VIDEO: Černého pasažéra vyvedli z vlaku, po pádu chtěl podkopnout stevarda

  • 114
Uživatele sociálních sítí zaujala scéna z perónu pardubického nádraží. Průvodčí soupravy RegioJetu ustupuje ode dveří, aby uvolnil místo kolegovi stevardovi, který právě vyvádí z vlaku cestujícího. Pasažér při tomto manévru padá a vleže se ještě snaží posádku vlaku podkopnout. Než se zvedne, stihne jen vložit ruku do zavírajících se dveří soupravy.

Vyjádření aktéra chybí, svůj komentář odmítl i očitý svědek, autor videozáznamu. Mluvčí společnosti RegioJet Aleš Ondrůj potvrdil, že incident dopravce vyšetřoval jako „mimořádnost“, která byla zaprotokolována ještě před zveřejněním videa.

Zaměstnavatel neshledal u osádky vlaku žádnou chybu - taková je praxe vůči pasažérům, kteří cestují načerno a navíc jsou pod vlivem alkoholu.

„Byl to podnapilý člověk bez jízdenky, který odmítal vystoupit a navíc napadal personál, který vyčerpal veškeré možnosti. Proto byl tento člověk vyloučen z přepravy, aniž by mu někdo způsobil fyzickou nebo jinou újmu - je to prostě postup, který se v takových situacích bohužel musí zvolit,“ řekl Aleš Ondrůj.

Po zjištění, že vyhazov pasažéra koluje po sociálních sítích společnost případ konzultovala s právníkem a ten neshledal ze strany dopravce žádné pochybení.

„Šlo o člověka, který nastoupil v Praze bez platné jízdenky, odmítal si ji dokoupit a po příjezdu do Pardubic odmítal vystoupit z vlaku. Stevard postupoval rázně, ale přiměřeně situaci. Muž, kterého jsme vyloučili z přepravy, neutrpěl žádnou újmu - na nástupiště mu byly přineseny i jeho osobní věci,“ dodal Aleš Ondrůj.

V tiskovém prohlášení k incidentu mluvčí uvádí, že prioritou je vždy bezpečnost, ochrana majetku a zdraví všech zúčastněných - cestujících i zaměstnanců.

Pasažéři bez jízdenky nejprve dostanou šanci si ji koupit ve vlaku a pokud někdo tvrdí, že nemá finanční prostředky, je s ním sepsána „hlášenka“, která je dokladem k pozdějšímu zaplacení jízdného do nejbližší stanice. Cestující je tedy požádán, aby v nejbližší stanici z vlaku vystoupil, protože odmítl zakoupení jízdenky.

„Pouze v krajním případě, kdy cestující odmítá uhradit jízdné, odmítá vystoupit a slovně či jinak napadá zaměstnance a ostatní cestující - postupuje personál tak, že vyvede cestujícího z vlaku. Musí přitom postupovat maximálně přiměřeně situaci, cestujícímu nesmí vzniknout žádná fyzická či majetková škoda,“ dodal mluvčí.