Diskuze
Lidé spílali drahám, kapela hrála. Zrušenou tratí projel poslední vlak
Děkujeme za pochopení.
Prohnilý
Stále hůř.
V tomto případě si na zrušení tratě přihřál polívčičku kraj úřad. Jejich prohlášení: Po důkladné analýze jsme se rozhodli nahradit nevyužívané vlakové spoje. Změna zasáhla cca 550 obyvatel. Koho do toho počítají a koho ne krajští radní neuvádí. Situace je však stále horší a v celé republice pokračuje tažení za likvidaci železniční dopravy. Nejsme daleko od zmiňovaného trhání kolejí. Stejně tak se veřejnosti nikdo nepochlubil, že od 1.1. SŽDC zvyšuje poplatek za vlak-km pětinásobně.
Volte demokraty.
kaksikymmenta
Do háje!!
Když už pochopíte, že ČD jsou jen dopravcem???? Ten, kdo zrušil tratě, je vedení kraje! Máte v článku jasně napsáno, že kraj dopravu neobjednal, jsou tedy na vině ČD???? Ten titulek je taky pěkně praštěnej. Vždycky, když se něco ve vlaku semele, můžou za to České dráhy. Ale na železniční síti operuje více dopravců a více společností a firem. Nechci je tady obhajovat, se svým hospodařením mě štvou, ale rozhodně nemůžou za situaci, kdy už na některých tratích vlaky nejezdí.
honza83
Ten pan Tichý
To bude asi opravdu na slovo vzatý odborník:( Do začátku prosince trvala např. cesta z Hanušovic do Prostřední Lipky vlakem pár minut, nyní stejná cesta zabere dost přes hodinu s přestupem. Opravdu povedený krok k totální likvidaci tohoto území. Na Dolní Moravě investují stovky miliónů do rozvoje cestovního ruchu a kraj nenapadne nic jiného než zrušit vlakové spojení. Chcete jít pěšky např. přechod Králického Sněžníku např. ze Starého Města na Horní Moravu? Ještě v listopadu to šlo jednoduše - např. autem dojet do Hanušovic a odtud vlakem do výchozího bodu i zpět z cílového bodu do Hanušovic. Nyní to jaksi rozumně realizovat nejde - málokdo má náladu jet přes hodinu s přestupem, dráže, místo pár minut...
Kwak Kwakovič
V Dolní Moravě se otevírá
lyžařské středisko a teď odříznou spojení. Trochu nelogické - ledaže by nechtěli, aby jim tam jezdily socky co nemají na off-road.
šedý vlk1
Tak nevím.....
...ale doposud jsem si myslel, že ČD dopravu provozují za účelem zisku, bez ohledu na to, kdo ji objedná nebo neobjedná. Využití majetku na zrušených tratích a provoz přeci přinesou tržby. Nebo se pletu? Jak to dělá pan Jančura?
kodlx
Re: Tak nevím.....
ne, verejna doprava za ucelem zisku bez objednani statni spravou/samospravou opravdu za ucelem zisku provozovana byt nemuze.
Pan Vancura obsluhuje jedinou trasu a to tu nejlukrativnejsi, v podstate jedinou ktera je schopna zisku i bez dotace. Pak je jeste trat praha - brno kde by se to bez dotace tak nejak uzivilo, ale tam je to zase podminene tim ze musi zajizdet az budapest/blava/viden - drazdany(a dale po nemecku) na zaklade mezinarodnich umluv. Mozna jeste by mohl mit zisk prodlouzenim az do Plzne, ale tam je IC asi taky vetsina mezinarodni smer DB.
kotec
tak zrovna na trati Dolní Lipka - Hanušovice
je neobjednání dopravy fakt ostuda... tahle trať sloužila ještě v ne moc dávných dobách jako tranzitní rychlíková trať, jezdily tu rychlíky Praha - Hanušovice, ale také Praha - Jeseník, Plzeň - Jeseník (kdo si ještě vzpomene na rychlík "Klidná síla", který právě tuto trať jezdil?) a dokonce krátkodobě i mezilázeňský expres Františkovy Lázně - Jeseník. A teď tam nemohou jezdit ani osobáky... přitom oblast Kralického Sněžníku je docela turisticky atraktivní a turisti se s nějakými x přestupy mezi autobusy obtěžovat nebudou... (vlastní zkušenost - autobusové přestupy zavání tím, že někde člověk zůstane trčet na mezi, protože autobusy na sebe až na výjimky typu jihomoravský IDS nečekají a nenavazují...)
kodlx
Re: tak zrovna na trati Dolní Lipka - Hanušovice
Borečci to zjisti az s zase stane neco mezi trebovou a zabrehem a budou potrebovat odklonit rychliky jako po "prvnich" moravskych povodnich. jenze v tu dobu uz tam nebudou zadny koleje jak je napsane v clanku.
