Diskuse k článku

Nová alej i lavičky, jen vodotrysk nečekejte. Vše o opravené třídě Míru

O opravě třídy Míru se v Pardubicích mluví roky. Málokdo ovšem ví, co za rok stavby v centru města vznikne. Jak bude vypadat pohyb cyklistů po třídě? Kde budou stavět trolejbusy? Z čeho bude povrch ulice? MF DNES nabízí deset odpovědí na deset otázek, které se týkají podoby nového bulváru.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z13d56e98n14e81k 18Š94i96t59i82n15a 2383148710915

Už vidím kavárníka Bajera roznášet kafe na stolky mezi projíždějícími trolejbusy. Je to takový kočkopes.

+6/0
7.3.2014 19:03

A38l64e56š 43T43r28o85j25a18n 3624344314139

R^R^R^ víc už na toto téma psát nebudu,už mě to unavuje.Díky pánové :-)

0/0
10.3.2014 8:45

J46a39r75o66s74l24a91v 46J56o95n24á58š 4608534652315

Jak to nazvat? Polopěší zóna? Pěší zóna pro trolejbusy?

Od Grandu ke Sladkovského ulici je to 315 metrů. Opravdu je nutné se takovou "dálku" vozit trolejbusem? Chápal bych ten jízdní pruh jako zálohu pro případ neprůjezdnosti Sukovy třídy, ale aby tam projížděly linové trolejbusy? Proč? Kvůli odlehčení Sukovky? Pak tam musí jezdit víc než stovka trolejbusů denně, a to už asi žádná pěší zóna nebude.

+5/0
7.3.2014 18:44

J50o60s70e49f 27H91u34m22m90e40l 9795266412900

ten trolej tam bude dovážet lidi odjinud, jestli tam ještě někdy někdo vůbec bude jezdit, jako Karlovina, Pern. nám

0/0
8.3.2014 14:28

J50a56r85o90s59l29a16v 47J62o89n79á54š 4808684412845

Lidi odjinud mohou vystoupit u Grandu nebo u záchodků a jsou na třídě Míru. Nevidím žádný důvod, proč by trolejbusy měly jezdit po pěší zóně. Tedy kromě toho odlehčení dopravě na Sukově třídě. Ale pak nejde o pěší zónu.

+2/0
8.3.2014 18:28

P81a74v30l92a 66K11v63a80p85i53l15o62v74á 7449448744157

Jednosměrný - střídavý provoz trolejbusů???? To musel být ukrutný brainstorming než na tuhle geniální myšlenku přišli 8-o

+5/0
7.3.2014 17:38

F65r55a66n71t69i93š45e24k 12K97a80b69r71h21e64l 3805160572158

Ten trolejbus na TM je opravdu nesmysl....pokud bude hlavní trasa procházet Sladkovského a pak k Afi, tak nevidím smysl v tom, aby vybrané spoje jezdily po TM. IMHO pěší zóna TM jen prospěje, trolejbus bude vada na kráse...

+3/−1
7.3.2014 17:10

J95i48ř33í 48N92o15v15á15k 1240530715271

Nějaké tipy o kolik se to prodraží a protáhne? :))

+2/0
7.3.2014 16:10

R55a14d49i25m 23J74i22č22í79n83s77k64ý 8137824219

A co na to kavárník Bajer.....?

0/0
7.3.2014 15:47

T23o42m49á81š 68H86o38r78n66í41k 4165737666639

Nemůžu se dočkat, až si půjdu posedět na lavičce na pěší zóně a okolo mně se prožene trolejbus :-/;-D

+10/0
7.3.2014 14:45

T87o31m70á39š 79L34u64d32v95í51k 5150938443346

Pardubice jsou už několik století dopravním uzlem. To bez dopravy nejde.

+1/−4
7.3.2014 15:11

L21e69o68š 44J20í92l90e72k 1736711137404

Přesně, s těma trolejbusama někde udělali chybu...;-DRv

+5/0
7.3.2014 15:17

J26i35ř81í 82N16o10v54á58k 1910620175341

nějak jste zapomněli, kdo v těch trolejbusech jezdí - nejsou to náhodou lidé? Takže podle vás je vhodné lidi z TM vyhnat všemi možnými způsoby?

Za sebe jsem rád, že Pardubice zatím tolik neprosazují politiku umrtvování, pardon, zklidňování dopravy. Už takhle se život víc přesouvá do Afi, protože kolem třídy Míru je peklo zaparkovat.

