Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Přímluvy politiků udělaly své, v Třebové staví rychlíky každou hodinu

Na českotřebovském nádraží přibyly od prosince desítky vlaků. Dlouholeté snahy města se naplnily. Česká Třebová se snaží nalákat i Leo Express, který zrušil zastávku v Pardubicích.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z86d46e98n19ě42k 23N33u93t27z 3584558776666

Oni v té nově budované zastávce Ústí nad Orlicí - Kerhartice budou zastavovat rychlíky? A to jako proč? To nebude lepší, zastavovat tam, kde bydlej lidi? Tedy na nádraží Ústí nad Orlicí - město.

To jako s tou Hospůdkou na Mýtince. Stála v lese, protože hospodský neměl rád lidi. Stačí jediný pohled na mapu a hned Vás napadne, kde zastavovat. Tedy pokud chcete generovat zisky a ne jezdit kvůli dotacím?;-)

0/0
14.2.2014 20:15

L69u23k95á78š 44H82l80o13u21c59a68l 6632480631724

to postesknutí, že v třebové STÁLE nestaví Pendolino, je projevem neobjektivity.

0/0
13.2.2014 22:33

J75o65s66e89f 43K61u71b68e13š 9945115989884

A pak bude chtít zastavení Choceň, Přelouč, Svitavy a bude z toho osobák...

+2/0
13.2.2014 10:57

A51l71a27n 15Ř79e40p23k55a 4295976

Jéžiš už stačí, co hodinu rychlík je na Třebovou až až, pak z udělají z každého vlaku courák :-P

+2/0
12.2.2014 15:40

D40a37v87i59d 33Č96e45r45n65o56h66o14r83s96k82ý 1196624736216

mě to vyhovuje ;-D

0/−2
12.2.2014 16:20

A96l88a91n 20Ř63e96p40k28a 4555176

To klidně může, ale co hodinu to už stačí. ;-)

+4/0
12.2.2014 16:36

D29a64v42i48d 76Č17e65r45n25o36h12o55r38s96k25ý 1906684626636

a to asi jo :-)

0/0
12.2.2014 17:34

J41a67n 43D33a63t18e44l 7426957698132

No  děkuju pěkně  proč musí stavit (EC,IC apod.)  v České Třebové?? Ona je snad něčím vyjímečná??( popravdě v Č. Třebové jsem nebyl takže nevím) Klidně tam mohli stavět rychlíky ,ale  vlaky vyšší kategorie??  Halva mi to nebere.

+3/0
12.2.2014 12:06

M26i77r80e13k 27Z79á58v47o47d80n56ý 7172177440248

Význam sousloví "vlaky vyšší kategorie" je zbytečně přeceňovaný. I v jiných a mnohdy i větších státech, kde potřeba lidi převážet na dlouhé vzdálenosti, tyto vlaky zastavují i v obcích. Nejde tedy o kategorii, ale o potřebu. A osobně si také nemyslím, že bylo nutné vyšší počet zastavení těchto vlaků v České Třebové. Nicméně jejich úplné zrušení či výrazné omezen je také nesmysl.

0/−2
12.2.2014 12:20

M80a97r33e57k 98T65o72p83i32č 4535209297983

... protože ne úplně každý cestuje Brno-Praha nebo Praha-Brno.

Takto se dá trať 260 využít i např. pro cesty z Brna do Jeseníků.

0/0
12.2.2014 18:24

T51o17m13á49š 67Š44v33a83g75e78r58a 2769190224553

Dycky taky stály.

0/−1
13.2.2014 13:29

P56e95t52r 61N35i39v59n44i76c32k84ý 3802724665607

Je logické, že se politici chtějí zavděčit svým voličům a požadují, aby vlaky (i dálkové) zastavovaly v každé obydlené zatáčce. Jde jen o to, jak se to EKONOMICKY vyplatí dopravcům a jestli to neotráví dálkové cestující, kteří jsou ekonomicky výnosnější a nechtějí z toho mít courák, který furt zastavuje.

