- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Na první pohled jednoduché, ale ve skutečnosti a v současné situaci , podle mého názoru ekonomicky i prakticky příliš drahý experiment. V současné situaci, kdy prakticky steknou trasu dopravy kopíruje dráha, která není plně vytížena, byl by to dost velký přepych, zejména stavba přístavu v Pardubicích s celým potřebným zázemím, včetně kolejové vlečky, nákladací rampy atd., nákladná modernizace a úprava propusti u přeloučské elektrárny, vybudování jezu a kanálu u Přelouče, nehledě na zničení jedné z mála ekologické lokality Slavíkovy ostrovy. Domnívám se, že daleko schúdnější, ekonomicky i časově výhodněh´jší by bylo posílit kapacitu železnice, event. třetí dráhou, zejména také proto, že není závislá na počasí jako lodní přeprava - buď nedostatkem nebo ještě více jakop letos přebytkem vody.
Já mám na usplavnění skutečně osobní zájem. 10 let jsem vozil uhlí do Chvaletic a teď musím vozit písek do Brém. Jsem z Pardubic, takže bych samozřejmě radši jezdil někde doma. Jenže už ve třetí třídě mě naučily počítat a tak je mě dost nejasný jak se to celé vyplatí. A hlavně co chtěj vozit? Semtín zkomírá, Foxcon rozesílá denně desítky kamionů po celé evropě aby to bylo rychle. Most v Kolíně je pro kontejnery nízkej a i kdyby ho opravdu postavily otočnej, nebude fungovat, jelikož zakázku dostane nějaká firma, která to nikdy nedělala, místo třeba holanďáků, kteří jich postavily stovky. Při trošku větší vodě neprojedou kontejnery v Poděbradech a Nymburce. To jsou zkrátka miliardy vražený do velmi nejistého projektu. Stačí se poučit v bývalím NDR. Tam se postavily za stovky milionů přístavy a jeřáby. Výsledek je tak 5 lodí za rok s nadměrným nákladem. Nebo taky za 10 let ani jedna loď . Mně to smrdí betonovou loby.
Ještě dopíšu:
Na druhou stranu, jednou ropa začne docházet a potom bude vodní doprava
zase dobrá i v Čechách, je jen otázkou kdy to přijde a aby jsme byli
připravení. To je pro mě jedinej relevantní důvod ke stavbě.
snad plavební ne?
Ten,kdo to s přírodou myslí dobře,by lodní dopravě neměl bránit
Ano Zeleným šlo o modrásky. Od té doby co stát odkoupil pozemky, tak se louky kde tito motýli byli nesekají. Motýlkové a broučkové se odstěhovali někam jinam, ale tihle eko-teroristé (co by nejradši chtěli abychom nikde nic neystavěli a možná se zakopali pod zem) to budou blokovat až do aleluja.
Jo to mate pravdu, vypada to tam priserne, poslednich par let se tam vyskytujou jen ozraly/zhuleny mladistvy, pejskari a klistata, to jsou asi vsichni tvorove kterejm se tam dari. Uz to mohlo bejt davno zplavneny, nebejt tech "ekologu".