Nafukovací koule bumperball

Nafukovací koule bumperball | foto: Martin Veselý, MAFRA

Nafukovací koule táhnou. Festivaly se mohou přetrhnout, aby je měly

  • 1
Do finále soutěže Rozjezdy roku 2014 o nejlepší podnikatelský záměr se Milan Škoda a Jaroslav Bělohlávek nedostali náhodou. Jejich podnikatelský rozjezd zaměřený na aktivní trávení volného času nepostrádá originalitu ani nabídku adrenalinu nebo zábavy.

Šťastným osudem Milana Škody z Pardubic a Jaroslava Bělohlávka z Vyškova jsou "bumperbally".

Nafukovací míče, které si na sebe zájemci oblečou tak, že jim pak mimo kouli vyčnívají jen nohy. Načež se mohou tyto baňaté postavy koulet kolem osy i přes hlavu, hrát fotbal, strkat se, vrážet do sebe v rámci souboje týmů či dělat cokoli, co je napadne.

A bezpečně, uchráněni proti nárazům. Uvnitř koule se po tu dobu drží speciálních madel a jsou navíc připoutáni pásy. Zvenčí je to činnost akrobatická i komická zároveň.

Kam kráčíš? Tato otázka je v jejich případě nemístná. Střídá ji jiná: Kam se kutálíš?

Loni studenti objevili nafukovací koule v zahraničí. Letos v únoru založili firmu a brzy začaly přicházet objednávky k účasti na akcích.

"Čekali jsme pomalý vzestup z tichého koutku. Že se o nás lidi postupně dozvědí a časem to nabyde větších rozměrů, že tím pomaloučku získáme sebevědomí a pak začneme vymýšlet novinky. Ale zájem o půjčení pro firmy nebo na festivaly byl hned od začátku velký," řekl Milan Škoda z Pardubic.

Zatím je to podle něj zábava, sport to bude až časem. Určitě je to však ideální tip pro firemní teambuilding. Víkendy mají už mladí podnikatelé plné, naposledy se „bumperbally“ lidé bavili na festivalech ve Svojšicích a v Žamberku. Majitelé míčů s nimi dovedou vymyslet smysluplné aktivity na deset minut i celodenní programy.

V tomto přístupu jim bezesporu pomáhá i charakter jejich studia zaměřeného na trávení volného času. Neboli vědomí, že i zábavu je třeba brát vážně.

„Pro podnikavce to není jenom zábava v kouli. Má to obrovský potenciál využití v mnoha ohledech. Ještě o nás uslyšíte, nechte se překvapit," říká Jaroslav Bělohlávek.

Nafukovací míč pochází ze zahraničí, vedle starších z PVC používají rozjíždějící se podnikatelé i materiál TPU nové generace, který je lehčí a odolnější.

V projektu „Začátek podnikání a zvyšování konkurenceschopnosti“ byl právě podnikatelský záměr Škody s Bělohlávkem s názvem „Play With Balls“ velmi úspěšný a autoři pro něj získali podporu odborné poroty.

V soutěži Rozjezdy roku 2014 Škoda s Bělohlávkem s nápadem postoupili z regionálního do celorepublikového kola a jejich šanci v celostátním finále prověřila hlasováním přímo veřejnost. Jeho výsledky budou známé 17. července.