Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Lidem v České Třebové se nelíbí pět metrů vysoké zdi u koridoru

  8:19aktualizováno  8:19
Česká Třebová se jako jeden z posledních důležitých železničních uzlů dočká modernizace železniční tratě, která má začít v polovině roku 2019 a skončit o tři roky později. Jenže radnici se ne všechny úpravy líbí a žádá, aby o změnách mohli rozhodovat obyvatelé.

Oprava železničního uzlu v České Třebové se bude týkat kolejiště. | foto: Michal Klíma, MAFRA

Projekční společnost SUDOP připravuje návrh podoby, jak by měl jeden z největších železničních uzlů v Česku vypadat po rekonstrukci.

Některé současné návrhy protihlukových opatření na tratích však v České Třebové vzbuzují nevoli cestujících, někteří je pokládají za zbytečné. Starosta Jaroslav Zedník chce, aby projektanti seznámili s podobou rekonstrukce a hlavně protihlukových stěn obyvatele města na veřejném představení projektu.

Společnost totiž navrhuje protihlukové stěny v České Třebové v řadě míst až pět metrů vysoké.

„Jednáme se společností Sudop a snažíme se najít nějaký termín pro veřejné představení plánů rekonstrukce uzlové železniční stanice obyvatelům města. Chceme, aby projektanti Sudopu přijeli a podobu obyvatelům představili,“ řekl starosta.

Změny v projektu oddálily setkání s obyvateli

Toto veřejné představení projektu se mělo uskutečnit už v říjnu, Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) je ale musí posunout.

„V průběhu zpracování přípravné dokumentace došlo k několika změnám technického řešení, proto není ještě dokončena,“ uvedl mluvčí SŽDC Marek Illiaš. „Z tohoto důvodu nelze stavbu představit veřejnosti do konce roku 2017. Takže prezentaci veřejnosti předpokládáme v prvním čtvrtletí roku 2018,“ dodal.

Upozornil, že rekonstrukce železničního uzlu se týká především železničního svršku a spodku a mění se spíše kolejově a technologicky, nástupiště zůstávají ve stávající poloze s minimálními změnami. Vizualizace nové lávky a pohledů na protihlukové stěny dokončí projektanti do konce roku 2017 a představí je veřejnosti právě v prvním čtvrtletí roku 2018.

Podle informací SŽDC má osm z celkem čtrnácti různě dlouhých úseků protihlukových stěn po obou stranách trati v železničním uzlu Česká Třebová mít výšku pět metrů, tři úseky mají mít výšku čtyři metry a zbytek stěn je vysokých tři metry nad úrovní kolejí. Jeden pět metrů vysoký úsek měří téměř kilometr, další úseky jsou ale kratší a různě dlouhé, nejkratší vysoká stěna je dlouhá 96 metrů.

„Protože otázka ochrany proti hluku je v zastavěném území města klíčová, proběhlo během zpracování akustické studie několik jednání s krajskými hygieniky. Podoba, v České Třebové především rozsah a parametry protihlukových stěn odpovídají požadavkům platné legislativy a je podmínkou, aby hygienici vydali k projektu souhlasné stanovisko,“ sdělil Marek Illiaš.

Upozorňuje, že při takzvaném zjišťovacím řízení nedošly od veřejnosti, dotyčných orgánů státní správy, samospráv a odborných institucí žádné nesouhlasné připomínky.

Zástupci SŽDC navštívili Českou Třebovou už letos v květnu, kdy radnici představili základní parametry rekonstrukce železničního uzlu. Ta se bude týkat železnice v České Třebové od odbočky Parník po odbočku Zádulka, součástí bude i úprava trati po stanici Opatov včetně úprav stávající zastávky Semanín. Směrem na Třebovice bude rekonstrukce končit u vjezdu do Třebovic.

Nové kolejiště pozmění ráz nádraží

Přímo na českotřebovském nádraží stavbaři kompletně zrekonstruují kolejiště. Zvýší jeho posazení asi o dvacet centimetrů, aby už pražce neležely přímo na konstrukci podchodů. Tím se zvýší úroveň 1. nástupiště.

Úpravami projdou i další nástupiště, projektanti počítají s tím, že pro zajištění veřejného bezbariérového přístupu na nástupiště zpřístupní dosud jen služební podchod s výtahy.

Rekonstrukce se dočkají i současné podchody pod tratí. Projektanti počítali zprvu s dvěma variantami přeměn podchodu u Korada, nedávno ale rozhodli, že zde vystaví most pro pěší.

 Další podchod u hotelu Padevět, který vede k firmě CZ LOKO, čeká také změna. Tento podchod nelze kvůli vysoké výšce k úrovni nádraží nahradit lávkou, proto projektanti navrhli jeho demolici a výstavbu nového podchodu těsně vedle něho.

Autor:



Nejčtenější

Foxconn chce Mongoly proto, že se neumějí ozvat, říká šéfka neziskovky

Helena Grundmanová, ředitelka obecně prospěšné společnosti Most pro kritizuje...

Pardubický výrobce elektroniky Foxconn chtěl přivézt do města další stovky dělníků z Mongolska, ale město nesouhlasí....

Na Svitavsku zemřel řidič auta. Nezvládl řízení a narazil do stromu

Řidička na Orlickoústecku nezvládla řízení a narazila do stromu (17. února...

V sobotu odpoledne mladý řidič nezvládl řízení na Svitavsku a s autem narazil do stromu. Muž na místě zemřel. Obdobná...



Spor o výsadbu u silnice z Chrudimi vyhrály stromy. Ale až u soudu

Spor o stromořadí. Policie mluví o ohožení bezpečnosti

Pro spor mezi zastánci a odpůrci výsadby stromořadí v těsné blízkosti silnic může středeční rozhodnutí pardubické...

O pacienty se staralo dvacet cizinek bez povolení, zjistila policie

Policisté při zásahu proti nelegálně zaměstnávaným cizinkám.

Policisté odhalili v Pardubickém kraji 22 cizinců, kteří bez příslušného pracovního povolení pečovali o nemocné....

U překladiště se ztratil kamion. Policie žádá o záběry z kamer řidičů

Takových kamionů v České republice moc není.

Výrazná kabina, vkusný návěs, zkrátka kamion, který nelze přehlédnout. Přesto si takový nápadný vůz vybral zloděj na...

Další z rubriky

V centru Pardubic rostou nové byty. Primátor vítá návrat lidí ze satelitů

Věž nabízí moderní byty, které jsou již v prodeji.

Hned několik projektů výstavby nových bytů se momentálně rozjelo v centru Pardubic. Primátor města Martin Charvát to...

Ústecké muzeum ožívá a láká na kávu, kolo i osmičky

Radim Urbánek se stal ředitelem Orlickoústeckého muzea letos v lednu.

Ústecké muzeum zve návštěvníky s nástupem nového ředitele Radima Urbánka nejen na výstavy, ale i setkávání u kávy,...

Sen pardubických politiků stále žije. Ohromné překladiště s přístavem

Možnou podobu a fungování přepravního centra se čtyřmi druhy dopravy v...

Lodní, letecká, železniční a silniční doprava. To vše spojené na jednom velkém překladišti nedaleko pardubické čtvrti...

Najdete na iDNES.cz