Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Koleje nebudou končit v křoví. Chystá se nová trať Pardubice - Chrudim

Několik miliard korun přiteče v příštích letech do vylepšení železnic v Pardubickém kraji. Dvě největší stavby budou uzly Pardubice a Česká Třebová.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P59e82t64r 50M47a73r33e60š 8370496

Proč proboha tu nejpomalejší variantu mezi Ústím a Chocní? Vždyť na obou stranách jsou rychlé úseky na 160km/h a trať jde mimo zástavbu. Na tohle bych teda peníze našel než zase zahrabat tenhle úsek na desítky let na 120km/h. To je zase koncepce.

Před Plzní a před Budějovicema se chystají několikakilometrové tunely, tam se peníze najdou, ale tady, kde projede řádové více vlaků, tak tady budeme šetřit?

Asi podle logiky, aby si tu zpackanou trať užilo více lidí, ne? ;-O

0/0
11.12.2013 16:40

V58l88a42d56i53m32í60r 63F46i81b68i13g95e85r 5594411241394

V Ústí n. O musí přece zachránit tu nádherně zchátralou budovu nádraží. To je hlavní brzda zrychlení trati až na 160. Někdo by udělal velkou službu kdyby zařídil ať ten barák lehne popelem. Párkrát jsem ho viděl a jedná se o starou zanedbanou budovu zralou na odstřel.

+1/0
12.12.2013 6:45

P68e73t21r 39N58e42c55h95a93n86i83c55k91ý 7263186258320

Ta spojka měla být už před 20 lety. Stejně tak tunel u Náchoda a přímá páteřní linka Náchod - Jaroměř - HK - Pardubice - Chrudim jako spojnice nejobydlenějších oblastí kraje.

+1/0
11.12.2013 15:24

D17a60v22i12d 29M52a79r88e31k 7773246614535

Tak já nevím. Nevrátili jsme se náhodou o sto let v čase zpátky? V dnešní době, kdy stále více lidí jezdí autem budovat nové žel. tratě 8-o Modernozovat stávající kvůli bezpečnosti - budiž. Ale nová trať do Chrudimi? To je přesně ta deformace kvůli dotacím, dotuje se kdejaká kravina.

0/−10
11.12.2013 7:02

P61e23t91r 46M96a80r20š46o58u82n 5235968366666

no to je nápad, postavíme tedy dálnici Chrudim - Pardubice... Asi jste tu nikdy nejel co? proč se asi jezdí autem? Protože současné spojení vlakem s úvratí je tak pomalé, že na dojíždění do Pardubic se opravdu nevyplatí (kyvadlově to obsluhuje rychleji autobus, pokud ovšem neuvízne v té samé koloně jako auto)

Tato spojka by výrazně zrychlila spojení. A nejde jen o zrychlení spojení CR-PCE. Ale rychlíky z Havl.Brodu dále na HK a Liberec (nevím jestli takový ještě jezdí, ale jezdíval, dokonce musel být motorový, který trasu PCE-HK nevyužil elektrifikace, ale nemusel se přepřahat) by mohli jezdit též rovnou, bez couvání sem a tam.

+4/0
11.12.2013 8:30

P75a61v35e75l 85Ř87a70p36e34k 7632276659545

Jedno z nejmohutněji dotovaných odvětví je právě automobilismus. Jen si dejte dohromady, kolik zabírá pozemků.

+2/0
11.12.2013 10:20

E68v59ž69e20n 77P80o41l42á32k 3418108791203

Já žádné koleje nevidím, páni novináři. Maximálně tak jednu kolej, která se skládá ze dvou kolejnic, což řada inteligentű jaksi neví.

+2/−2
11.12.2013 0:23

P44e21t69r 11M38a87r31š26o22u22n 5695518476756

nemotate náhodou spojku a vojaky proti elektrifilaci dohromady? Samozrejme elektrifilace vadi letisti hlavne pri současném oplození trati, která vede skoro hned kolem dráhy letiště. Pokud trať povede u Nemosic směr Blato a napojení na medlesice, tak vede od letiště dal a tam je jistě uz i ted nejake vedení dratu... stejne tak pak nevim jak na toto napojite letiště, naopak trať povede dal. Nebo je jiný plan kudy to povede? Ja znám z územního cca 5let zpět tu variantu co píšu. Takze z vašeho článku mam trochu zmatek v místopise.

0/0
10.12.2013 20:39

P65e90t85r 66M82a79r24š65o77u97n 5235138296546

Omlovam se za preklepy v mobilu, nepřečetl jsem to po automatu. Samozřejmě elektrifikace a dojemný je preklep položení tratě :-D

+1/0
10.12.2013 20:52

J35o42s38e92f 75K15u76b35e25š 9635615879774

Taky si myslím, že to je zmotané. Letišti vadí právě elektrifikace současné tratě a Medlešická spojka toto prívě řeší a umožnila by elektrifikaci do Chrudimi...

+1/0
10.12.2013 21:56

T32o52m47á56š 50L35u43d65v76í41k 5550428963396

Kde asi v Chrudimi budou deponovány ty pohonné jednotky, když se bude přepřahat z elektřiny na diesel? :-)

0/0
10.12.2013 22:04

P30e55t91r 13M25a84r12š70o86u78n 5405578716696

tak ta elektrifikace by měla význam samozřejmě protažením dál než do Chrudimi. trať vede až do Havl. Brodu

0/0
11.12.2013 8:26

J87i64ř70í 13C30í91s46a42ř 7355606659620

Natahovat dráty od Chrudimi na jih je nesmysl. Smyslem přeložky a elektrizace jsou "rychlé" osobáky HK - Chrudim bez úvrati. Jak na tom bude už dnes tristní stav dopravy na zbytku trati 238 je věc druhá...

0/0
11.12.2013 13:57

T92o21m68á65š 96L47u42d18v47í15k 5680718573716

To si neumím ani představit, projekt elektrifikace Chrudim - HB by nebyl na rok, navíc ty náklady by také nebyly nejmenší a otázkou je rentabilita takové investice. I když by se tím samozřejmě spojení výrazně zkvalitnilo a otevřely se nové možnosti pro přepravu (např. spojení Jihlava - Pardubice).

0/0
11.12.2013 19:45

P92e30t80r 59M76a19r76š71o94u87n 5765838396756

otázka je, kolik jednotek by tam bylo? Chrudimské nádraží mi jako laikovi nepřijde zase tak malé, kolejí má dost (často tam stávaly celý den nějaký odstavený vagony na nejbližší koleji, nebo na poslední, nějaký lokotraktor tam také stával, něco technickýho taky, několik hodin motorák směr Heřmaňák..)

0/0
11.12.2013 8:37

T46o82m22á66š 51L58u31d18v59í27k 5230428203386

Předpokládal bych někde mezi 3-5 kusy, pravdou je, že by se dalo využít "malé nádraží" (Chrudim město) nicméně i tak by to asi nešlo bez výstavby dalších budov.

0/0
11.12.2013 19:41

J60o50s58e11f 40K72u29b53e22š 9535105889524

Medlešické spojce fandím, ta je opravdu potřebná.

+4/0
10.12.2013 20:37

V25á48c73l77a30v 63J13o42n10á31š 8552153162233

Dusku, jdi někam.

0/−1
10.12.2013 19:27

Z70d21e30n42e63k 75Š66i42t44i47n27a 2813978130275

Víte, kde budou končit koleje ??

0/0
10.12.2013 19:14

M39i10r22o51s69l78a91v 20Z53i44k22m55u34n28d 7509363554353

Nikde, prodlouží se směr Chrudim ....

0/0
10.12.2013 20:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.