Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nová alej i lavičky, jen vodotrysk nečekejte. Vše o opravené třídě Míru

O opravě třídy Míru se v Pardubicích mluví roky. Málokdo ovšem ví, co za rok stavby v centru města vznikne. Jak bude vypadat pohyb cyklistů po třídě? Kde budou stavět trolejbusy? Z čeho bude povrch ulice? MF DNES nabízí deset odpovědí na deset otázek, které se týkají podoby nového bulváru.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z21d73e93n31e15k 67Š58i37t74i74n98a 2263188170235

Už vidím kavárníka Bajera roznášet kafe na stolky mezi projíždějícími trolejbusy. Je to takový kočkopes.

+6/0
7.3.2014 19:03

A75l62e91š 80T21r95o19j87a68n 3894384144749

R^R^R^ víc už na toto téma psát nebudu,už mě to unavuje.Díky pánové :-)

0/0
10.3.2014 8:45

J95a44r27o63s72l15a10v 87J27o44n40á64š 4988824412485

Jak to nazvat? Polopěší zóna? Pěší zóna pro trolejbusy?

Od Grandu ke Sladkovského ulici je to 315 metrů. Opravdu je nutné se takovou "dálku" vozit trolejbusem? Chápal bych ten jízdní pruh jako zálohu pro případ neprůjezdnosti Sukovy třídy, ale aby tam projížděly linové trolejbusy? Proč? Kvůli odlehčení Sukovky? Pak tam musí jezdit víc než stovka trolejbusů denně, a to už asi žádná pěší zóna nebude.

+5/0
7.3.2014 18:44

J87o56s37e64f 66H29u17m61m23e98l 9565116852340

ten trolej tam bude dovážet lidi odjinud, jestli tam ještě někdy někdo vůbec bude jezdit, jako Karlovina, Pern. nám

0/0
8.3.2014 14:28

J40a75r63o83s41l40a56v 45J52o12n17á34š 4578284602265

Lidi odjinud mohou vystoupit u Grandu nebo u záchodků a jsou na třídě Míru. Nevidím žádný důvod, proč by trolejbusy měly jezdit po pěší zóně. Tedy kromě toho odlehčení dopravě na Sukově třídě. Ale pak nejde o pěší zónu.

+2/0
8.3.2014 18:28

P22a23v77l48a 79K43v11a49p17i75l36o64v50á 7739578984127

Jednosměrný - střídavý provoz trolejbusů???? To musel být ukrutný brainstorming než na tuhle geniální myšlenku přišli 8-o

+5/0
7.3.2014 17:38

F91r14a63n10t25i51š10e90k 52K13a35b56r42h70e88l 3105950862438

Ten trolejbus na TM je opravdu nesmysl....pokud bude hlavní trasa procházet Sladkovského a pak k Afi, tak nevidím smysl v tom, aby vybrané spoje jezdily po TM. IMHO pěší zóna TM jen prospěje, trolejbus bude vada na kráse...

+3/−1
7.3.2014 17:10

J33i46ř54í 96N74o24v75á64k 1140900945781

Nějaké tipy o kolik se to prodraží a protáhne? :))

+2/0
7.3.2014 16:10

R53a18d32i65m 23J96i25č95í71n76s57k36ý 8397744919

A co na to kavárník Bajer.....?

0/0
7.3.2014 15:47

T74o15m46á64š 53H86o24r74n65í47k 4165877856499

Nemůžu se dočkat, až si půjdu posedět na lavičce na pěší zóně a okolo mně se prožene trolejbus :-/;-D

+10/0
7.3.2014 14:45

T85o95m98á57š 33L80u48d19v15í75k 5130808893716

Pardubice jsou už několik století dopravním uzlem. To bez dopravy nejde.

+1/−4
7.3.2014 15:11

L55e87o27š 67J98í32l10e59k 1666361507914

Přesně, s těma trolejbusama někde udělali chybu...;-DRv

+5/0
7.3.2014 15:17

J38i42ř65í 27N16o18v38á56k 1840800575771

nějak jste zapomněli, kdo v těch trolejbusech jezdí - nejsou to náhodou lidé? Takže podle vás je vhodné lidi z TM vyhnat všemi možnými způsoby?

Za sebe jsem rád, že Pardubice zatím tolik neprosazují politiku umrtvování, pardon, zklidňování dopravy. Už takhle se život víc přesouvá do Afi, protože kolem třídy Míru je peklo zaparkovat.

