Diskuse k článku

Levnější koridor u Brandýsa nad Orlicí počítá se třemi kratšími tunely

Z patnácti miliard plánovaných v době před krizí se očekávané náklady na železniční koridor mezi Chocní a Ústím nad Orlicí snížily na pět miliard. Po stanici Ústí nad Orlicí budou správci železnice vylepšovat navazující úsek přes Brandýs nad Orlicí do Chocně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J77a60r40o62s48l44a89v 59Š60i95m98á15č24e44k 6504557779238

Jenom 1,5 km tunelů??? To by měli nějaký kopeček k proděravění přisypat, aby u té proslulé firmy (skupiny) Metrostav nezlenivěli.

+2/−7
18.1.2014 11:21

Z23b37y41n56ě89k 30J23e66h60l89i40č38k64a 8754478699101

odlepit zrak od chytrého telefonu musíme stejně, protože tam není signál mobilních operátorů

+4/0
18.1.2014 9:44

A98l94a34n 64Ř11e19p23k11a 4875126

Některé věci můžeš dělat i offline;-)

0/0
18.1.2014 11:14

Z79b81y44n72ě79k 98J96e97h74l34i31č70k20a 8494818839101

třeba telefonovat, kontrolovat ceny akcií je offline opravdu BOMBA

0/−5
18.1.2014 14:45

Z28b32y41n32ě66k 53J43e51h60l53i58č22k27a 8284558119271

pro Aleše Stuchlíka - vy to co jsem psal umíte offline?

0/0
18.1.2014 16:54

J42o84s25e26f 60K38u67b76e72š 9445785389834

To je pěkně na nic, protože tato plánovaná varianta stojí tedy 4,8 mld Kč, ale varianta předchozí s dlouhým tunelem měla stát 6,5 mld Kč, tudíž žádné extra zlevnění (navíc, která varianta by měla stát 15 mld? Vždyť i úsek Rokycany - Plzeň s nejdelším tunelem jsou za nějakých 7,5 mld Kč).

Takto si na další 50 let "zabetonuju" úsek na 110 km/h pro klasické soupravy a budu mít následující rychlosti na následujících úsecích.

Pardubice - Choceň 35 km 160 km/h

Choceň - Ústí nad Orlicí 15 km 110 km/H

Průjezd Ústím 140 km/h (oblouk nelze více narovnat)

Ústí - Česká Třebová (mimo) 160 km/h 10 km Původní varianta měla být na konstantních 160 km/h (s výhledem na 200) a nezpůsobila by takový rychlostní propad... Zpomalení v Ústí na 140 by se dalo přežít, ale měl bych téměř konstantních 160 z Pardubic až před Českou Třebovou, což už je dost rozumné... Ale hlavně, že ušetřím 1,6 mld!!:-/

+11/−1
18.1.2014 9:16

T83e82o27d18o93r 77N56ě78m23e37c 9100310297

Promiňte pane, ale plácáte tady nesmysly. Nová trať s dlouhým tunelem totiž měla stát nikoli 6 mld, ale o 16 mld Kč, tedy o 10 mld. víc!!! Byť Vaše další argumety jsou pravdivé, za takovouhle cenu to rozhodně nestojí.

+1/0
20.1.2014 12:00

T55e48o85d56o16r 74N68ě91m17e95c 9670820667

V článku se sice píše o 15 mld, někde je uváděno 16 mld, ale je to pořád ta samá var. s dlouhým tunelem.

0/0
20.1.2014 12:18

J92o72s55e93f 19K64u22b75e68š 9745945199334

Nesmysly neplácám. Ona to možná byla původní cena někdy na začátku plánování, ale například zde už se píše o 6,5 mld http://ekonomika.idnes.cz/slib-ministra-dopravy-r35-bude-hotova-v-roce-2020-fo1-/eko-doprava.aspx?c=A130411_183245_pardubice-zpravy_jah

Ono taková stavba Rokycany - Plzeň, kde je 4,5 km dlouhý tunel a také přeložky tratě se počítalo původně 10 mld (2009) pak 7,5 mld (2012) a nakonec se vysoutěžil za 4,75 mld Kč... Takže co byste zde za 16 mld stavěl? Jasně, jsou tu delší tunely (5 a 1,2 km), ale i tak je 16 mld. prostě moc...

