Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Avie z Přelouče se stanou základem pro nákladní elektromobily

  11:14aktualizováno  11:14
Výrobce nové generace lehkých náklaďáků Avia v Přelouči chce rozšířit své portfolio. Firma podepsala v Polsku smlouvu o spolupráci při výrobě užitkových elektromobilů pro přepravu několikatunových nákladů v městských aglomeracích.

V Přelouči se budou nejen vyrábět Avie, ale i podvozky pro nákladní elektromobily. | foto: Czechoslovak Group

Minulý týden přeloučská automobilka Avia Motors představila nový model Avia Initia řady D Euro 6, a tím po čtyřech letech obnovila výrobu užitkových nákladních automobilů (psali jsme o tom zde).

Nyní tato firma ohlásila, že poskytne podvozkovou platformu pro užitkové elektromobily. A to společně s polským partnerem, který vyvine elektrickou pohonnou jednotku.

Fotogalerie

Plány stvrdil v těchto dnech podpis memoranda mezi holdingem Czechoslovak Group (CSG) a společností H. Cegielski-Poznaň (HCP) na veletrhu MSPO v polských Kielcích.

„Není bez zajímavosti, že už v minulosti vznikaly elektromobily využívající podvozek i kabiny Avia, které si našly zákazníky i na náročných západních trzích. Vývoj nového elektromobilu je dalším strategickým záměrem spolupráce firem českého holdingu s polským výrobcem,“ řekl mluvčí holdingu Andrej Čírtek.

Počátkem rozšiřující se spolupráce byl podpis smlouvy mezi zástupci Tatra Defence Vehicle patřící do CSG a HCP na letošním veletrhu IDET o společném vývoji a výrobě vozidel s podvozkem v konfiguraci 4x4 pro vojenské aplikace.

Spolupráce obou firem však tímto nekončí. Do budoucna se má stát modelovým příkladem kooperace průmyslové výroby v rámci zemí Visegrádské čtyřky, už nyní oba subjekty do spolupráce zapojují podniky z Česka, Polska a Slovenska.

H. Cegielski - Poznaň / Czechoslovak Group

Firma H. Cegielski - Poznaň

Působí na trhu více než 170 let. Od roku 1846, kdy firma vznikla, vyráběla zemědělské stroje, parní lokomotivy, parovozy a železniční vozy. Po první světové válce vyráběla produkty pro armádu, speciální výroba byla ukončena v roce 2002. Zaměstnává přes 500 pracovníků a dalších 200 v dceřiných společnostech. V současnosti uvádí na trh ty nejmodernější technologie, jako například elektrické pohony používané v oblasti automobilového a také železničního průmyslu. Nabízí rovněž produkty a služby v oblasti obnovitelných zdrojů energie a v oblasti ochrany životního prostředí, mimo jiné instalace pro zpracování bioplynů a technologie pro zpracování odpadů.

Czechoslovak Group Holding

Navazuje na tradici československého průmyslu. Jeho portfolio zahrnuje výrobu a prodej vojenských a speciálních vozidel, terénních nákladních automobilů, zbraní a zbraňových systémů, munice, strojírenských produktů pro automobilový, železniční a letecký průmysl či brzdových systémů pro kolejová vozidla, stejně jako silniční dopravní a logistické služby. Podniky holdingu loni zaměstnávaly přes šest tisíc lidí a vygenerovaly tržby 15,4 miliard korun.




Nejčtenější

Komunističtí poslanci chodili jako tělo bez duše, vzpomíná Kudláček

Libor Kudláček (v popředí druhý zleva) se svými politickými kolegy z Občanské...

Jak málo v listopadových dnech roku 1989 stačilo, aby události změnily člověku život? Libora Kudláčka, spoluzakladatele...

Na náměstí přistál i vrtulník, dělník ale pád z dvanácti metrů nepřežil

Vrtulník přistál na náměstí v Chrudimi kvůli zraněnému dělníkovi

V úterý odpoledne přistával na chrudimském Resselově náměstí záchranářský vrtulník. Záchranáři jím přiletěli na pomoc...



Na náledí bouraly desítky řidičů, nehoda na Svitavsku byla smrtelná

Nehoda u Mikulče na Svitavsku. (20.11.2017)

Řidiči v Pardubickém kraji se ráno museli na řadě míst vypořádat s náledím. Jen do 10 hodin dopoledne zaznamenali...

Řidič autobusu za jízdy usnul, policisté hledají svědky jízdy příkopem

Místo naštěstí jen lehké nehody autobusu u Vraclavi na Vysokomýtsku.

Cestující autobusem na lince Chrudim – Vysoké Mýto byli ve středu za obcí Stradouň svědky řidičovy indispozice, kvůli...

Skrz činžovní dům u pardubického nádraží možná povede tunel

Podle architektů by autobusy mohly parkovat přímo pod domem. Jeho původní část...

Radní Pardubic připravují stavbu terminálu pro dálkové autobusy u nádraží. Plány však narážejí na několik problémů....

Další z rubriky

Politika po listopadu 1989 byla plná entuziasmu, říká soudce Výborný

Miloslav Výborný

Na rozpadu komunismu v Československu se před 28 lety podíleli i do té doby málo známí lidé, kteří odvážně hovořili o...

Komunističtí poslanci chodili jako tělo bez duše, vzpomíná Kudláček

Libor Kudláček (v popředí druhý zleva) se svými politickými kolegy z Občanské...

Jak málo v listopadových dnech roku 1989 stačilo, aby události změnily člověku život? Libora Kudláčka, spoluzakladatele...

Strany se už smiřují: Pardubice budou i nadále patřit hnutí ANO

Lídr krajské kandidátky Jan Řehounek (vpravo) s lídrem celorepublikovým.

Do komunálních voleb chybí jedenáct měsíců. Přesto se už nyní zástupci ostatních stran obávají, že je čeká boj jen o...



Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.