Možná, že někdo čekal více, ale obecně se dá říct, že oprava hlavní pardubické ulice dopadla celkem dobře. S tím, jak třída Míru vypadala v posledních desítkách let, se současnost nedá vůbec měřit. „Podle mého se kvalita celého prostoru zvedla o 200 až 300 procent,“ říká starosta prvního obvodu Jaroslav Menšík.
Podobně mluví i náměstkyně primátora Helena Dvořáčková „Mně se to líbí. Ulice je vkusná a myslím, že to nejlepší nás teprve čeká. Moc se těším, až se na ulici zazelenají stromy, v květináčích rozkvetou kytky a začne tryskat fontána.“
Ale nic není dokonalé. Tři boláky na třídě či v jejím okolí zůstaly.
Cesta mezi Magnem a pojišťovnou
Tím hlavním je nepříliš důstojný „chodník“ mezi věžákem Magnum a budovou České pojišťovny. Tisíce lidí denně, kteří míří na hlavní autobusové stanice na Masarykově náměstí nebo za nákupy do Afi Paláce, musí skákat přes kaluže a vyhýbat se bahnu. „O problému víme, ale bohužel s ním nemůžeme nic dělat. Pozemek nepatří městu. Snad se vše zlepší ve chvíli, kdy tam investor postaví Magnum 2, což má už nějakou dobu v plánech,“ uvedla Dvořáčková.
Vyškovská firma Magnum International skutečně už před lety začala připravovat stavbu dalšího věžáku. V roce 2011 se už zdálo, že práce co nevidět vypuknou.
„V těchto dnech bychom měli získat stavební povolení. Stavět by se pak mohlo už na podzim,“ uvedl přesně před čtyřmi roky Luboš Stloukal z vyškovské firmy Magnum International. Ovšem nic se zatím nestaví.
„Stavba se neustále odkládá. Musíme tedy na majitele pozemku aspoň tlačit, aby to tam dal do pořádku,“ uvedl Jaroslav Menšík.
Prázdná parcela u pošty
Mnoho parády nedělá už roky ani prázdná parcela na rohu ulice Na Hrádku. Z ní před lety zmizel vietnamský obchod a nyní slouží maximálně k prodeji vánočních stromků. Přitom shodou okolností také v roce 2011 to vypadalo, že by ošklivé místo mohlo z třídy Míru zmizet. Architekti ze společnosti Edit tam chtěli vybudovat hotel. „Jsem z Pardubic a ten škaredý oplocený pozemek mě irituje,“ řekl tehdy architekt Juraj Calaj, který s nápadem přišel. Nakonec z něj také sešlo.
„Momentálně se na parcele nic nechystá. Plány investorů tam narážejí na dost přísné podmínky, které vyžadují zajištění dostatku parkovacích míst,“ uvedla Dvořáčková.
Přechod u Zelené brány
Odstranění poslední jizvy bude vůbec nejnáročnější. Špatné napojení třídy Míru na historické centrum je evergreen, který štve kde koho. „Hodně turistů ani neví, že za přechodem u Grandu je to nejhezčí z Pardubic,“ říká Milan Košař, architekt a zastupitel. „Bohužel tady se nehneme dopředu do té doby, než se postaví obchvat a z centra zmizí tisíce aut,“ doplnila Dvořáčková.