Co se tyce lokalky na stity tak tam je jediny problem ze se to za rakouska-uherska nedotahlo az do lanskrouna.
villík
Smutné, ale jedna poznámka tam byla trefná a ne od věci:
"Pokud zatím Indiáni nevytrhaj koleje"
JPNB
Trochu zmačné
Lidé spilali drahám,ale za neobjednání jak je zníměno v článku může nedohoda mezi pardubickým a olomouckým krajem,nikoliv dopravce ČD. Takže stížnosti nato že bus v zuimě nepojede patří pouze a jenom k rukám pana hejtmana protože kraj objednává a určuje rozsah a druh dopravy.Ono to platí teprve pár let takže ani novináři nejsou dostatečně rychlí zaznamenat tuto změnu.
ivoš
Re: Trochu zmačné
ČD přece můžou za všechno. Že nejezdí vlaky, které nikdo neobjednal, že je v dezolátním stavu trať, kterou obhospodařuje úplně jiná společnost (SŽDC), že Jančura má levnější vlaky (může je dotovat z jiných svých činností, což ČD ze zákona nesmí)...Jen kopejte. Nejlépe do někoho, kdo se nemůže moc bránit, díky zmetkovým zákonům a tržním podmínkám nastaveným pro soukromníky. V Británii to dotáhli do konce - a začali dráhy zpětně zestátňovat.
dalnice
prosperita
Každý brblá, že se něco ruší. Já to chápu. Ale kolik lidí tam jezdí? Určitě ne tolik, aby nebyly tak vysoké ztráty. A ty jsou vždy i na trati, kde jezdí lokálka pořád plná. Pokud se obce bez trati neobejdou, ať si jí dotují ze svého. Uvidíme, jestli zvolí vlak anebo levnější autobus ?
ivoš
Re: prosperita
Obce nemají ani na údržbu chodníků, kanalizaci, vodovody... Autobusy se dotují taky. Veřejnou dopravou jezdí důchodci a lidé, kteří nemají auto, nemají na auto nebo nemohou řídit auto. A protože díky výši důchodů nemají ani na veřejnou dopravu, sedí doma. Takže zrušíme poslední dostupné možnosti dopravy - a jim zbyde leda tak autoeuthanasie, já nechci říci mašle.
sykora1979
A proč
dráhu neprovozují obce? Jako třeba trať Šumperk - Kouty nad Desnou
Írán zaútočil na Izrael. Armáda zachytila většinu střel, pomohli spojenci
Sledujeme online Írán vyslal na Izrael desítky bezpilotních letounů a také rakety. Je to odveta za útok na íránský...
Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný
Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Ženu soudí za sex se psem i zneužívání syna a vnuka. Byla to terapie, hájí se
U Krajského soudu v Ústí nad Labem začalo projednávání případu dlouhodobého sexuálního zneužívání,...
Na začátku byl tajný projekt. Jak vypadá stanice metra, kterou nikdy nejel vlak
Premium Nenápadná plechová vrata naproti Úřadu vlády na pražském Klárově skrývají velké tajemství. Praha se...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Za smrt narkomanky žádá rodina přes milion. Je to nemorální, řekl obhájce
Nemorální, ostudné. Takovými slovy označil obhájce ve své závěrečné řeči finanční nároky příbuzných...
Nečekaná jména v eurovolbách. Brusel láká přítele Jonáka i třetího Okamuru
Premium Každé volby se na zadních místech kandidátek objeví nějaké známé jméno, které byste v politice...
Ukrajina, Izrael, Tchaj-wan a... TikTok. V Kapitolu začalo ostře sledované jednání
Americká Sněmovna reprezentantů by dnes po měsících odkladů měla hlasovat o balíku pomoci Ukrajině,...
Nehoda se sportovním veteránem na D10 přerušila na hodinu dopravu
Nehoda dvou aut uzavřela před sobotním polednem dálnici D10 na 33. kilometru ve směru na Turnov....
Policie překazila konflikt Baníkovců se Sparťany, několik fanoušků zajistila
Policie před dnešním fotbalovým utkáním Sparty s Baníkem Ostrava zajistila osm fanoušků hostujícího...
Měsíc bez starostí s BEBELO® Milk 2: Vyhrajte zásobu mléka pro miminko
Zajistěte svému miminku to nejlepší hned od začátku s BEBELO® Milk 2, které je pečlivě vyvinuté pro harmonický růst a vývoj vašeho dítěte. Mléko...