Diskuse k článku

Přímluvy politiků udělaly své, v Třebové staví rychlíky každou hodinu

Na českotřebovském nádraží přibyly od prosince desítky vlaků. Dlouholeté snahy města se naplnily. Česká Třebová se snaží nalákat i Leo Express, který zrušil zastávku v Pardubicích.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z11d32e48n76ě81k 18N58u47t66z 3114738736106

Oni v té nově budované zastávce Ústí nad Orlicí - Kerhartice budou zastavovat rychlíky? A to jako proč? To nebude lepší, zastavovat tam, kde bydlej lidi? Tedy na nádraží Ústí nad Orlicí - město.

To jako s tou Hospůdkou na Mýtince. Stála v lese, protože hospodský neměl rád lidi. Stačí jediný pohled na mapu a hned Vás napadne, kde zastavovat. Tedy pokud chcete generovat zisky a ne jezdit kvůli dotacím?;-)

0/0
14.2.2014 20:15

L31u84k69á95š 54H85l50o53u67c17a11l 6212350421934

to postesknutí, že v třebové STÁLE nestaví Pendolino, je projevem neobjektivity.

0/0
13.2.2014 22:33

J21o40s98e49f 64K59u15b38e58š 9705405159144

A pak bude chtít zastavení Choceň, Přelouč, Svitavy a bude z toho osobák...

+2/0
13.2.2014 10:57

A80l50a49n 76Ř54e82p35k35a 4465396

Jéžiš už stačí, co hodinu rychlík je na Třebovou až až, pak z udělají z každého vlaku courák :-P

+2/0
12.2.2014 15:40

D72a18v46i67d 43Č25e47r65n56o75h63o36r36s12k34ý 1196504266556

mě to vyhovuje ;-D

0/−2
12.2.2014 16:20

A21l34a23n 79Ř45e72p27k67a 4345666

To klidně může, ale co hodinu to už stačí. ;-)

+4/0
12.2.2014 16:36

D52a17v68i73d 10Č35e40r28n90o70h23o21r14s83k39ý 1506534236476

a to asi jo :-)

0/0
12.2.2014 17:34

J51a45n 41D19a78t34e15l 7596377108942

No  děkuju pěkně  proč musí stavit (EC,IC apod.)  v České Třebové?? Ona je snad něčím vyjímečná??( popravdě v Č. Třebové jsem nebyl takže nevím) Klidně tam mohli stavět rychlíky ,ale  vlaky vyšší kategorie??  Halva mi to nebere.

+3/0
12.2.2014 12:06

M26i57r22e98k 14Z67á94v61o36d75n92ý 7892597540418

Význam sousloví "vlaky vyšší kategorie" je zbytečně přeceňovaný. I v jiných a mnohdy i větších státech, kde potřeba lidi převážet na dlouhé vzdálenosti, tyto vlaky zastavují i v obcích. Nejde tedy o kategorii, ale o potřebu. A osobně si také nemyslím, že bylo nutné vyšší počet zastavení těchto vlaků v České Třebové. Nicméně jejich úplné zrušení či výrazné omezen je také nesmysl.

0/−2
12.2.2014 12:20

M30a39r50e94k 28T13o29p81i31č 4205979887493

... protože ne úplně každý cestuje Brno-Praha nebo Praha-Brno.

Takto se dá trať 260 využít i např. pro cesty z Brna do Jeseníků.

0/0
12.2.2014 18:24

T94o75m12á28š 94Š54v65a97g15e78r70a 2559900864703

Dycky taky stály.

0/−1
13.2.2014 13:29

P58e54t81r 63N46i34v83n30i86c14k76ý 3232374405767

Je logické, že se politici chtějí zavděčit svým voličům a požadují, aby vlaky (i dálkové) zastavovaly v každé obydlené zatáčce. Jde jen o to, jak se to EKONOMICKY vyplatí dopravcům a jestli to neotráví dálkové cestující, kteří jsou ekonomicky výnosnější a nechtějí z toho mít courák, který furt zastavuje.

