Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Cyklisté z Litomyšle dostanou jen ochutnávku. Jeden kilometr stezky

  8:56aktualizováno  8:56
Pro cyklisty je to zatím jen dráždění chuťových smyslů. Litomyšl vybuduje patrně ještě letos první část cyklostezky, která ji v budoucnu spojí s Vysokým Mýtem. Získala na to 2,4 milionů korun ze Státního fondu dopravní infrastruktury.
Cyklisté v Litomyšli zatím odostanou jen pár set metrů nové cyklostezky. Ilustrační snímek

Cyklisté v Litomyšli zatím odostanou jen pár set metrů nové cyklostezky. Ilustrační snímek | foto: Martin Stolař, MAFRA

Asfaltka však bude dlouhá jen jedenáct set metrů a povede z litomyšlské místní části Nedošín do Tržku. Stezku určenou výhradně pro cyklisty zatím ocení hlavně místní. Cyklisté, kteří by chtěli přijet z Vysokého Mýta, budou muset dál čekat. Jen sebevrah by šlapal do pedálů po rušné silnici I/35.

Zatímco na Orlickoústecku města spojuje hustá síť cyklostezek, Litomyšl zaspala. Starosta Litomyšle Michal Kortyš řekl, že jeho město teď s budováním propojení s Mýtem pokročí. "Já myslím, že se to nastartuje, že už jsme se to naučili, takže se dopracujeme v brzké době do dalších etap," uvedl.

"Město Litomyšl připravuje další etapy cyklostezek, konkrétně pokračování dalších úseků z obce Tržek směrem na Nová Sídla a Cerekvici nad Loučnou, ale také cyklistickou stezku mezi Husovou čtvrtí v Litomyšli a firmou Vertex," uvedl Jaromír Drábek z odboru místního a silničního hospodářství Městského úřadu v Litomyšli.

Ve Vysokém Mýtě chtějí budování stezky ze své strany zahájit příští rok. Trasa zamíří přes Dráby a městský les za letiště k takzvané staré silnici na Hrušovou.

"Dohodli jsme se s městem Vysoké Mýto na rozdělení trasy na dvě přibližně stejně dlouhé části. Po domluvě mezi městy by se cyklostezky měly napojovat na rozhraní katastrů obcí Cerekvice nad Loučnou a obce Hrušové. Každé město tedy řeší vedení cyklostezky ve svém zájmovém území," uvedl před časem Michal Kortyš.

Zda se ale města v dohledné době u Cerekvice spojí, je ve hvězdách. Litomyšl řešila už na prvním úseku problémy s výkupem pozemků. Vlastník dvacetimetrového pozemku v Nedošíně odmítl přistoupit na cenu, kterou mu vedení města nabízelo.

Zastupitelé Litomyšle mu po roce ustoupili a nezaplatili mu 35 korun jako ostatním, nýbrž 350. Kdyby to neudělali, stavba by se výrazně prodražila.

Při stavbě dálnic lze spoléhat na případné vyvlastnění, při budování cyklostezek se však město musí s majiteli pozemků domluvit, nebo je obejít, případně se stezky vzdát.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Projekční firma JIKA - CZ zveřejnila vizualizace, které ukazují novou podobu...
Oprava stadionu s podmínkami pro první ligu bude stát půl miliardy korun

Pardubičtí radní připravují opravu fotbalového stadionu za arénou a jeho okolí. Pokud nenastanou komplikace, modernizace se uskuteční v letech 2019 a 2020....  celý článek

Kromě hřišť se mají na místě objevit nové prvky zpříjemňující odpočinek.
Lidé uvidí, jak Pardubice chtějí změnit pravý břeh řeky Labe

Výraznou změnu podoby pravého břehu Labe chystají Pardubice. První plány přitom vyvolaly poměrně velký odpor části veřejnosti, které se nelíbilo především...  celý článek

Primátor Martin Charvát a generální manažer Dynama Dušan Salfický.
Situace je kritická. Dynamo splňuje podmínky úpadku, přiznal primátor

Pardubičtí zastupitelé schválili, že radnice půjčí 15 milionů HC Dynamo Pardubice. Peníze udrží klub v chodu. Na jásot fanoušků je však brzy. Z dlouhé debaty...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.