Zprávy z dráhy
Sledovat další díly na iDNES.tv„Při betonáži v České republice ojedinělého mostu, který stavíme podél železniční trati na stavbě D35 Ostrov – Časy, jsme si všimli nečekaného poklesu boční části konstrukce o asi 5 centimetrů,“ informovala za Eurovii mluvčí Iveta Štočková.
Most se pohnul v pondělí. Co za poklesem stojí, se stále neví. „Odborníci se snaží zjistit příčiny a následně navrhnout technické řešení vzniklé situace tak, aby se práce mohly za podmínky maximální bezpečnosti pro všechny naplno rozjet co nejdříve,“ sdělila Štočková s tím, že v tuto chvíli je předčasné předjímat a uvádět další postup a termíny.
Zatímco na jiných úsecích dálnice se pracuje, na mostě jsou práce zcela přerušeny, což v pátek odpoledne potvrdil i reportér z místa.
K poklesu na mostě došlo u prefabrikovaných dílců, které rozšíří horní část mostu na plný profil.
Podle veřejně dostupných informací ŘSD byly boční dílce před montáží na horní část mostu uskladněny v areálu jedné spediční firmy ležícího u silnice třetí třídy mezi Dolní Rovní a Holicemi.
Odborníci podle mluvčí zkoumají nyní i to, jaký vliv bude mít pokles na další manipulaci s mostem. Ten se totiž buduje na okrajích trati a po dokončení obou částí se měl nad trať na speciálních kloubech otočit a poté nad ní spojit.
Mezi oběma polovinami mostu zůstane po otočení ještě 1,8 m velká mezera, kterou bude nutné přepnout lany a dobetonovat. To má již probíhat za provozu na trati.