+1/−5
7.3.2014 15:39

J15a93r52o64s98l70a61v 72J95o52n28á76š 4298484882635

Tak ono od Grandu k záchodkům není tak daleko, aby to normální člověk nezvládl pěšky. A kavárenské zahrádky s trolejbusy jezdícími kolem stolků, to asi nebude to pravé ořechové.

+2/0
7.3.2014 18:33

J48a36n 38Ř72e17h41á51č16e52k 5873688939511

Právě, že to, co vzniká na třídě Míru, je politika umrtvování. Kdyby tam vznikla pěší zóna, jak ji plánoval původně pan arch. Walter, tak by jezdily všechny trolejbusové linky v obou směrech na zastávku u záchodků a pak by jely Sladkovského a Sukovu tř. k divadlu. Dopravní obsluha by byla zajištěna všemi páteřními trolejbusovými linkami v obou směrech ze zastávky U Bati a u záchodků. Zatímco teď se nepočítá s tím, že by trolejbusy mohly jezdit přes Sladkovského a Sukovu k divadlu, není zde totiž vyprojektovaná trolejbusová křižovatka. Navíc mezi lékárnou a Grandem bude jen jeden jízdní pruh, takže mají po třídě Míru jezdit pouze linky 2 a 13 a to pouze v jednom směru jízdy (ve směru od Zelené brány k Domu služeb). Opačným směrem tudy bude jezdit pouze linka 27, která jezdí devětkrát denně. Na zastávce "U Bati" (dnes u Rossmena) bude tedy zastavovat pouze 9 trolejbusů za celý den !!! Trolejbusů bude tedy po třídě Míru jezdit daleko méně, než kdyby tam byla pěší zóna. Navíc tam budou šedivé trolejbusové sloupy a nebude to tedy lákat nikoho k odpočinku, posezení, kulturním vystoupením nebo trhům. Ve výsledku tedy právě to, co tam vzniká, povede k umrtvení pěší zóny. Stačí se podávat na Grand. Přímo před Grandem jsou dokonce dvě zastávky MHD. Jedna na náměstí Republiky, druhá byla na tř. Míru. Přesto do Grandu nikdo nechodí. To, zda obchody prosperují, skutečně není dáno tím, zda tudy projíždějí trolejbusy. Na Pernštýnské nám. také nejezdí trolejbusy. A zkuste se tam jít podívat kdykoliv v létě večer, jak plné tu jsou předzahrádky restaurací.

0/0
12.3.2014 19:03

T43o85m74á40š 49L61u15d78v44í59k 5950748773956

Kdyby Pardubice byly město, jež je vyhlášené především rybníkařstvím, pak bych chápal tyhle stesky a preferoval bych na pěší zóně jezírko.

Ale Pardubice jsou přece mezinárodní dopravní uzel, s úzkým vztahem ke Kašparovi i Pernerovi, navíc městem, které dalo vzniknout mj. Dopravní fakultě Jana Pernera, tak proč vám přijde tak divné, že je v centru tohoto města nějaká doprava?

0/−4
7.3.2014 15:50

J85i23ř88í 96N66o29v73á17k 1580520845701

Tomáši, ale tohle by mělo platit pro všechna města, kde žijí lidé - používají auta a MHD, aby se někam dostali. A pokud bude jednodušší udělat nákup v Globusu za městem, místo v Jednotě v centru, tak tam lidi prostě nepojedou, pak se sice centrum vyčistí od dopravy, ale taky od lidí..

navíc si nějak neumím představit, že si sednu na třídu Míru na lavičku a budu se tam tetelit blahem, že kolem mě jezdí maximálně cyklisté. A už vůbec ne, když mám za rohem Tyršáky, nebo Bubeníky..

+3/−2
7.3.2014 15:59

T73o51m45á21š 21L11u66d30v62í65k 5530458793866

Žiji v Chrudimi a ono "zklidnění dopravy" je u nás už několik let koncepcí radnice - udělaly se schody v ulici vedoucí na náměstí, zdražilo se parkovné na náměstí. Výsledkem je, že jako místní nemám důvod na náměstí vůbec chodit, protože místní podnikatelé odešli a zůstala pošta a vietnamská restaurace, vietnamské oděvy a stará masna.

+3/0
7.3.2014 16:11

J82o83s13e75f 41H96u38m45m65e91l 9635896112740

já si zase nedovedu představit, že si s rodinou přijdu posedět na Tř.m

0/0
8.3.2014 14:29

J76o35s37e32f 54H77u87m63m43e32l 9485936172570

pardon.. že tam přijedu z Polabin posedět a zase domů

0/0
8.3.2014 14:32







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.