-ridicaky-na-voziky-urednici-v-tom-nadelali-zmatek.html

0/0
17.3.2014 17:43

I59v31a 89K79r61i49s42t85o32f52o94v83á 7615213652482

:-/To je hrůza. Cyklista mrtvý a řidič aby teď zpytoval svědomí, co udělal špatně. Já bych to tipla na nepřiměřenou rychlost. Ovšem nikoliv cyklisty.

0/0
17.3.2014 16:57

J59i27n31d91ř77i65c41h 36Š71k58o56p33e60k 4375311500695

průšvih je hned a pokud se člověk pohybuje na silnici,je napůl v průseru pořád

+2/0
17.3.2014 17:58
Foto

M84i74l42a91n 85S85o10u12š97e18k 9596157121802

klasika.... řidiči s vozíkem často nerespektují jakousi maximální povolenou rychlost, vůbec není výjimka když mě předjede škodovka s vozíkem třeba 120, 130 km/h... tyhle větší vozíka mají tendenci se při jízdě rozkývat, mají svoji kritickou rychlost, je třeba zpomalit nebo naopak zrychlit, tohle je častý příběh.... u vyšších vozíků má vliv i vítr.

Pokud došlo ke smyku, a přitom je suchá vozovka, viděl bych na to na jeden z těhle faktorů - kombinace nadměrné rychlosti a rozkývání vozíku

+7/0
17.3.2014 14:55

J56i82n15d65ř62i57c15h 40Š67k53o34p48e35k 4765821380975

nj, ale dnes už maximálka vozíků není 80, běžně je 100 i více

0/−3
17.3.2014 15:34

P90e67t62r 21N51i80v72n26i35c44k15ý 3762634435287

Nepleť si maximální KONSTRUKČNÍ rychlost a maximální DOVOLENOU rychlostí!

+1/0
17.3.2014 15:43

J22i53n54d52ř13i54c25h 83Š16k36o69p12e34k 4425601610755

beru tu, co má uvedenou jako maxiální v techničáku a na zadním čele.

Maximálka vleku u osobáků neexistuje !!- vždy se řídí dle nejnižší povolený rychlosti soupravy

0/−1
17.3.2014 17:45

J30i34n30d16ř20i23c92h 70Š63k83o89p41e78k 4945611750705

maximálka vleku u osobáku = myšleno tak, že není obecně dáno, že při jízdě s vlekem se musí např. max. 80

+1/0
17.3.2014 17:47

M14a16r64t39i83n 55H87a22v47l37í45k 4540125247103

Vozík nad 100 jsem teda ještě neviděl.

+1/0
17.3.2014 16:47

I12v53a 25K86r23i92s91t46o44f39o19v82á 7615103252942

Jak je vidět, mnozí si to myslí... :-/

0/0
17.3.2014 16:54

J89i16n72d65ř89i56c68h 65Š94k45o60p31e10k 4555431280395

že někdo něco neviděl, neznamená, že to neexistuje...... Kouknějte na web nějakého výrobce vleků

0/−1
17.3.2014 17:51

J86i26n78d92ř17i60c83h 90Š23k71o91p49e25k 4775391840365

mrkni třeba na web agadosu

naprosto běžné

0/0
17.3.2014 17:45

J29a59n 21F18r37o46l63í68k 6276570965554

Tak se podívejte http://www.vapp.cz/kategorie/valniky-do-750-kg-nebrzdene/#utm_source=sklik&utm_medium=cpc&utm_campaign=privesne_voziky;-D

0/0
17.3.2014 17:56

J84a22r39o63s49l43a69v 38Z77a21j23i64c14e16k 6654551927137

Jindrichu Skopku, nehoda se stala na silnici s max. povolenou rychlosti 90 km/hod.

+1/0
18.3.2014 0:21

J95i45n53d70ř69i16c97h 79Š74k18o50p55e53k 4915651420265

ano. Jen se snažím probrat některé přispěvatele ze snu, v němž neexistuje možnost, aby vleky jezdily legálně rychleji než nějakých 80, 90 km/h :-)

+1/0
18.3.2014 6:26

J25a16r36o85m23í88r 51K66r90á80l 4100939724419

Pokud vím, tak cedule začátek a konec obce tam zatím jsou.  Takže max. 50.

