Doprava v obou největších východočeských městech často řidiče dovádí k šílenství. Ucpaný vnitřních okruh v Hradci Králové a notoricky zablokované Pardubice však mají svou výhodu. Tu odhalil žebříček bezpečnosti, zpracovaný Českou pojišťovnou.
Z něho totiž plyne, že v obou městech výrazně ubylo vážných dopravních nehod, které končí těžkým zraněním, nebo dokonce smrtí. „Dle aktuálních výsledků ČP Indexu se na první příčce v hodnocení bezpečnosti silničního provozu krajských měst umístil Hradec Králové, který má dlouhodobě jedny z nejbezpečnějších silnic v republice. Druhou a třetí příčku pak obsadily Olomouc a Pardubice,“ uvedla Ivana Buriánková, tisková mluvčí České pojišťovny.
V Pardubicích pojišťovna úmrtí na silnici nezaznamenala
„Ve srovnání s rokem 2016 zaznamenaly největší zlepšení Pardubice, které se posunuly ze 7. místa v roce 2016 na letošní 3. místo,“ dodala.
Pořadí krajských měst podle bezpečnosti dopravy1. Hradec Králové 4 (pozice loni) 2. Olomouc 3 3. Pardubice 7 4. Jihlava 1 5. Karlovy Vary 2 6. Praha 5 7. Ostrava 6 8. Liberec 12 9. Brno 13 10. České Budějovice 11 11. Ústí nad Labem 10 12. Zlín 8 13. Plzeň 9 Poznámka: Česká pojišťovna na základě údajů z policejních statistik o počtech nehod s vážným nebo smrtelným zraněním sestavuje žebříček bezpečnosti. |
Pojišťovna monitoruje 13 krajských a 59 okresních měst od roku 2004. Na základě údajů z policejních statistik o počtech nehod s vážným nebo smrtelným zraněním dvakrát ročně sestavuje jejich žebříček bezpečnosti.
Na silnicích krajských a okresních měst zemřelo v první polovině roku 2017 celkem 42 lidí, z toho devět na území Prahy a osm na silnicích Plzně. „Během sledovaného období bylo při dopravních nehodách těžce zraněno 281 lidí, nejčastěji ve velkých městech, jako jsou Praha, Brno, Ostrava a Plzeň,“ řekla Ivana Buriánková.
V Pardubicích naopak nezemřel ani jeden člověk, devět jich bylo vážně zraněno. Na druhou stranu však čísla neznamenají, že by nehod v Pardubicích nějak zásadně ubylo. Podle statistik Policie ČR jen za první pololetí bylo na katastru města nahlášeno téměř 700 nehod.
Co se týče okresních měst, tak tam největší sešup zažily Svitavy. Ty se ve druhém pololetí loňského roku přitom pyšnily první pozicí v bezpečnosti na silnicích. „Největší propad v kategorii okresních měst zaznamenaly Svitavy, které se z loňského čela žebříčku propadly až na 54. pozici,“ dodala Buriánková.
Na vrchol žebříčku nejbezpečnějších měst z hlediska nehodovosti se dostalo dvanáct okresních měst, mezi která patří třeba Jičín. Chrudim pak skončila na 18. místě z 59 okresních měst, Rychnov nad Kněžnou je 38., Náchod 42., Trutnov 52. a Ústí nad Orlicí na 53. pozici.