Lidem v České Třebové se nelíbí pět metrů vysoké zdi u koridoru

  8:19aktualizováno  8:19
Česká Třebová se jako jeden z posledních důležitých železničních uzlů dočká modernizace železniční tratě, která má začít v polovině roku 2019 a skončit o tři roky později. Jenže radnici se ne všechny úpravy líbí a žádá, aby o změnách mohli rozhodovat obyvatelé.

Oprava železničního uzlu v České Třebové se bude týkat kolejiště. | foto: Michal Klíma, MAFRA

Projekční společnost SUDOP připravuje návrh podoby, jak by měl jeden z největších železničních uzlů v Česku vypadat po rekonstrukci.

Některé současné návrhy protihlukových opatření na tratích však v České Třebové vzbuzují nevoli cestujících, někteří je pokládají za zbytečné. Starosta Jaroslav Zedník chce, aby projektanti seznámili s podobou rekonstrukce a hlavně protihlukových stěn obyvatele města na veřejném představení projektu.

Společnost totiž navrhuje protihlukové stěny v České Třebové v řadě míst až pět metrů vysoké.

„Jednáme se společností Sudop a snažíme se najít nějaký termín pro veřejné představení plánů rekonstrukce uzlové železniční stanice obyvatelům města. Chceme, aby projektanti Sudopu přijeli a podobu obyvatelům představili,“ řekl starosta.

Změny v projektu oddálily setkání s obyvateli

Toto veřejné představení projektu se mělo uskutečnit už v říjnu, Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) je ale musí posunout.

„V průběhu zpracování přípravné dokumentace došlo k několika změnám technického řešení, proto není ještě dokončena,“ uvedl mluvčí SŽDC Marek Illiaš. „Z tohoto důvodu nelze stavbu představit veřejnosti do konce roku 2017. Takže prezentaci veřejnosti předpokládáme v prvním čtvrtletí roku 2018,“ dodal.

Upozornil, že rekonstrukce železničního uzlu se týká především železničního svršku a spodku a mění se spíše kolejově a technologicky, nástupiště zůstávají ve stávající poloze s minimálními změnami. Vizualizace nové lávky a pohledů na protihlukové stěny dokončí projektanti do konce roku 2017 a představí je veřejnosti právě v prvním čtvrtletí roku 2018.

Podle informací SŽDC má osm z celkem čtrnácti různě dlouhých úseků protihlukových stěn po obou stranách trati v železničním uzlu Česká Třebová mít výšku pět metrů, tři úseky mají mít výšku čtyři metry a zbytek stěn je vysokých tři metry nad úrovní kolejí. Jeden pět metrů vysoký úsek měří téměř kilometr, další úseky jsou ale kratší a různě dlouhé, nejkratší vysoká stěna je dlouhá 96 metrů.

„Protože otázka ochrany proti hluku je v zastavěném území města klíčová, proběhlo během zpracování akustické studie několik jednání s krajskými hygieniky. Podoba, v České Třebové především rozsah a parametry protihlukových stěn odpovídají požadavkům platné legislativy a je podmínkou, aby hygienici vydali k projektu souhlasné stanovisko,“ sdělil Marek Illiaš.

Upozorňuje, že při takzvaném zjišťovacím řízení nedošly od veřejnosti, dotyčných orgánů státní správy, samospráv a odborných institucí žádné nesouhlasné připomínky.

Zástupci SŽDC navštívili Českou Třebovou už letos v květnu, kdy radnici představili základní parametry rekonstrukce železničního uzlu. Ta se bude týkat železnice v České Třebové od odbočky Parník po odbočku Zádulka, součástí bude i úprava trati po stanici Opatov včetně úprav stávající zastávky Semanín. Směrem na Třebovice bude rekonstrukce končit u vjezdu do Třebovic.

Nové kolejiště pozmění ráz nádraží

Přímo na českotřebovském nádraží stavbaři kompletně zrekonstruují kolejiště. Zvýší jeho posazení asi o dvacet centimetrů, aby už pražce neležely přímo na konstrukci podchodů. Tím se zvýší úroveň 1. nástupiště.

Úpravami projdou i další nástupiště, projektanti počítají s tím, že pro zajištění veřejného bezbariérového přístupu na nástupiště zpřístupní dosud jen služební podchod s výtahy.

Rekonstrukce se dočkají i současné podchody pod tratí. Projektanti počítali zprvu s dvěma variantami přeměn podchodu u Korada, nedávno ale rozhodli, že zde vystaví most pro pěší.

 Další podchod u hotelu Padevět, který vede k firmě CZ LOKO, čeká také změna. Tento podchod nelze kvůli vysoké výšce k úrovni nádraží nahradit lávkou, proto projektanti navrhli jeho demolici a výstavbu nového podchodu těsně vedle něho.

Autor:

Nejčtenější

Pohárová osmifinále: Slavia přešla přes Chrudim, Teplice vyřadily Duklu

Autor prvního gólu Jan Sýkora (vpravo) ze Slavie se raduje se spoluhráči. Vedle...

Fotbalový Mol Cup pokračoval dvěma osmifinálovými duely. V tom prvním prohrála Dukla s Teplicemi 1:3, když všechny tři...

Srážka vlaku s člověkem omezila provoz na koridoru u Pardubic

Ilustrační snímek

Neštěstí v kolejišti zkomplikovalo v páteční odpolední špičce cestu vlaky z Prahy na Moravu po koridoru. Mezi Přeloučí...

Svitavské ulice se náhle noří do tmy, na nádraží je lepší jít s baterkou

Potemnělé ulice ve Svitavách v těchto dnech osvěcovala jen dálková světla aut.

Kdo se v těchto dnech chystá ve večerních hodinách vlakem do Svitav, měl by se vybavit dobrou baterkou nebo svítilnou v...

Cedule označující nikoli Havlovo náměstí zmizela, starosta by ho chtěl

Cedule už z litomyšlského informačního centra zmizela.

Toto není náměstí Václava Havla, říkala ještě donedávna cedule poblíž litomyšlského zámku. Tabulku, která zpravidla...

Žák zdemoloval dveře, lavice i podlahu, podle znalce byl nepříčetný

Ilustrační snímek

Vykopnuté dveře na dámské toaletě, zdemolované lavice i proražené linoleum na podlaze. To je necelý výčet řádění...

Další z rubriky

VIDEO: Is it love! Do Pardubic se vrátily „devadesátky“

Show v Pardubicích předvedla hity 90tých let

Doslova natřískaný sál trpělivě čekal v Pardubicích na příchod tří kapel, které největší slávu zažily v době, kdy...

Pardubická koalice ztratila těsně před volbou radních další hlas

Radnice Pardubice.

Večer se koná v Pardubicích ustavující zastupitelstvo, které zvolí nové vedení města včetně primátora. Tím by se měl...

VIDEO: Virem napadený rybník Buňkov vyvápnil vrtulník

V úterý proběhlo zavápnění rybníku Buňkov.

Přelouččtí rybáři v úterý splnili druhou podmínku veterinářů, a to, že do konce roku vydezinfikují vápnem rybník...

Najdete na iDNES.cz