0/0
20.1.2014 12:58

T76e54o48d29o57r 25N94ě41m82e28c 9890250387

16 mld je moc, na tom se shodneme. Ale taková cena byla stanovena na základě již hotové přípravné dokumentace (DÚR). Po propadu stavebního trhu by se to jistě dalo vysoutěžit levněji, možná i za polovinu, jako u té Plzně. Ale i tak by požadovaná efektivita těžko vyšla. Ta varianta za 16 mld. totiž by uspořila 7 min, ta za 4 mld. ušetří cca 5,5 min. Takže necelé 2 min za více než 10 mld. (byť by to po soutěži bylo asi méně) za to rozhodně nestojí.

0/0
21.1.2014 1:23

Ř13e69h90o76ř 86V58l34a37s84á82k 2324284281456

Hm, z polovičatého řešení nemám radost. Pokud je to krajinově úchvatné, tak tam mohli koleje nechat pro nějaké lokálky a nostalogické jízdy a přímou trasu pro rychlíky střihnout jinudy.

+1/0
17.1.2014 22:01

R18a52d85e72k 90J47a81n96a23t53a 9875486524872

Tak hlavně tu máme za pár dní jinou vládu a tím i jiného ministra dopravy. A může se zase začít říkat něco jiného. Dokud stavba opravdu nezačne mohou se o variantách hádat pořád dokola.

Těm co varianty neznají, příkládám obrázek

http://www.k-report.net/koridory/images/mapa-bezpravi.jpg

+4/0
17.1.2014 22:06

R34a19d54e64k 77J79a60n52a83t91a 9875456834952

To, o čem mluví ten článek je patrně osekaná červená varianta - bez toho tunelu 839m.

+1/0
17.1.2014 22:08

O91t71a 25B10a39r79t86o88s 7966557981

Pán z Brandýsa má svatou pravdu - údolí Orlice mezi Chocní a Ústím je z vlaku nádherná podívaná. Když přijede rychlík od Prahy do Chocně, tak neznalý cestující nic netuší - pak vlak projede Pernerovou "soutěskou" a krajina se rázem mění k nepoznání. Stejně pěkný býval i úsek mezi Krasíkovem a Zábřehem.

---

Jenže v těch dobách jezdíva Košičan z Olomouce do Prahy 4 hodiny. Dnes to Pendolinu trvá hodiny dvě. Něco za něco, ikdyž si pořád myslím, že než nákladně rekonstruovat staré hlavní tratě na koridory, mělo se raději rovnou začít s výstavbou VRT ve zcela nových trasách, byť po kouskách a postupně ...

+3/−1
17.1.2014 21:16
Foto

T77o56m16a55s 47C88a47b16a46k 8125755384679

Je to tak, jezdíval jsem tam za totáče každý týden trasu Bystřice pod Hostýnem - Náchod. A ta krajina je úchvatná.

0/0
17.1.2014 21:27

R50a47d83e65k 68J92a84n55a63t85a 9155516374862

Čas toho pána je možná levný, ale čas vlaku levný není. Právě rychlejší tratě umožnují nižší ceny jízdného - dopravci totiž stačí na stejný jízdní řád menší počet vlaků.

A že je to "jenom pár minut"? Je to krátký úsek. I každý úsek dálnice ušetří jenom pár minut. Smysl to má, když se to posčítá. Kromě toho i malá časová úspora může znamenat dosažení přestupního uzlu ve správném čase a např. místo čekání na přestupu hodinu budete čekat jen 5 minut ...

+11/0
17.1.2014 21:34

J19o72s11e45f 21P97o65ž10i33v54i95l 8454136497380

LOL, 110-160 km/h. Jestli se tam teď jezdí 80, tak jsou to opravdu vyhozený peníze:-/.

0/−1
17.1.2014 21:02



Najdete na iDNES.cz