Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Stát opravuje poničenou silnici, i když ji časem bude kvůli D35 bourat

  8:46aktualizováno  8:46
Zbytečné plýtvání penězi, nebo nevyhnutelnost? To může člověka napadnout při pohledu na opravovanou spojnici Pardubic a Holic. Kompletní rekonstrukce silnice I/36 v úseku mezi obcemi Časy a Horní Ředice za více než 11 milionů započala počátkem dubna a již za zhruba dva týdny se po ní opět projedou řidiči.

Opravovaný úsek začíná hned za koncem obce Časy. | foto: Martin Švec, MAFRA

Jenže stavební firma se pustila do opravy i v místě, kde silnice povede po mostě přes plánovanou dálnici D35, s jejíž výstavbou chtějí silničáři začít ještě koncem tohoto roku. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), které opravu financuje, práce na celém úseku hájí.

„V současnosti opravovaný úsek silnice patří k nejhorším na síti silnic prvních tříd v Pardubickém kraji. Jeho stavební stav (výtluky, plošné rozpady, pokleslé okraje vozovky) mají negativní vliv na bezpečnost jízdy,“ uvedla mluvčí ŘSD Nina Ledvinová.

Fotogalerie

Je pravda, že krajní úseky z Holic do Ředic i z Časů do Sezemic jsou oproti prostřední části spojnice po nedávných úpravách v perfektním stavu. Naopak míjení kamionů v mírné zatáčce na kraji lesa bylo na poničené silnici poměrně riskantní. V obci mají obavu, aby nový asfaltový „koberec“ nesváděl řidiče k rychlejší jízdě.

„Jakmile je někde nová silnice komplet, budou tam znovu jezdit jako blázni, takže kdyby před obcí díky neupravené části zpomalili, nebylo by to ke škodě,“ uvedla jedna z obyvatelek Časů Zdenka Hanyšová Celá.

S opravou silnice nicméně souhlasí. „Osobně dávám přednost bezpečnosti, ale pokud by kamiony mohly jezdit jinudy nebo kdyby všichni účastníci silničního provozu jezdili bezpečně s ohledem na stav silnice, asi bychom v úseku budoucího mostu se silnicí v nynějším stavu ještě vydrželi,“ dodala.

Silničáři zlikvidují i část úseku blíže k Holicím

Silničáři argumentují také tím, že D35 bude u Časů stát až za zhruba čtyři roky, a opravu proto bylo nutné provést dříve. Ovšem dle zkušeností z jiných staveb dálnic je zřejmé, že nové přeložky silnic nižších tříd se dokončují v předstihu než zbytek celé trasy.

Kromě úseku u Časů se bude cesta likvidovat i blíže k Holicím, kde stát počítá s vedením silnice I/36 i v jiné stopě, než v nyní opravované.

„Stavba má teprve územní rozhodnutí a bude dokončena v horizontu let 2021 - 2022. I po výstavbě částečné přeložky v úseku Časy - Ředice zůstane zachována více jak polovina současné trasy. V trase přeložky se těleso stávající komunikace využije částečně. A po nyní opravené silnici bude veden provoz minimálně čtyři roky. Po tuto dobu musí být zajištěný její vyhovující stavebně-technický stav,“ dodala mluvčí ŘSD Ledvinová.

K opravě silničáře opakovaně vyzýval odbor dopravy krajského úřadu i policie.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Jediná linka, která zbyla, projede za den sedmnáctkrát třídu Míru. Zastánci...
Už jednou to nevyšlo. Přesto Pardubice chtějí podnikatelský inkubátor

Pardubičtí politici chtějí oživit nápad, který už jednou zkrachoval. Poté, co po technoparku ve Starých Čívicích zbyly hlavně dluhy, plánují, že vznikne nový...  celý článek

Každá kráva má na krku náramek s identifikačním čipem. Veškeré údaje o každém...
Majitel pozemků po letech sporu rozbil zemědělcům okno, stíhání se nedočkal

Neobvyklý případ řešili policisté na Chrudimsku. Vedení zemědělského podniku AGRO Jenišovice je přivolalo k seniorovi, kterému ruply nervy a rozbil okno. Po...  celý článek

V Rohovládově Bělé kontroluje bezpečné přecházení k základní škole brigádník.
Obce chtějí kamionům zatrhnout zkratku k D11, žádají „degradaci“ silnice

Kamionů už máme dost, řekli si starostové obcí na silnici I/36, která spojuje Pardubice s dálnicí D11. Po Pardubickém kraji chtějí, aby frekventovanou...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.