+5/0
12.2.2014 9:46

M13i74r71e55k 97Z79á46v33o32d41n65ý 7642147870218

Toto je dosti zavádějící pohled. Kromě pár komerčních linek hromadná doprava není o tom, jestli se ekonomicky vyplatí nebo ne (respektive se vyplatí pro dopravce vždy). Je o tom, jestli je potřeba převážet lidi z jednoho místa na druhé. A vždy to bude o politice a nikdy nebudou všichni spokojeni (jedině, že by bylo mnohem větší obnost peněz pro hromadnou dopravu). Například nechápu snahy, proč se má železnice snažit konkurovat jiné formě dopravy mezi Prahou a Brnem. Hromadná doprava si přeci nemá konkurovat, ale naopak vzájemně doplňovat. A můžeme to vidět i na lince Praha - Ostrava, že neřízená konkurence nemusí být vždy ve prospěch cestujících.

0/0
12.2.2014 11:30

P12e52t68r 29N31i95v23n59i84c32k29ý 3312314765107

OMYL! Primárním cílem SOUKROMÝCH dopravců je generování zisku pro své majitele (stejně jako u všech komerčních organizací a firem). Tedy maximalizace výnosů a minimalizace nákladů. Dopravování cestujících vůbec není jejich cílem, ale POUZE PROSTŘEDKEM ke splnění hlavního cíle - zisku.

.

A pak je třeba zvážit, jakými cestami se k tomu zisku dostat. Jestli dělat dálkové spoje s minimem zastávek a uspokojit dálkové cestující, kteří jsou ekonomicky nejvýhodnější, nebo courák stavící k každé zatáčce. To už si musí ekonomicky promyslet každý dopravce.

.

Trať Praha - Ostrava je bez dotací na podnikatelské riziko dopravců. Ať tedy podnikající subjekty a trh ukáže, která cesta je nejefektivnější (kolik spojů, kdy, kde všude zastavovat, ...)

+1/0
12.2.2014 11:47

M83i29r19e13k 32Z60á96v72o87d33n25ý 7402877570478

Éééé, jeden o voze, druhý o koze. Tipuji, že budete ekonom, nicméně jak jsem již uvedl. Hromadná doprava není o zisku. Je to o přepravě lidí. Teprve motivem subjektů, které na tomto segmentu trhu působí, je generování zisku. A jelikož drtivá většina hromadné dopravy je státem dotovaná, zisk je tu pro dopravce, i když nepřeveze jediného cestujícího. Tak, to by bylo jen na ujasnění.

Druhý odstavec je to stejné. Dopravci mohou jezdit na podnikatelské riziko. Nikdy by to ale nemělo být na úkor cestujících, kteří se těmto subjektů nevyplatí převážet.

Třetí odstavec. Opět naprosto nesmyslná představa o tom, že trh vše vyřeší. Nevyřeší. Kdyby tomu tak bylo, jediné železniční zastávky v ČR by (v současné infrastruktuře) byly v Praze, Pardubicích, Olomouci, Ostravě, Brně a Ústí nad Labem.

0/−1
12.2.2014 11:54

P28e57t91r 18N13i63v84n58i16c74k80ý 3552494345317

HAHA, Tvoje tipy jsou ZCELA mylné.

.

Článek řeší hlavně nedotovanou trať Ostrava - Praha s soukromé dopravce Regiojet a Leo. Ti to dělají pro zisk. Nebo snad chceš tvrdit něco jiného? O "drtivé většině hromadné dopravě" jsi začal sám. Neberu ti to.

.

SOUKROMÍ doparvci jezdí na podnikatelské tak, aby to pro ně bylo ekonomicky co nejvýhodnější. Cestující jsou puze prostřednem k zisku. Chceš snad tvrdit něco jiného?

. Píšou POUZE o trati Praha - Ostrava, která žádné dotace nepotřebuje! Tam to vyřeší trh. Soukromí dopravci pojedou, jak jim to vyhovuje a politici mohou vypsat tendry na vlaky, které budou zastavovat v ekonomicky nevýhodných zastávkách,

+1/0
12.2.2014 12:36

J79i62ř13í 23E37r42b14e16n 1253324786367

A kdo posoudí, co je ekonomicky nevýhodná zastávka?

Česká Třebová byla odjakživa jeden z nejvýznamnějších železničních uzlů. A to díky tomu, že se tam mohly na styčném bodě tří veledůležitých železničních tratí měnit hory cestujících a tuny nákladu ze spoje na spoj. Jakmile se s tím přestalo, lidí ubylo a pak přišli salónní ekonomové, kteří od stolu prohlásili, že to nádraží není nutné, že tam jezdí málo lidí... Oni by jezdili, kdyby mohli.

0/0
12.2.2014 21:49







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.