Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Změňte si pracovní dobu, vzkazují lidem dráhy v Pardubickém kraji

  8:36aktualizováno  8:36
Cestující v Pardubickém kraji čeká od 12. prosince změna jízdních řádů. Na počet bude jezdit stejný počet vlaků, ale pravidelné cestující čekají nepříjemné změny. Některé ranní či večerní vlaky totiž nepojedou a lidé tak mohou mít problémy s dopravou z práce a do práce.
Třebovou projede stále stejný počet vlaků

Třebovou projede stále stejný počet vlaků | foto: Michal Klíma, MAFRA

"Je to hrozné, zrušili vlak o půl šesté večer a na noční službu musím jet mnohem dřív, stejně tak zrušili i ranní vlak o půl osmé, a tak přijedu domů druhý den dopoledne až o půl desáté," řekla například Renata Flidrová, která dojíždí do zaměstnání ze Srubů u Chocně do pardubické nemocnice.

Dráhy jsou však s přepsáním jízdních řádů spokojené. "Pozitivní zprávou je, že rozsah dopravy zůstává zachován. Denně vyjede v kraji v průměru kolem 530 regionálních spojů," řekl Michal Štěpán z Generálního ředitelství Českých drah v Pardubicích.

Podle některých cestujících však České dráhy upřednostňují zrychlování rychlíků před posilováním osobních vlaků. Například na dojíždění z Orlickoústecka do Pardubic si stěžuje více lidí.

"Do nemocnice do Pardubic nás jezdí hodně z této tratě. Nechápeme, proč s tím pořád hýbou, ruší a přesunují spoje. Říkají, že přidávají rychlíky, ale ten nás doveze na hlavní nádraží, na které nenavazuje místní doprava, a domů to mám o mnoho dále. Raději bych nadále jezdila do práce a z práce osobním vlakem, od rychlíků je to pro mě daleko," uvedla Hana Nekvindová z Ústí nad Orlicí.

Zrušení jednoho z podvečerních spojů se silně dotýká například lidí z Brandýsa nad Orlicí dojíždějících do Pardubic. Jestliže se dosud mohli přepravovat zpátky domů dvěma vlaky s odjezdem mezi 18. a 19. hodinou, tak nyní jim mezi osmnáctou a dvacátou hodinou nejede domů nic.

Michal Štěpán zase zdůrazňuje, že si například zaměstnanci nemocnice mají pracovní směny přizpůsobovat každý rok Českým drahám, každému vyhovět nelze.

V rámci šetření Českých drah je největší novinkou jízdního řádu nahrazení vlaku mezi Heřmanovým Městcem a Chrudimí autobusovou linkou. Dále rozšíření počtu přímých vlaků do polského Klodzka a mezi Letohradem a Hradcem Králové. Novinkou budou také zastavování rychlíků v Březové nad Svitavou a nové noční spěšné vlaky mezi Pardubicemi a Českou Třebovou.

Rychlíky v České Třebové ani nepřibudou, ani neubudou, kromě Pendolina a každého druhého vlaku Eurocity tam budou dále zastavovat všechny ostatní. "Počet dálkových vlaků v České Třebové zůstane stejný. S jistými úpravami se počítá od roku 2012 v souvislosti s pokračujícím provazováním dálkové a regionální dopravy," řekl Michal Štěpán.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Pečovatelka zamkla v pokoji ženu, která přišla okrást seniorku

Duchapřítomnost a jistá dávka odvahy pečovatelky zamezila tomu, aby si třicetiletá žena odnesla z bytu seniorky v centru Pardubic peníze či jiné cennosti....  celý článek

(Ilustrační snímek)
PŘEHLED: Kandidátky do voleb 2017 pro Pardubický kraj

Podívejte se na kandidáty pro volby do Poslanecké sněmovny, které se uskuteční 20. a 21. října 2017. Postupně budeme přinášet aktualizované volební kandidátky...  celý článek

Kunětická hora
Brusel pošle na opravu památek miliardu, peníze pomohou třeba i „Kuňce“

Politici často žehrají na to, že není dost peněz na opravy památek. Ti východočeští však láteřit nemusí. Region Pardubic a Hradce Králové získá do roku 2023 na...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.