Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Levnější koridor u Brandýsa nad Orlicí počítá se třemi kratšími tunely

Z patnácti miliard plánovaných v době před krizí se očekávané náklady na železniční koridor mezi Chocní a Ústím nad Orlicí snížily na pět miliard. Po stanici Ústí nad Orlicí budou správci železnice vylepšovat navazující úsek přes Brandýs nad Orlicí do Chocně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J77a69r19o15s82l28a27v 98Š74i50m10á36č32e56k 6884297389728

Jenom 1,5 km tunelů??? To by měli nějaký kopeček k proděravění přisypat, aby u té proslulé firmy (skupiny) Metrostav nezlenivěli.

+2/−7
18.1.2014 11:21

Z65b15y13n31ě93k 57J86e29h27l53i65č79k68a 8464878729801

odlepit zrak od chytrého telefonu musíme stejně, protože tam není signál mobilních operátorů

+4/0
18.1.2014 9:44

A18l82a77n 52Ř83e15p78k23a 4495346

Některé věci můžeš dělat i offline;-)

0/0
18.1.2014 11:14

Z13b43y49n48ě79k 95J77e41h43l93i55č75k60a 8274628109721

třeba telefonovat, kontrolovat ceny akcií je offline opravdu BOMBA

0/−5
18.1.2014 14:45

Z43b93y80n62ě47k 59J75e80h45l59i30č81k10a 8344188549331

pro Aleše Stuchlíka - vy to co jsem psal umíte offline?

0/0
18.1.2014 16:54

J83o85s77e15f 85K82u89b14e54š 9775345429324

To je pěkně na nic, protože tato plánovaná varianta stojí tedy 4,8 mld Kč, ale varianta předchozí s dlouhým tunelem měla stát 6,5 mld Kč, tudíž žádné extra zlevnění (navíc, která varianta by měla stát 15 mld? Vždyť i úsek Rokycany - Plzeň s nejdelším tunelem jsou za nějakých 7,5 mld Kč).

Takto si na další 50 let "zabetonuju" úsek na 110 km/h pro klasické soupravy a budu mít následující rychlosti na následujících úsecích.

Pardubice - Choceň 35 km 160 km/h

Choceň - Ústí nad Orlicí 15 km 110 km/H

Průjezd Ústím 140 km/h (oblouk nelze více narovnat)

Ústí - Česká Třebová (mimo) 160 km/h 10 km Původní varianta měla být na konstantních 160 km/h (s výhledem na 200) a nezpůsobila by takový rychlostní propad... Zpomalení v Ústí na 140 by se dalo přežít, ale měl bych téměř konstantních 160 z Pardubic až před Českou Třebovou, což už je dost rozumné... Ale hlavně, že ušetřím 1,6 mld!!:-/

+11/−1
18.1.2014 9:16

T60e88o82d42o44r 28N67ě70m65e83c 9730670447

Promiňte pane, ale plácáte tady nesmysly. Nová trať s dlouhým tunelem totiž měla stát nikoli 6 mld, ale o 16 mld Kč, tedy o 10 mld. víc!!! Byť Vaše další argumety jsou pravdivé, za takovouhle cenu to rozhodně nestojí.

+1/0
20.1.2014 12:00

T46e57o58d43o69r 47N31ě36m43e75c 9320670577

V článku se sice píše o 15 mld, někde je uváděno 16 mld, ale je to pořád ta samá var. s dlouhým tunelem.

0/0
20.1.2014 12:18

J21o89s57e91f 81K50u47b22e97š 9405985669884

Nesmysly neplácám. Ona to možná byla původní cena někdy na začátku plánování, ale například zde už se píše o 6,5 mld http://ekonomika.idnes.cz/slib-ministra-dopravy-r35-bude-hotova-v-roce-2020-fo1-/eko-doprava.aspx?c=A130411_183245_pardubice-zpravy_jah

Ono taková stavba Rokycany - Plzeň, kde je 4,5 km dlouhý tunel a také přeložky tratě se počítalo původně 10 mld (2009) pak 7,5 mld (2012) a nakonec se vysoutěžil za 4,75 mld Kč... Takže co byste zde za 16 mld stavěl? Jasně, jsou tu delší tunely (5 a 1,2 km), ale i tak je 16 mld. prostě moc...