+1/0
18.3.2014 6:37

B56l12a71ž63e93j 59M49o67t67y92č43k44a 8897627695700

těch lidí co neumí řídit nějak přibývá

+1/0
17.3.2014 14:40

V66o21j22t49a 32S38u76k 3957685587391

Kolobezka Passat a 3x vetsi privesny vozik za nim.Divim se ze to jenom prevratil a neudelal z neho vrtuly.;-)

0/0
17.3.2014 14:23

J80i27n49d17ř97i74c23h 77Š23k95o88p93e78k 4325651660675

velký neznamená automaticky těžký

0/0
17.3.2014 17:52

J27i30n55d17ř75i37c21h 38Š36k60o28p16e79k 4425851960895

děkujeme autorům novely vyhlášky, díky které menší přívěsné vozíky již nemusí mít jištění např. pomocí řetězu umožňující částečnou jeho řiditelnost v případě rozpojení

+1/0
17.3.2014 14:00
Foto

M89i38r86o74s92l36a91v 86Z55a92p53l24e33t55a53l 3157215388113

Vy si vážně myslíte že ten vozík by udržel za tím převráceným autem co se otočilo nárazem do protisměru na nějakém řetázku??? 5etázky a řetězy byl dobré na to, aby uvolněný vozík nevybočil někam do protisměru ale určitě nikdy neměly funkci udržet soupravu v celku pokud se dostane do kotrmelců.

0/0
17.3.2014 15:54

J41i19n35d20ř72i78c85h 46Š85k26o93p89e18k 4615911340755

možná ne, ale pomohl by, např.část síly by se spotřebovala na přetržení řetězu, nebo by vlek letěl na jinou stranu

0/0
17.3.2014 17:46
Foto

P75ř39e40m54y61s79l 83Č50e65j45p 8828457948606

Vozík se utrhne z koule a vy byste chtěl na zmírnění utržení nějaký řetízek.

0/0
18.3.2014 6:55

J36i36n74d67ř88i58c29h 60Š64k29o56p15e50k 4685751580345

mohlo povolit pouze upínací zařízení. Pevnost řetězu běžné velikosti by následky zmírnila či odstranila (když se musí vlek utrhnout, částečně to zpomalí jeho rychlost nebo to i změní změr). Samozřejmě, musel by to být normální materiál, ne lako čínské produkce v průměru odpovídající lanku na kole, na přehazovačce.

0/0
18.3.2014 17:52
Foto

P24ř93e61m80y45s62l 70Č10e63j72p 8398887388306

Tak pokud by to byl řetez s jakým se tahají klády v lese tak jo (nereálné), ale asi máte na mysl nějaký zajišťovací řetízek, který při takové akci jako tato, rupne ani nevíte jak. Tady došlo k havárii, a při takové síle, praskne cokoliv. Nebo si myslíte, že vyrvat oj z vozíku je složité? Tu máte náhledy, doporučuji projít si kompilace, můžná se budete divit, jak někdy stačí málo k tomu, aby se auto (byť i zachovalé) rozpadlo na malé kousky ...

0/0
18.3.2014 18:14

J10i12n80d98ř38i81c34h 26Š65k85o27p19e78k 4895411320775

velikost řetězu by musela  být úměrná velikosti káry. Když dva silné udrží nákladní vlek (15 t), proč by jeden slabý neudržel blbou zhruba tunu....... Neřek bych, že pro takovéto použití by tam musel být řetěz jako kr..va

0/0
19.3.2014 10:36
Foto

P10ř95e69m34y20s79l 66Č74e55j38p 8158277578656

V první řadě je potřeba si uvědomit rozdíl mezi taženým, a v momentě přetížení při havárii. To je fyzika ...

0/0
19.3.2014 15:28

J87i34n40d28ř83i49c65h 94Š58k95o42p68e44k 4245581440605

samozřejmě, pojistné řetězy jsou uzpůsobeny a navrženy na tuto situace (aby po rozpojení soupravy dokázaly zajistit aspoň částečnou řiditelnost)

0/0
20.3.2014 19:27
Foto

P31ř72e40m16y20s38l 33Č40e77j69p 8288717178776

Tu se ale vlek nerozpojil při jízdě, ale při havárii. Jako autonehoda. Jako neovladatelné vozidlo a přívěsný vozík. Jako jiné síly než při obyčejném nechtěném rozpojení atd...