+5/0
12.2.2014 9:46

M93i69r15e22k 41Z10á89v71o63d10n75ý 7112247590798

Toto je dosti zavádějící pohled. Kromě pár komerčních linek hromadná doprava není o tom, jestli se ekonomicky vyplatí nebo ne (respektive se vyplatí pro dopravce vždy). Je o tom, jestli je potřeba převážet lidi z jednoho místa na druhé. A vždy to bude o politice a nikdy nebudou všichni spokojeni (jedině, že by bylo mnohem větší obnost peněz pro hromadnou dopravu). Například nechápu snahy, proč se má železnice snažit konkurovat jiné formě dopravy mezi Prahou a Brnem. Hromadná doprava si přeci nemá konkurovat, ale naopak vzájemně doplňovat. A můžeme to vidět i na lince Praha - Ostrava, že neřízená konkurence nemusí být vždy ve prospěch cestujících.

0/0
12.2.2014 11:30

P49e36t26r 57N33i75v37n43i51c24k20ý 3542254235277

OMYL! Primárním cílem SOUKROMÝCH dopravců je generování zisku pro své majitele (stejně jako u všech komerčních organizací a firem). Tedy maximalizace výnosů a minimalizace nákladů. Dopravování cestujících vůbec není jejich cílem, ale POUZE PROSTŘEDKEM ke splnění hlavního cíle - zisku.

.

A pak je třeba zvážit, jakými cestami se k tomu zisku dostat. Jestli dělat dálkové spoje s minimem zastávek a uspokojit dálkové cestující, kteří jsou ekonomicky nejvýhodnější, nebo courák stavící k každé zatáčce. To už si musí ekonomicky promyslet každý dopravce.

.

Trať Praha - Ostrava je bez dotací na podnikatelské riziko dopravců. Ať tedy podnikající subjekty a trh ukáže, která cesta je nejefektivnější (kolik spojů, kdy, kde všude zastavovat, ...)

+1/0
12.2.2014 11:47

M41i37r66e37k 84Z10á50v78o55d70n67ý 7812277630708

Éééé, jeden o voze, druhý o koze. Tipuji, že budete ekonom, nicméně jak jsem již uvedl. Hromadná doprava není o zisku. Je to o přepravě lidí. Teprve motivem subjektů, které na tomto segmentu trhu působí, je generování zisku. A jelikož drtivá většina hromadné dopravy je státem dotovaná, zisk je tu pro dopravce, i když nepřeveze jediného cestujícího. Tak, to by bylo jen na ujasnění.

Druhý odstavec je to stejné. Dopravci mohou jezdit na podnikatelské riziko. Nikdy by to ale nemělo být na úkor cestujících, kteří se těmto subjektů nevyplatí převážet.

Třetí odstavec. Opět naprosto nesmyslná představa o tom, že trh vše vyřeší. Nevyřeší. Kdyby tomu tak bylo, jediné železniční zastávky v ČR by (v současné infrastruktuře) byly v Praze, Pardubicích, Olomouci, Ostravě, Brně a Ústí nad Labem.

0/−1
12.2.2014 11:54

P33e69t70r 17N64i50v96n78i17c10k65ý 3362624975307

HAHA, Tvoje tipy jsou ZCELA mylné.

.

Článek řeší hlavně nedotovanou trať Ostrava - Praha s soukromé dopravce Regiojet a Leo. Ti to dělají pro zisk. Nebo snad chceš tvrdit něco jiného? O "drtivé většině hromadné dopravě" jsi začal sám. Neberu ti to.

.

SOUKROMÍ doparvci jezdí na podnikatelské tak, aby to pro ně bylo ekonomicky co nejvýhodnější. Cestující jsou puze prostřednem k zisku. Chceš snad tvrdit něco jiného?

. Píšou POUZE o trati Praha - Ostrava, která žádné dotace nepotřebuje! Tam to vyřeší trh. Soukromí dopravci pojedou, jak jim to vyhovuje a politici mohou vypsat tendry na vlaky, které budou zastavovat v ekonomicky nevýhodných zastávkách,

+1/0
12.2.2014 12:36

J54i73ř58í 46E68r47b43e85n 1733784986567

A kdo posoudí, co je ekonomicky nevýhodná zastávka?

Česká Třebová byla odjakživa jeden z nejvýznamnějších železničních uzlů. A to díky tomu, že se tam mohly na styčném bodě tří veledůležitých železničních tratí měnit hory cestujících a tuny nákladu ze spoje na spoj. Jakmile se s tím přestalo, lidí ubylo a pak přišli salónní ekonomové, kteří od stolu prohlásili, že to nádraží není nutné, že tam jezdí málo lidí... Oni by jezdili, kdyby mohli.

0/0
12.2.2014 21:49



Najdete na iDNES.cz