0/0
20.1.2014 12:58

T88e85o62d27o11r 14N47ě51m45e42c 9550210177

16 mld je moc, na tom se shodneme. Ale taková cena byla stanovena na základě již hotové přípravné dokumentace (DÚR). Po propadu stavebního trhu by se to jistě dalo vysoutěžit levněji, možná i za polovinu, jako u té Plzně. Ale i tak by požadovaná efektivita těžko vyšla. Ta varianta za 16 mld. totiž by uspořila 7 min, ta za 4 mld. ušetří cca 5,5 min. Takže necelé 2 min za více než 10 mld. (byť by to po soutěži bylo asi méně) za to rozhodně nestojí.

0/0
21.1.2014 1:23

Ř85e21h94o27ř 22V60l73a86s17á76k 2224724121326

Hm, z polovičatého řešení nemám radost. Pokud je to krajinově úchvatné, tak tam mohli koleje nechat pro nějaké lokálky a nostalogické jízdy a přímou trasu pro rychlíky střihnout jinudy.

+1/0
17.1.2014 22:01

R29a31d47e27k 59J75a80n58a44t73a 9255746284302

Tak hlavně tu máme za pár dní jinou vládu a tím i jiného ministra dopravy. A může se zase začít říkat něco jiného. Dokud stavba opravdu nezačne mohou se o variantách hádat pořád dokola.

Těm co varianty neznají, příkládám obrázek

http://www.k-report.net/koridory/images/mapa-bezpravi.jpg

+4/0
17.1.2014 22:06

R16a74d57e12k 80J73a63n36a27t80a 9275486924112

To, o čem mluví ten článek je patrně osekaná červená varianta - bez toho tunelu 839m.

+1/0
17.1.2014 22:08

O81t18a 49B54a98r80t27o29s 7976247941

Pán z Brandýsa má svatou pravdu - údolí Orlice mezi Chocní a Ústím je z vlaku nádherná podívaná. Když přijede rychlík od Prahy do Chocně, tak neznalý cestující nic netuší - pak vlak projede Pernerovou "soutěskou" a krajina se rázem mění k nepoznání. Stejně pěkný býval i úsek mezi Krasíkovem a Zábřehem.

---

Jenže v těch dobách jezdíva Košičan z Olomouce do Prahy 4 hodiny. Dnes to Pendolinu trvá hodiny dvě. Něco za něco, ikdyž si pořád myslím, že než nákladně rekonstruovat staré hlavní tratě na koridory, mělo se raději rovnou začít s výstavbou VRT ve zcela nových trasách, byť po kouskách a postupně ...

+3/−1
17.1.2014 21:16
Foto

T45o36m37a75s 31C11a47b41a53k 8805415294199

Je to tak, jezdíval jsem tam za totáče každý týden trasu Bystřice pod Hostýnem - Náchod. A ta krajina je úchvatná.

0/0
17.1.2014 21:27

R91a37d67e91k 13J65a10n21a81t78a 9755356334692

Čas toho pána je možná levný, ale čas vlaku levný není. Právě rychlejší tratě umožnují nižší ceny jízdného - dopravci totiž stačí na stejný jízdní řád menší počet vlaků.

A že je to "jenom pár minut"? Je to krátký úsek. I každý úsek dálnice ušetří jenom pár minut. Smysl to má, když se to posčítá. Kromě toho i malá časová úspora může znamenat dosažení přestupního uzlu ve správném čase a např. místo čekání na přestupu hodinu budete čekat jen 5 minut ...

+11/0
17.1.2014 21:34

J74o46s12e85f 76P43o17ž44i47v35i60l 8944796787160

LOL, 110-160 km/h. Jestli se tam teď jezdí 80, tak jsou to opravdu vyhozený peníze:-/.

0/−1
17.1.2014 21:02







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.