+1/−5
7.3.2014 15:39

J32a57r55o90s45l96a75v 74J52o13n66á96š 4728714622725

Tak ono od Grandu k záchodkům není tak daleko, aby to normální člověk nezvládl pěšky. A kavárenské zahrádky s trolejbusy jezdícími kolem stolků, to asi nebude to pravé ořechové.

+2/0
7.3.2014 18:33

J72a25n 56Ř98e36h49á17č39e49k 5223458149481

Právě, že to, co vzniká na třídě Míru, je politika umrtvování. Kdyby tam vznikla pěší zóna, jak ji plánoval původně pan arch. Walter, tak by jezdily všechny trolejbusové linky v obou směrech na zastávku u záchodků a pak by jely Sladkovského a Sukovu tř. k divadlu. Dopravní obsluha by byla zajištěna všemi páteřními trolejbusovými linkami v obou směrech ze zastávky U Bati a u záchodků. Zatímco teď se nepočítá s tím, že by trolejbusy mohly jezdit přes Sladkovského a Sukovu k divadlu, není zde totiž vyprojektovaná trolejbusová křižovatka. Navíc mezi lékárnou a Grandem bude jen jeden jízdní pruh, takže mají po třídě Míru jezdit pouze linky 2 a 13 a to pouze v jednom směru jízdy (ve směru od Zelené brány k Domu služeb). Opačným směrem tudy bude jezdit pouze linka 27, která jezdí devětkrát denně. Na zastávce "U Bati" (dnes u Rossmena) bude tedy zastavovat pouze 9 trolejbusů za celý den !!! Trolejbusů bude tedy po třídě Míru jezdit daleko méně, než kdyby tam byla pěší zóna. Navíc tam budou šedivé trolejbusové sloupy a nebude to tedy lákat nikoho k odpočinku, posezení, kulturním vystoupením nebo trhům. Ve výsledku tedy právě to, co tam vzniká, povede k umrtvení pěší zóny. Stačí se podávat na Grand. Přímo před Grandem jsou dokonce dvě zastávky MHD. Jedna na náměstí Republiky, druhá byla na tř. Míru. Přesto do Grandu nikdo nechodí. To, zda obchody prosperují, skutečně není dáno tím, zda tudy projíždějí trolejbusy. Na Pernštýnské nám. také nejezdí trolejbusy. A zkuste se tam jít podívat kdykoliv v létě večer, jak plné tu jsou předzahrádky restaurací.

0/0
12.3.2014 19:03

T84o42m58á61š 44L21u61d47v98í36k 5750948383866

Kdyby Pardubice byly město, jež je vyhlášené především rybníkařstvím, pak bych chápal tyhle stesky a preferoval bych na pěší zóně jezírko.

Ale Pardubice jsou přece mezinárodní dopravní uzel, s úzkým vztahem ke Kašparovi i Pernerovi, navíc městem, které dalo vzniknout mj. Dopravní fakultě Jana Pernera, tak proč vám přijde tak divné, že je v centru tohoto města nějaká doprava?

0/−4
7.3.2014 15:50

J22i67ř84í 20N43o47v81á85k 1750150185961

Tomáši, ale tohle by mělo platit pro všechna města, kde žijí lidé - používají auta a MHD, aby se někam dostali. A pokud bude jednodušší udělat nákup v Globusu za městem, místo v Jednotě v centru, tak tam lidi prostě nepojedou, pak se sice centrum vyčistí od dopravy, ale taky od lidí..

navíc si nějak neumím představit, že si sednu na třídu Míru na lavičku a budu se tam tetelit blahem, že kolem mě jezdí maximálně cyklisté. A už vůbec ne, když mám za rohem Tyršáky, nebo Bubeníky..

+3/−2
7.3.2014 15:59

T82o49m26á51š 33L61u70d35v66í70k 5180448373596

Žiji v Chrudimi a ono "zklidnění dopravy" je u nás už několik let koncepcí radnice - udělaly se schody v ulici vedoucí na náměstí, zdražilo se parkovné na náměstí. Výsledkem je, že jako místní nemám důvod na náměstí vůbec chodit, protože místní podnikatelé odešli a zůstala pošta a vietnamská restaurace, vietnamské oděvy a stará masna.

+3/0
7.3.2014 16:11

J10o35s72e88f 79H13u96m61m93e70l 9635126112660

já si zase nedovedu představit, že si s rodinou přijdu posedět na Tř.m

0/0
8.3.2014 14:29

J66o98s65e52f 53H46u38m22m30e57l 9125246342120

pardon.. že tam přijedu z Polabin posedět a zase domů

0/0
8.3.2014 14:32



Najdete na iDNES.cz