Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Svitavští radní chtěli zkrášlit kruhovou křižovatku uměním. Pak couvli

  16:05aktualizováno  16:05
Debaklem skončila snaha zvelebit největší kruhový objezd ve Svitavách, kterým projíždí denně tisíce řidičů. Městu nevyšlo to, co se podařilo před třemi lety v Moravské Třebové, kde „za pár korun“ vyzdobili střed objezdu imitací lesa, ve kterém stojí starý důlní vozík z bývalých šamotových závodů.

Návrh Jakuba Paděry měl ve svém středu hranol, pod nímž se nacházejí rozmístěná písmena tvořící název města. | foto: Město Svitavy

Svitavská radnice chtěla do zkrášlení dosud zelené plochy nechat promluvit studenty výtvarných škol, ze kterých před půl rokem v soutěži vybrala komise dva vítězné návrhy. O tom, zda budou řidiči v budoucnu objíždět ocelová klubíčka, symbolizující textilní tradicí města, nebo čtyři metry vysoký hranol zapíchnutý v zemi s „rozházenými“ písmeny z názvu města, rozhodli sami obyvatelé.

Návrh Markéty Petráčkové s klubíčky.

Návrh Markéty Petráčkové s klubíčky.

Z 810 hlasů nakonec u lidí zvítězil první návrh s 342 hlasy, na druhou stranu 224 respondentů oba modely odmítlo. K této variantě se přiklonilo nakonec i vedení města. Jak se ukázalo, návrh by razantně prodražily bezpečnostní požadavky dopravní policie. Namísto milionu, který mělo město na akci v rozpočtu, by se úpravy vyšplhaly na milionů pět.

„Nechali jsme si dílo nacenit a celou záležitost jsme konzultovali i s dopravním inspektorátem. Po posouzení informací jsme vyhodnotili, že prvky nesplňují bezpečnostní požadavky a náklady jsou příliš vysoké,“ uvedl starosta Svitav David Šimek.

Připomínky města, že v Moravské Třebové šla taková akce realizovat bez větších bezpečnostních úprav, vyšla vniveč. „Kruhovým objezdem v Moravské Třebové jsme argumentovali, odpovědí nám bylo, že tam je situace jiná,“ dodal starosta.

Podle opozičního zastupitele Miroslava Sedláka mělo vedení města levnější variantu zvolit hned na začátku. „Osobně se domnívám a určitě nebudu sám, že lze vše vyřešit daleko prozaičtěji. Oslovit dvě až tři zkušenější zahradnické firmy s požadavkem na vytvoření dobře udržovatelné skalkové výzdoby s celoroční barevností. Dá se odhadnout, že by vše mohlo být brzy hotovo, nehledě na odhad nákladů za zlomek deklarované ceny,“ řekl Sedlák.

Město teď bude hledat náhradní řešení, které má být levnější a mělo by se stihnout do příštího roku, na kdy Ředitelství silnic a dálnic plánuje opravu silnice u objezdu.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Viktor Sotona. Generální ředitel společnosti ERA Pardubice, jež získala ocenění...
Chceme být klubem zaměstnanců, kteří prací žijí, říká šéf Firmy roku

„Je pro mě důležité, aby byla práce pro naše zaměstnance radostí,“ říká v rozhovoru pro MF DNES generální ředitel pardubické společnosti ERA Viktor Sotona....  celý článek

Firma P&V Ekotrading nakládala v katastru obce Hradec nad Svitavou s téměř 44...
Firma navezla tisíce tun odpadu na pozemky u Svitav, dostala pokutu

Inspektoři z České inspekce životního prostředí v Hradci Králové uložili pokutu 120 tisíc korun společnosti P&V Ekotrading. Firma na pozemky v katastru obce...  celý článek

Velkou pozornost poutala jízda tanku, který se následně vyřádil na vraku auta.
Retroměstečko nabídne návrat do dob minulých na Labi i v kasárnách

Retroměstečko v Pardubicích bude celý víkend lákat nejen milovníky historie a současné i dobové vojenské techniky, ale nabízí celou řadu akcí pro celou rodinu....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.