Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Avie z Přelouče se stanou základem pro nákladní elektromobily

  11:14aktualizováno  11:14
Výrobce nové generace lehkých náklaďáků Avia v Přelouči chce rozšířit své portfolio. Firma podepsala v Polsku smlouvu o spolupráci při výrobě užitkových elektromobilů pro přepravu několikatunových nákladů v městských aglomeracích.

V Přelouči se budou nejen vyrábět Avie, ale i podvozky pro nákladní elektromobily. | foto: Czechoslovak Group

Minulý týden přeloučská automobilka Avia Motors představila nový model Avia Initia řady D Euro 6, a tím po čtyřech letech obnovila výrobu užitkových nákladních automobilů (psali jsme o tom zde).

Nyní tato firma ohlásila, že poskytne podvozkovou platformu pro užitkové elektromobily. A to společně s polským partnerem, který vyvine elektrickou pohonnou jednotku.

Fotogalerie

Plány stvrdil v těchto dnech podpis memoranda mezi holdingem Czechoslovak Group (CSG) a společností H. Cegielski-Poznaň (HCP) na veletrhu MSPO v polských Kielcích.

„Není bez zajímavosti, že už v minulosti vznikaly elektromobily využívající podvozek i kabiny Avia, které si našly zákazníky i na náročných západních trzích. Vývoj nového elektromobilu je dalším strategickým záměrem spolupráce firem českého holdingu s polským výrobcem,“ řekl mluvčí holdingu Andrej Čírtek.

Počátkem rozšiřující se spolupráce byl podpis smlouvy mezi zástupci Tatra Defence Vehicle patřící do CSG a HCP na letošním veletrhu IDET o společném vývoji a výrobě vozidel s podvozkem v konfiguraci 4x4 pro vojenské aplikace.

Spolupráce obou firem však tímto nekončí. Do budoucna se má stát modelovým příkladem kooperace průmyslové výroby v rámci zemí Visegrádské čtyřky, už nyní oba subjekty do spolupráce zapojují podniky z Česka, Polska a Slovenska.

H. Cegielski - Poznaň / Czechoslovak Group

Firma H. Cegielski - Poznaň

Působí na trhu více než 170 let. Od roku 1846, kdy firma vznikla, vyráběla zemědělské stroje, parní lokomotivy, parovozy a železniční vozy. Po první světové válce vyráběla produkty pro armádu, speciální výroba byla ukončena v roce 2002. Zaměstnává přes 500 pracovníků a dalších 200 v dceřiných společnostech. V současnosti uvádí na trh ty nejmodernější technologie, jako například elektrické pohony používané v oblasti automobilového a také železničního průmyslu. Nabízí rovněž produkty a služby v oblasti obnovitelných zdrojů energie a v oblasti ochrany životního prostředí, mimo jiné instalace pro zpracování bioplynů a technologie pro zpracování odpadů.

Czechoslovak Group Holding

Navazuje na tradici československého průmyslu. Jeho portfolio zahrnuje výrobu a prodej vojenských a speciálních vozidel, terénních nákladních automobilů, zbraní a zbraňových systémů, munice, strojírenských produktů pro automobilový, železniční a letecký průmysl či brzdových systémů pro kolejová vozidla, stejně jako silniční dopravní a logistické služby. Podniky holdingu loni zaměstnávaly přes šest tisíc lidí a vygenerovaly tržby 15,4 miliard korun.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Podle architekta Milana Košaře by měla být nová lávka nad kolejištěm mezi...
Pardubice už znají možnou podobu lávky nad kolejištěm směrem na Duklu

Návrh podoby lávky, která má spojit pardubické vlakové nádraží a čtvrť Dukla, je na světě. Vyrobil ho zastupitel a architekt Milan Košař. Ovšem záleží na tom,...  celý článek

Projekční firma JIKA - CZ zveřejnila vizualizace, které ukazují novou podobu...
Absence zastupitelů zavinila pozastavení peněz pro Letní stadion a okolí

Pardubičtí zastupitelé na svém posledním zasedání neodhlasovali začátek dlouho připravované opravy Letního stadionu. Fanoušci fotbalu však zatím nemusí...  celý článek

(ilustrační snímek)
O jeden hlas. Litomyšl s dálnicí hýbat nechce, ale odpůrci se nevzdávají

Zastupitelé Litomyšle ve čtvrtek většinou jediného hlasu rozhodli, že nebudou po státu požadovat, aby změnil dlouho připravovanou trasu dálnice D35 kolem...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.