Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Cyklotrasa vede až k hranicím kraje. Ale dál už je jen silnice smrti

  8:20aktualizováno  8:20
Cyklotrasa z České Třebové do Letovic je vedle dálkové stezky kolem Labe jednou z páteřních cyklotras vedoucích Pardubickým krajem. Zpočátku příjemná a nenáročná trasa údolím Svitavy však zavede cyklisty do pasti. Těm pak nezbývá, než místo složitě objíždět nebo riskovat na hlavním tahu I/43.
Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Martin Stolař, MAFRA

Stačí v Rozhraní přejet krajské hranice a neznalí jsou rázem jak v jiném světě. Nejenže z očí zmizí žluté ukazatele s cíli, ale v nedalekém Skrchově fakticky i cesta, která vyplivne překvapené rodiny s dětmi na frekventované a někdy také právem přezdívané silnici smrti na Brno.

Problém je v úzkém a neprostupném údolí u Letovic, kterým protéká nejen řeka Svitava, ale vede jím hlavní železniční koridor a silniční tah I/43. Kdo chce pokračovat dál, nezbývá mu než s nadsázkou zavřít oči a překonat chybějící úsek do Letovic po silnici nebo místo složitě objíždět po kopcích se značným převýšením.

Problém je na moravské straně

„Skutečně se jedná o malý úsek. Za Letovicemi je zase vše hotové včetně společného značení, na které z České Třebové do Rozhraní přispěl kraj nemalou částkou. Problém je na straně Jihomoravského kraje, jehož minulé vedení si vzalo cyklotrasu za prioritu, ovšem iniciativa skončila jenom u slov,“ uvedl starosta Svitav David Šimek.

O posledním chybějícím úseku cyklotrasy mluvil se svým protějškem na jižní Moravě už několikrát také radní René Živný. „Budeme se opět připomínat na červnové asociaci krajů,“ uvedl Živný.

Jihomoravský kraj se v minulých letech zaměřil na budování cyklostezek mezi Blanskem a Letovicemi které jsou již hotové. Přípravy na krátký, přitom nejsložitější úsek na hranici krajů, zůstával v pozadí.

Už před šesti lety se starostové obcí a vedení krajů shodli na logickém vedení cyklotrasy podél řeky Svitavy v souvislosti s připravovaným rozšířením silnice I/43. Před dvěma lety s takovou variantou souhlasilo i Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), které investici připravuje.

Podle starosty Letovic Vladimíra Stejskala se však blýská na lepší časy. „S ŘSD už proběhlo jednání, kde se začíná cyklostezka spolu s rozšířením silnice vehementně dolaďovat. Proběhlo setkání s projektanty, kterého se zúčastnili starostové ze Skrchova, ze Stvolové a Letovic. ŘSD už si zadalo vyhledávací studii,“ řekl starosta Letovic, který věří, že k propojení obou krajů cyklotrasou dojde v brzké době.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Rychle jedoucí motorkář ignoroval houkající záchranáře
VIDEO: Motorkář se bezhlavě řítil obcí a blokoval houkající sanitku

Na houkání a blikání majáků nebral ohled devětapadesátiletý motorkář, který na Orlickoústecku bránil sanitce, aby ho předjela. Záchranáři přitom spěchali k...  celý článek

Historik František Musil.
Objektivní hodnocení dnešní doby bude velmi složité, říká oceněný historik

Historik František Musil je jedním z největších odborníků na středověké dějiny nejen východních Čech. Nedávno ho město, kde prožil celý svůj život,...  celý článek

Takto vypadá aktuální konec dálnice D35 za křižovatkou v Opatovicích nad Labem....
Silničáři vyberou stavitele D35, nabídky výrazně snížily odhadní ceny

Ředitelství silnic a dálnic dnes udělá další krok k zahájení výstavby dálnice D35. Silničáři ukončí výběrové řízení, které určí firmy, jež postaví první dva...  celý článek

Kočárky, které přežijí i dva raubíře.
Kočárky, které přežijí i dva raubíře.

Přečtěte si recenze kočárků na eMimino.cz a vyberte ten nejlepší.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.