0/0
20.3.2014 19:40

J87i60n68d68ř53i90c65h 11Š14k93o59p40e74k 4745241470965

to ano, není problém to spočítat. Samozřejmě není třeba jištění dimenzovat na 100 km, tak rychle při nehodě vzduchem auta ani vleky nelétají

0/0
21.3.2014 16:51
Foto

P39ř41e79m69y65s36l 91Č56e27j29p 8898597198876

Ne, ale ještě to zkusím. Není nehoda jako nehoda. Při každé nehodě docházím k různým vlivům, silám na havarované objekty. Takže, když se auto převrátí na střechu, vlek se nebude podjímat, ale prakticky se překroucením utrhne, a je jedno, jestli to budete mít na kouli, řetízku, řetezu, nebo ocelovém lanku. Nutno totiž vzít také v potaz, že vlek nutně nekopíruje dráhu havárie automobilu (jak směr, sílu, tlak, brzdy, náraz atd...)

viz. https://www.youtube.com/watch?v=mfLnLwFcSBc

0/0
21.3.2014 17:15
Foto

P34ř40e33m34y90s56l 62Č88e75j17p 8408177398126

https://www.youtube.com/watch?v=aIctm9FDD-U

0/0
18.3.2014 18:15

J26i77r92i 64R12u54s79n74o76k 4465172897133

Z neznamych pricin? Lidi s tim na D1 jezdi pres 140. Na okreskach klidne 120.

+2/0
17.3.2014 13:52

J41i61n43d47ř80i24c43h 49Š51k49o44p89e22k 4165821770895

jsou vleky co mají povolených 120, tak kde je problém ?

0/−4
17.3.2014 14:00

D93a58v95i84d 27H25o13f 5213661540856

problém je v tom, že vidím na vleku 80 a auto s ní si to mastí 140. Kdybych viděl vlek se 120-kou a ten jel 120, tak mlčím.

+5/−1
17.3.2014 14:20

D78a59v58i57d 53H48o72f 5843431540956

Josef Hanyáš asi nevídá na silnicích to co já nebo souhlasí s rychlou jízdou vozíků?

0/0
17.3.2014 14:46

J68i57n86d82ř38i50c25h 66Š63k67o68p92e68k 4275951540455

z osobní zkušenosti je vlek s 80 při rychlosti 90 km na klasických tlumičích či pružinách stabilnější než nové vleky s maximálkou 120 při rychlosti 90

+1/0
17.3.2014 15:34

J75o25s31e77f 12N76a94d65r69c83h41a64l 9613441151143

Řidič blbě naložil a šlápnul na plyn. Vzhledem k tomu, že většina přívěsů nemá tlumiče (až nad  1200 kg) se přívěs rozkejve a pošle auto na střechu. Běžná záležitost..Znám to z vlastní zkušenosti, ovšem bez následné škody. Dlouhý náklad nestačil v malý rychlosti dokončit dílo zkázy.

+1/0
17.3.2014 13:46

J60i13n98d25ř69i37c30h 82Š25k39o28p24e91k 4895631840315

taky nechápu, jak někdo může povolit provoz přívěsu, aniž by měl účinné odpružení. A klidně ho v takové podobě schválí na maximálku 100, 120

0/0
17.3.2014 14:01

R76a40d96o78m80í47r 78N84o16v42á84k 2543823328123

Zadna technicka zavada to nebyla. Jel rychle a doslo k rozkmitani voziku, ktery se pak po smyku a prevraceni utrhl!!

+6/0
17.3.2014 13:46

B16ě58l63a 22H44o51r45á59k55o92v57á 1298602659470

Tak to se budou příbuzní modlit, jinak budou plakat dvakrát...:-/

0/0
17.3.2014 13:42

K54a91r51e11l 76B22a37r73t62á33č28e77k 9892529232495

uplatnuji psychickou zavadu u ridice passatu....

+8/0
17.3.2014 13:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.