Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Bárta slíbil peníze na křižovatku u Parama. Sám tam uvázl

  10:25aktualizováno  10:25
Křižovatka u pardubické rafinerie Paramo je každodenním postrachem řidičů. Profesionálové mířící od pražské dálnice D11 nebo od Hradce Králové na Chrudim a dále na Vysočinu se jí už dávno vyhýbají a jedou po okreskách. Loni na podzim tam uvázl i ministr dopravy Vít Bárta a jeho plán teď slibuje rozšíření.

Řidiči se před křižovatkou řadí do dvou proudů, i když pruhy nejsou namalované. | foto: Radek Kalhous, MAFRA

Právě úzký profil je největším problémem křižovatky, přes kterou se jede z takzvané Hradubické silnice do Chrudimi a také do dalších částí Pardubic a na Přelouč.

Směrem z centra města vedou dnes jen dva pruhy, i když řidiči už se naučili řadit před semaforem řadit do dvou proudů, ale všichni tím vlastně porušují předpisy. Ve směru od Chrudimi je před semaforem pruh pro odbočení vpravo.

"Je to tu hrozné. Když jsem do Pardubic jezdil od Chrudimi, vždycky jsem tu čekal na světlech. Ty semafory to vyloženě brzdí a pak se tu dělají fronty," říká profesionální řidič Roman Kalhous.

Kritická křižovatka na silnici I/37 u rafinerie Paramo (červeně, Paramo vlevo). Ve směru do centra (modrá) se má rozšířit až na pět pruhů. Rozšiřovat se bude také most přes železniční koridor (zeleně). Od červené značky dolů se jede na Chrudim.

Kritická křižovatka na silnici I/37 u rafinerie Paramo (červeně, Paramo vlevo). Ve směru do centra (modrá) se má rozšířit až na pět pruhů. Rozšiřovat se bude také most přes železniční koridor (zeleně). Od červené značky dolů se jede na Chrudim.

Strasti křižovatky pocítil i ministr Bárta, když na podzim obhlížel nutnost dostavby D11 do Hradce Králové a pak jel přes Pardubice slíbit obchvat do sousedního města. Uvázl u Parama i na začátku vjezdu Chrudimi.

"Pan ministr hned na vlastní oči tu tristní dopravní situaci viděl. Myslím, že ho to muselo ovlivnit. Kolaps u Parama je srovnatelný s problémy v Chrudimi," řekl náměstek ministra Ivo Toman, který šéfa resortu na cestě doprovázel.

Řešení by měla přinést kruhová křižovatka místo semaforů a rozšíření části silnice přes železniční koridor do centra města na celkem pět pruhů včetně odbočovacích.

Stavba už je dokonce připravená a schválená. Dlouho, protože už letos na podzim jí vyprší stavební povolení. Teď se ale ocitla v "superstrategii" ministra dopravy, který slibuje najít potřebných 800 milionů korun a do roku 2013 stavbu dokončit.

"Ta stavba může začít. Má platné stavební povolení a ze všech dopravních staveb na silnicích I. tříd na území Pardubic je nejvíc připravena. Čeká se na přidělení finančních prostředků od ministerstva dopravy," řekl Bohumil Salaba z krajského odboru dopravy, který na stavbu vydal stavební povolení. Investor zřejmě bude muset žádat o jeho prodloužení.

KŘIŽOVATKA DOSTANE BY-PASS

Okružní křižovatka bude mít i takzvané by-passy, které řidičům umožní nekroužit po objezdu, ale pohodlně pokračovat ve všech směrech bez vjezdu na okružní křižovatku. Silnice z Chrudimi do Pardubic dostane nově pátý pruh, který bude vyhrazený pro autobusy a do budoucna i trolejbusy městské hromadné dopravy. To by byla výhoda pro Dopravní podnik, trolejbusy by se totiž nemusely zdlouhavě vracet od nádraží do garáží, ale stačilo by jim projet kolem Parama na ulici Teplého, kde garážují.

Protože se od zamýšlené kruhové křižovatky silnice roztáhne na čtyři pruhy, musí se rozšířit i mosty nad železničním koridorem z Pardubic na Prahu a nad železniční tratí na Hradec Králové. Silnici budou zároveň lemovat cyklistická stezka a stezka pro pěší po celé délce nového úseku.

Autoři: ,


Nejčtenější

Řidič a malý chlapec zahynuli při nárazu automobilu do stromu

Nehoda u pardubického Globusu skončila tragicky. (17.8.2018)

Tragická nehoda se stala po poledni na výpadovce na Hradec Králové na okraji Pardubic. Osobní auto, v němž cestoval...

Muž nařezal dřevo a odjel. Od žhavých pilin mu málem chytla chata

Oheň zachvátil palivové dřevo. Stačila chvíle a přeskočil by na chatu.

O štěstí může mluvit chatař z Jankovic na Chrudimsku, který v pondělí dopoledne řezal vyschlé smrkové dřevo. Kotouč...



VIDEO: Pardubické letiště okupantům odolávalo, i díky šrotu na ranveji

Letiště v Pardubicích.

Pardubické letiště dnes využívají především turisté. Civilním účelům ale začalo sloužit až v roce 1995. Do té doby...

Zemřel plochodrážní jezdec Jedrzejak. Opora Pardubic spáchala sebevraždu

Závody ploché dráhy ve Slaném

Ve věku 39 let zemřel v úterý polský plochodrážní jezdec Tomasz Jedrzejak, který v posledních letech patřil v české...

VIDEO: Hřebeč je děravý kopec. Vydal více než dva miliony tun surovin

Důlní závod v dobách, kdy fungoval, tedy před rokem 1991.

Málokdo si při cestách z Čech na Moravu přes Moravskou Třebovou po obávané „pětatřicítce“ uvědomuje, že při zdolávání...

Další z rubriky

Vodu v rybníku Rosnička čeká zlepšení. Svitavy provádějí studii

Rybáři na loďce odlovují uhynulé ryby.

Svitavy budou mít na konci prázdnin hotovou studii zlepšení kvality vody v rybníku Rosnička. Kvůli sinicím tam...

Proti okupantům lidé v Pardubickém kraji nasadili i krávy na letišti

Srpen 1968 v Litomyšli

O náladách po přepadení Československa 21. srpna 1968 se zachovala řada svědectví i v Pardubickém kraji. Lidová...

Po pádu muže ze skály svědkyně využila mobilní aplikaci Záchranka

Zásah zdravotnické služby pod horou Studený na Orlickoústecku. Přivolala ji...

Pod svahem hory Studený na Orlickoústecku se turistka přesvědčila, jak se hodí mít ve svém mobilu aplikace Záchranka....

Advantage Consulting, s.r.o.
ZÁMEČNÍK – SVÁŘEČ

Advantage Consulting, s.r.o.
Pardubický kraj, Olomoucký kraj, Moravskoslezský kraj
nabízený plat: 18 000 - 25 000 Kč

Najdete na iDNES.cz