Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Čerstvě zrekonstruovanou výpadovku na Chrudim už museli opravovat

  14:37aktualizováno  14:37
Jen pár dnů jezdila auta po ulicích 17. listopadu a Palachova v centru Pardubic. Poté, co po nich projelo ještě před kolaudací několik vozidel, už museli na ulici znovu nastoupit stavební dělníci a začít ji opravovat.

Pardubická ulice 17. listopady patří k nejvytíženějším ve městě a denně tudy projedou tisíce aut. | foto: Michal Klíma, MAFRA

Ukázalo se totiž, že se vozovka na některých místech nebezpečně propadá. Kanály se následně dostaly několik centimetrů pod úroveň vozovky, což se pochopitelně nelíbilo projíždějícím řidičům.

“Propadání vozovky způsobily závady na vodovodních řadech. Kanály jsou už výškově upravené a nebrání ve sjízdnosti,“ řekl Jiří Synek ze Správy a údržby silnic.

Silnici přitom opravoval Pardubický kraj půl roku, stavba přišla na 53 milionů korun a částečně ochromila dopravu v centru města, zejména v souvislosti se souběžnou opravou třídy Míru (více jsme psali zde).

“Havárie byla v hloubce pět šest metrů, vizuálně byla pokládka asfaltu v pořádku. Pak se začaly dělat kaverny, propadat vozovka. V rámci dobrých vztahů s vodárnami jsme silnici opravili na jejich náklady,“ řekl stavbyvedoucí Jiří Burian.

Výrobní náměstek pardubických Vodovodů a kanalizací Zdeněk Janeba uvedl, že závady na kanalizaci vznikly až během stavby.“Ještě před začátkem jsme si vše prošli korelátorem, abychom měli jistotu, že je vše v pořádku. Zmíněné závady vznikly až při úpravě povrchu vozovky těžkou technikou,“ řekl Janeba.

Ředitel Vodovodů Josef Fedák dodal, že náklady na opravu kanalizační a vodovodní sítě skutečně nese jeho společnost, opravu povrchu vozovky zaplatí se stavební firmou napůl.

Další potíž byla, že dělníci na žádost vodáren vrátili na kanály staré poklopy, které tam však již nepasovaly. Později je firma vyměnila za takzvané plovoucí poklopy, u kterých lze nastavit výšku, aby byly v úrovni terénu.

“Už vidíme, že to funguje správně. Kanály jsou v jízdní stopě a jsou hodně namáhané, každé tři minuty po nich projede trolejbus, měly by vydržet,“ řekl Burian.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Východočeské divadlo Pardubice.
Pardubické divadlo vyhlíží jubilanta, návštěvníků už letos bude sto tisíc

Průběžné sčítání a výpočty naznačují, že Východočeské divadlo navštíví v nejbližších dnech stotisící divák roku 2017. A vše nasvědčuje tomu, že letos se...  celý článek

Současné ukončení první části obchvatu Chrudimi. Navazující druhý úsek má začít...
Silničáři počítají s dokončením obchvatů Chrudimi a Svitav v roce 2021

Kdo se trápí v ucpaných ulicích Chrudimi a Svitav, může opatrně začít stříhat metr. Ředitelství silnic a dálnic oznámilo předpokládané termíny dokončení nových...  celý článek

Projekční firma JIKA - CZ zveřejnila vizualizace, které ukazují novou podobu...
Pardubičtí politici budou hledat shodu v bitvě o opravu Letního stadionu

Zasedání pardubického zastupitelstva trvá v posledních letech neúměrně dlouho. V pondělí to nebude jiné. Politici budou mít od 16 hodin nezvykle v Ideonu na...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.