- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Dojde-li na přechodu k nehodě opakovaně, je třeba umístit před něj retardér.
Více retardérů a méně retardovaných?
Projet Chrudim nebo přejít přechod v Chrudimi = katastrofa. Obchvat Chrudimi stále v nedohlednu. Kupují se květináče na kruhové objezdy ale na bezpečnost se nedbá. Kruhový objezd je prales na kterém nevidíte odkud se na vás někdo vyřítí. Chrudim má nejvíce kruhových objezdů na jednoho obyvatele. Za cenu kruháčů by byl obchvat až do Havl,Brodu. Až se jednou obchvatu dočkáme budou v Chrudimi kruh.objezdy k ho..nu. Tak že vydržet kolony vydržet přechody, s čím by jsme neměli vydržet je asi rada města. Co tam je za ma...ry?
Obchvat a květináče nelze slučovat. Obchvat nemůže financovat město, protože mu to ze zákona nepřísluší. A město s květináči vypadá méně proletářsky než bez květináčů.
nechte na pokoji seniory. Kdyby řidiči bylo 34, taky byste psali, že všem nad 30 vzít řidičák? Podívejte se co páchají náctiletí a nejsou to jen poškrábané děti. Jedná se o individuální chybu bez ohledu na to, kolik je viníkovi let. To je problém vás socialistů, jeden něco provede, potrestejme všechny, kteří spadají do jeho kategorie. Něco mi to připomíná, měli jsme to tady v minulém století 2X.
osobně mám horší zkušenosti se staršíma lidma ((šedesát a víc) na silnici jak s mlaďochama. Mají pomalé reakce, nesledují vyhlášky ani nové značení, jezdí po paměti a vůbec je nenapadne, že by mohla být nějaká změna. Na kruháku troubí v domnění, že mají přednost zprava atd.
Takže zaprvé, auto nezastaví na fleku, váží dvě tuny a při střetu může lehce člověka zabít. A to by měl mít na paměti zejména CHODEC, protože tahá jaksi za kratší konec. Co brání se dívat i když přechod přecházím? Já osobně se rozhlížím i když jako chodec mám na semaforu zelenou, protože ta barvička mě před rozjetým autem (z jakéhokoliv důvodu) neochrání. Navíc chodec zastavit na fleku může.
V tomto případě navíc ten pedagog měl stát v tom volném pruhu, právě kvůli přijíždějícím autům, ale stál zcela zbytečně v místech, kde auta před přechodem už stála. Přechody na víceproudých silnicích by nejlépe měly fungovat se světly, protože přijíždějící auto chodce, tím hůř dítě, nevidí a je to něco takového jako vlézt do silnice zpoza řady aut. Místo hysterčení by to lidé měli přijmout jako fakt a podle toho se chovat tj. vzít v úvahu, že nemají na přechodu absolutní přednost.
A jak si můžete být jistý, že kdyby stál pedagog v místě, o kterém píšete, tak by řidič zastavil? Stejně jako chodec by si měl uvědomovat, že nemá absolutní přednost a že s každým šlápnutím na vozovku riskuje svůj život, tak stejně by si měl řidič uvědomovat, že když projíždí městem, kde jsou lidi a přechody, tak by měl přizpůsobit jízdu a dávat pozor.
Jako aktivní řidič, i aktivní cyklista, i aktivní chodec, jsem už dlouhou dobu přesvědčen, že kulturní civilizace končí na jih německou resp. rakouskou hranicí - tedy že Itálie, Francie, Španělsko apod. už jsou trošku někde jinde. Bohužel při návratu zpět do ČR se vždy přesvědčuji, že severní hranice je opět vymezena tím Německem. Tedy my ani Poláci do té kulturní civilizace moc nepatříme. Ikdyž se to už dost zlepšilo, vždy se najde nějaký takovýto b.l.b. co prostě nezastaví na přechodu nebo se takového b.l.b.a. jiný b.l.b. tady v diskusích zastává. Mimochodem mám jako řidič najeto asi 500tis. a dobrzdil jsem vždy. Kdo ale při jízdě nesleduje situaci před sebou a vedle sebe a místo toho kecá se spolujezdcem nebo píše esemesky, tak to asi nikdy nepochopí.
Řidiči u nás mají tendenci jezdit stylem, jako by byli na silnici sami. Nepochopili, že provoz (a ve městě zvlášť) je neustálá interakce a spolupráce. Svou jízdu berou jako sebestřednou událost světového významu ...
ze auto vs. chodec je stejne, resp.horsi nez jit na cloveka s nozem, palici atd., tak se budou stavat takove pripady casteji a casteji.
nejsem zastancem exemplarnich trestu, navic nevime podrobnosti, nicmene: co se musi stat, aby lidi konecne pochopili, ze maji v ruce nebezpecnou zbran?
Nechci omezovat jejich svobodu pohybu a chápu, že plno z nich je odkázáno na vůz. Na druhou stranu mají zpomalené reakce a hůř vidí. Určitě to není první a ani poslední nehoda zaviněná důchodcem. Ještě k tomu srazí malé děti. Štěstí, že to nebylo vážné. Možná by páni poslanci mohli zauvažovat nad zpřísněním kontrol důchodců a ne jak omezovat kompetence policie, aby ututlali své špinavé obchody.
no a to je vlastně ještě ve věku, kdy za pár let budeme ještě pracovat ... třeba i jako řidiči
Takhle bych to nečekal... obvykle to dopadá tak, že zastaví ten v odbočovacím pruhu a ten co jede rovně si myslí, že ten v odbočovacím asi zastavil jen tak ze srandy, tak jede dál a samosebou přes to auto nevidí, že jde někdo po přechodu... takhle už sem uskakoval v životě několikrát... To, že ale zastaví v jednom směru jak to odbočující, tak i to co jede rovně a děcka srazí ten v protisměru, tak to už vyžaduje pořádnou dávku "umění"
Zákon v takovém případě ukládá povinnost zastavit i ve vedlejším pruhu. Stačí znát zákon a dodržovat ho.