Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Zastávky MHD jsou místy jako tankodrom, někde se vozům i zasekávají dveře

  11:42
Hluboké výmoly či příliš vysoké obrubníky. Vozy pardubické městské hromadné dopravy se na zastávkách potýkají s obtížemi. Opravu nejvíce postižených míst však komplikuje to, že patří různým vlastníkům.

Nejhorší stav je patrně na zastávce u autobusového nádraží, kde už musí autobusy zastavovat v přední části, jinak by hrozilo poškození kol. | foto: Radek Kalhous, MAFRA

Snad nejhůře je na tom zřejmě Palackého třída, konkrétně zastávka u autobusového nádraží. K ní už ani autobusy a trolejbusy nemohou ani zajíždět dle původního záměru. Krátery v silnici a vysunutý asfalt až na obrubník způsobily, že zde vozy MHD zastavují o několik metrů dříve.

Zastávka je v těchto místech naštěstí velká, a tak mohla být rozdělena provizorním dopravním značením. Vozy tak musí nabírat cestující už v přední části u přechodné značky, kde vozovka ještě drží.

„Ta zastávka je celkově hrozná. A takových je bohužel více,“ postěžoval si na sociální síti na stav nástupišť Jiří Vyhnálek.

Dopravní podnik o neutěšeném stavu zastávek ví. Poškozené silnice pod nimi totiž mohou vést k poškozením částí vozů.

„Netěší mě to. Nejde přitom jen o náš vozový park, ale mnohdy vůz ani nemůže zajet až k zastávce, a lidé musí několik metrů k němu,“ uvedl ředitel pardubického dopravního podniku Tomáš Pelikán.

Žulový podklad mnoho nevydrží

Z opačné strany zastávky Autobusové nádraží je zase jiný problém. Při dešti se cestující musí hodně posunovat k okraji nástupiště, jelikož podklad z kostek pod zastávkou je prohloubený a drží se v něm špinavá voda. Zastávce viditelně chybí kvalitní odvodnění a opravy z minulého roku se ukázaly jako téměř zbytečné. Lidé tak často musí uskakovat, aby je kalná voda při příjezdu autobusu „nenahodila“.

„Hlavně ať tam při opravě dají nějaký speciální beton a ne žulový kostky, co budou za 2-3 roky vymletý,“ vyjádřil se k nevhodnému řešení Vladimír Fajmon.

Jenže ani na nových zastávkách není vše ideální. Například před obchodním domem v centru města na Masarykové náměstí sice odvodnění funguje kvalitně, ale obrubníky jsou zase tak vysoké, že se o ně blokují dveře, které posléze nejdou zavřít.

„Mohl byste škubnout se dveřmi, aby se zavřely,“ prosil řidič jednoho z cestujících, když chtěl autobus odjet, ale jedny ze dveří byly zaseknuté o hranu zastávky. Při pohledu na olámané kraje obrubníku je jasné, že nejde o ojedinělý problém.

 Stejně jsou řešeny i nové zastávky na opravené třídě Míru, kde je však jejich vytíženost díky nižší četnosti spojů podstatně menší.

Úprava či rekonstrukce zastávek není ve všech případech jednoduchá, nejsou totiž v majetku dopravního podniku. „Někde je majitelem město, jinde kraj. Někdy je proto složité dát to dohromady,“ dodal ředitel Pelikán.

Autor:
  • Nejčtenější

Nadvláda pokračuje. Třinec slaví pátý titul v řadě, vyrovnal historický rekord

28. dubna 2024  23:27

Na českém hokejovém trůnu zůstává všechno při starém. Třinec v napínavém sedmém finále porazil...

Rivalové z finále v jedné šatně: Do neděle bychom se zabili, hlásil Sedlák

1. května 2024  15:24

Ještě v neděli by si během finále extraligy nejraději vyškrábali oči, do prodloužení sedmého zápasu...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

„Nauč se pískat.“ Zaplněné pardubické náměstí se těšilo na oslavy, přišlo zklamání

26. dubna 2024  15:09,  aktualizováno  19:47

Pardubické Pernštýnské náměstí dnes mohlo zažít velkou hokejovou noc - oslavu titulu. Po porážce...

Cena z výběrových řízení neplatí, D35 do Ostrova je už dražší skoro o miliardu

25. dubna 2024  18:17

Stát zaplatí za stavbu dvou úseků dálnice D35 mezi Opatovicemi nad Labem a Ostrovem mnohem více,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Nechte brankáře být! Přísný trend ochuzuje o emoce. Je to divné, uznávají i hráči

25. dubna 2024  8:58

Když Ondřej Kacetl opouštěl třinecké brankoviště, deset tisíc lidí v Pardubicích ho vypískalo....

Stát se přiblížil stavbě nejnáročnějšího úseku D35, ministerstvo má poradce

2. května 2024  19:08

O krok blíž se posunul pokus státu o další výstavbu dálnice se soukromou účastí, tedy takzvaný PPP...

Obchvat Svitav odvedl tisíce aut, radary z výpadovky na Brno čeká stěhování

2. května 2024  14:59

Svitavská radnice přesune měření rychlosti z úseku, kterým kvůli nově dokončenému obchvatu města už...

Dvacet let dotací z EU. Přinesly zločiny, ale i vlaky, techniku a splavné řeky

2. května 2024

Premium Lázně, které nevznikly a je z nich night club nebo zdvihací most, který se nikdy nezdvihl. Česko...

Dotace z EU zachránily Automatické mlýny, na čachry s penězi doplatil hotel

2. května 2024

Miliardy korun z Evropské unie v posledních dvaceti letech nemířily jen do asfaltu a kolejí,...

Advantage Consulting, s.r.o.
GEODET PRO STAVBU DÁLNICE (70-90.000 KČ)

Advantage Consulting, s.r.o.
Pardubický kraj
nabízený plat: 70 000 - 90 000 Kč

Dara Rolins je po další plastice. Kritiku fanoušků nechápe, cítí se svěží

Zpěvačka Dara Rolins (51) se na čas stáhla z veřejného života. V tom období prodělala „estetický zákrok“ a na sociální...

Natáčení Přátel bylo otřesné, vzpomíná herečka Olivia Williamsová

Britská herečka Olivia Williamsová (53) si ve čtvrté sérii sitcomu Přátelé zahrála epizodní roli jedné z družiček na...

Byli vedle ní samí ztroskotanci, vzpomíná Basiková na muže Bartošové

Byly každá z jiného těsta, ale hlavně se pohybovaly na opačných pólech hudebního spektra. Iveta Bartošová byla...

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40 bez posilovače...

Ukaž kozy, řvali na ni. Potřebovala jsem se obouchat, vzpomíná komička Macháčková

Rozstřel Pravidelně vystupuje v pořadu Comedy Club se svými stand-upy, za knihu Svatební historky aneb jak jsem se nevdala se...