Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Silnice se opět změní v závodní trať, depo vznikne v areálech firem

  8:28aktualizováno  8:28
Hřmící motory, vůně benzinu, jednadvacet zatáček, diváci podél trati i v rozsáhlém depu, dlouhá tradice od roku 1970. To všechno je Ústecká 21 - mezinárodní závody automobilů do vrchu, konkrétně na nedaleký Andrlův chlum.

Závody do vrchu se vrací do Ústí nad Orlicí. Ilustrační foto | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Dobrou zprávou pro příznivce motorismu je, že se závody v Ústí nad Orlicí opět po čtyřech letech uskuteční. V uplynulých letech se totiž nekonaly, také z důvodu nekvalitního povrchu vozovky.

Předloni modernizovali správci krajských silnic první polovinu závodní tratě, letos na dokončenou část naváže vlastní investicí město Ústí nad Orlicí, které zajistí opravu druhé poloviny.

„Na konci loňského roku se podařilo vyřešit majetkoprávní vztah s obcí Řetová, na jejímž katastrálním území se část komunikace nachází a v rámci svého rozpočtu máme zajištěné finanční prostředky na opravu povrchu od dvanácté zatáčky do cíle,“ řekl starosta města Petr Hájek.

Závodní speciály už nebudou parkovat na hlavní silnici

Změnou oproti předešlým ročníkům Ústecké 21 bude umístění parkoviště závodních strojů. Dosud bylo vždy zřízeno na uzavřeném hlavním průtahu městem na silnici I/14 naproti sídlišti zvaném Hečmanda. Obvyklá objížďka městem neprošla, podle informací ústeckého Autoklubu se dokonce chystaly i petice proti ní.

„Zvýšenou intenzitu kamionové dopravy v souvislosti s překladištěm společnosti Metrans v České Třebové pociťuje i naše město. Obavy obyvatel jsou tedy na místě,“ řekl starosta města Petr Hájek.

Nakonec se problém s umístěním depa podařilo vyřešit.

„Jezdci budou parkovat v soukromých firmách a v ulici Vrbová, které jsou v těsné blízkosti startu. Hlavní silnice tak nebude uzavřena a nikdo ve městě nebude muset snášet zvýšený provoz. Vlastníkům těchto firem děkujeme, stejně tak obyvatelům, bydlícím v ulicích přilehlých ke startu závodu, za trpělivost a shovívavost,“ řekla za ústecký Autoklub Zdena Urbanová.

Mezinárodní Mistrovství ČR soudobých vozidel, Mistrovství ČR historických vozidel Česká trofej a Maverick Rescue Euro Cup 2016 se uskuteční ve dnech 27. až 29. května. Sobotní závod se pojede jako Memoriál Miroslava Urbana, dlouholetého šéfa závodu a klubu, nedělní pak jako Memoriál Otakara Krámského, pro kterého byla Ústecká 21 domácím závodem a který se kdysi vyjádřil, že „Ústecká 21 by mohla být vzorem celé kopcové Evropě“.

Trať totiž patří mezi jednu z nejkrásnějších a nejnáročnějších tratí v seriálu závodů automobilů do vrchu. Náročné stoupání s jedenadvaceti zatáčkami na Andrlův chlum má délku 3 650 metrů, převýšení 209 metrů.

Trasa závodu Ústecká 21. Zelená značka je místo startu, červená cíl pod rozhlednou Andrlův chlum.

Trasa závodu Ústecká 21. Zelená značka je místo startu, červená cíl pod rozhlednou Andrlův chlum.

Mapy poskytuje Freytag&Berndt, aplikaci PhoneMaps stáhnete zdarma pro iOS i Android.



Nejčtenější

Řidič a malý chlapec zahynuli při nárazu automobilu do stromu

Nehoda u pardubického Globusu skončila tragicky. (17.8.2018)

Tragická nehoda se stala po poledni na výpadovce na Hradec Králové na okraji Pardubic. Osobní auto, v němž cestoval...

Muž nařezal dřevo a odjel. Od žhavých pilin mu málem chytla chata

Oheň zachvátil palivové dřevo. Stačila chvíle a přeskočil by na chatu.

O štěstí může mluvit chatař z Jankovic na Chrudimsku, který v pondělí dopoledne řezal vyschlé smrkové dřevo. Kotouč...



VIDEO: Pardubické letiště okupantům odolávalo, i díky šrotu na ranveji

Letiště v Pardubicích.

Pardubické letiště dnes využívají především turisté. Civilním účelům ale začalo sloužit až v roce 1995. Do té doby...

Zemřel plochodrážní jezdec Jedrzejak. Opora Pardubic spáchala sebevraždu

Závody ploché dráhy ve Slaném

Ve věku 39 let zemřel v úterý polský plochodrážní jezdec Tomasz Jedrzejak, který v posledních letech patřil v české...

VIDEO: Hřebeč je děravý kopec. Vydal více než dva miliony tun surovin

Důlní závod v dobách, kdy fungoval, tedy před rokem 1991.

Málokdo si při cestách z Čech na Moravu přes Moravskou Třebovou po obávané „pětatřicítce“ uvědomuje, že při zdolávání...

Další z rubriky

Proti okupantům lidé v Pardubickém kraji nasadili i krávy na letišti

Srpen 1968 v Litomyšli

O náladách po přepadení Československa 21. srpna 1968 se zachovala řada svědectví i v Pardubickém kraji. Lidová...

VIDEO: U Svitav testovali nový vlak pro Británii. Jel až stošedesátkou

Ačkoli se nové vlaky testují ve Velimi, tato souprava se cvičně proháněla na...

Výjimečnou příležitost vidět na kolejích vlak, který bude sloužit cestujícím ve Velké Británii, měli minulý týden...

Vodu v rybníku Rosnička čeká zlepšení. Svitavy provádějí studii

Rybáři na loďce odlovují uhynulé ryby.

Svitavy budou mít na konci prázdnin hotovou studii zlepšení kvality vody v rybníku Rosnička. Kvůli sinicím tam...

Najdete na iDNES.cz