Diskuze

Ekologové napadli lodní kanál u Přelouče, úředník může být Ropákem

Ekologičtí aktivisté udělali další krok ve sporu o splavnění Labe až do Pardubic. Napadli rozhodnutí Pardubického kraje, který udělil výjimku na stavbu kanálu v lokalitě Slavíkových ostrovů u Přelouče. Šéfa odboru životního prostředí Josefa Hejduka nominovali na anticenu Ropák roku.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

mladý muž

11. 9. 2010 20:38
Splavnění Labe pro koho a za co ?

Na první pohled jednoduché, ale ve skutečnosti a v současné situaci , podle mého názoru ekonomicky i prakticky  příliš drahý experiment. V současné situaci, kdy prakticky steknou trasu dopravy kopíruje dráha,  která není plně vytížena, byl by to dost velký přepych, zejména stavba přístavu v Pardubicích s celým potřebným zázemím, včetně kolejové vlečky, nákladací rampy  atd., nákladná modernizace a úprava propusti u přeloučské elektrárny, vybudování jezu a kanálu u Přelouče, nehledě na zničení jedné z mála ekologické lokality Slavíkovy ostrovy. Domnívám se, že daleko schúdnější, ekonomicky i časově výhodněh´jší by  bylo posílit kapacitu železnice, event. třetí  dráhou, zejména také proto, že není závislá na počasí jako lodní přeprava - buď nedostatkem nebo ještě více jakop letos přebytkem vody.

0 0
možnosti

Zani

9. 9. 2010 11:14
Mě by zajímalo, co chtěj vozit

Já mám na usplavnění skutečně osobní zájem. 10 let jsem vozil uhlí do Chvaletic a teď musím vozit písek do Brém. Jsem z Pardubic, takže bych samozřejmě radši jezdil někde doma. Jenže už ve třetí třídě mě naučily počítat a tak je mě dost nejasný jak se to celé vyplatí. A hlavně co chtěj vozit? Semtín zkomírá, Foxcon rozesílá denně desítky kamionů po celé evropě aby to bylo rychle. Most v Kolíně je pro kontejnery nízkej a i kdyby ho opravdu postavily otočnej, nebude fungovat, jelikož zakázku dostane nějaká firma, která to nikdy nedělala, místo třeba holanďáků, kteří jich postavily stovky. Při trošku větší vodě neprojedou kontejnery v Poděbradech a Nymburce. To jsou zkrátka miliardy vražený do velmi nejistého projektu. Stačí se poučit v bývalím NDR. Tam se postavily za stovky milionů přístavy a jeřáby. Výsledek je tak 5 lodí za rok s nadměrným nákladem. Nebo taky za 10 let ani jedna loď . Mně to smrdí betonovou loby.

0 0
možnosti

Zani

9. 9. 2010 11:15
Re: Mě by zajímalo, co chtěj vozit

Ještě dopíšu:

Na druhou stranu, jednou ropa začne docházet a potom bude vodní doprava

zase dobrá i v Čechách, je jen otázkou kdy to přijde a aby jsme byli

připravení. To je pro mě jedinej relevantní důvod ke stavbě.

0 0
možnosti

insomniac

9. 9. 2010 7:23
lodní kanál?

snad plavební ne?

Ten,kdo to s přírodou myslí dobře,by lodní dopravě neměl bránit!!

0 0
možnosti

Simakj

8. 9. 2010 15:05
Teroristé

Ano Zeleným šlo o modrásky. Od té doby co stát odkoupil pozemky, tak se louky kde tito motýli byli nesekají. Motýlkové a broučkové se odstěhovali někam jinam, ale tihle eko-teroristé (co by nejradši chtěli abychom nikde nic neystavěli a možná se zakopali pod zem) to budou blokovat až do aleluja.

0 0
možnosti

MaeVar

8. 9. 2010 15:15
Re: Teroristé

Jo to mate pravdu, vypada to tam priserne, poslednich par let se tam vyskytujou jen ozraly/zhuleny mladistvy, pejskari a klistata, to jsou asi vsichni tvorove kterejm se tam dari. Uz to mohlo bejt davno zplavneny, nebejt tech "ekologu".

0 0
možnosti