Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Slavomír Kubeš, MAFRA

Pří průtazích u Litomyšle se stroje přesunou na jiný úsek dálnice D35

  • 9
Přestože se po nedávném jednání litomyšlských zastupitelů zdá, že připravovaná trasa dálnice D35 zůstane v podobě, jakou navrhuje Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), zastánci změny trasy se nevzdávají. Otevřeně mluví o blokování prodeje pozemků. Plány silničářů to však nezastaví.

Pokud spory o pozemky kolem Litomyšle výstavbu zdrží, stavební stroje se posunou jen o několik kilometrů dál k Janovu na stavbu dalšího úseku dálnice blíž ke Svitavám.

Téměř dvanáctikilometrový úsek dálnice D35 mezi Janovem a Opatovcem, který skončí u plánované okružní křižovatky napojující plánovaný obchvat Svitav, je z hlediska přípravy stavby nejjednodušší na celé zbývající trase. Dálnice bude de facto kopírovat stávající „pětatřicítku“ a navíc povede převážně v řídce obydlené a zalesněné oblasti.

Zamýšlená stavba úseku dálnice D35 u Litomyšle.

„Příprava všech úseků bude pokračovat se stejnou prioritou. Je pravda, že územní rozhodnutí na stavbu Janov - Opatovec bude zřejmě vydáno jako první,“ řekla mluvčí ŘSD Nina Ledvinová s tím, že zatím nenastala situace, že by silničáři připravovali výstavbu některého úseků D35 dříve než jiného.

Změny se však nedají vyloučit. „Pokud by nastalo u některého úseku výrazné zdržení, například nebylo vydáno územní rozhodnutí na stavbu Litomyšl – Janov tak, jak o něj ŘSD požádalo, nedá se vyloučit, že by výstavba některého úseku pak byla opožděna oproti ostatním,“ dodala Nina Ledvinová.

Průtahy kolem Litomyšle tak nakonec mohou dolehnout na samotné město, které by bez obchvatu a dříve zprovozněných dálničních úseků na Vysoké Mýto a Svitavy čelilo velkému dopravnímu zatížení.

Po dokončení dálnice D35 z Opatovic do Ostrova bude do Mohelnice zbývat dostavět ještě 80 kilometrů asfaltu. ŘSD má stavbu rozdělenou na sedm jednotlivých staveb, aby se daly realizovat samostatně tak, jak budou připraveny ke stavbě.