"Máme dva radary a opět je vytáhneme. Státní policie vůbec neměřila v bočních ulicích. Na těch hlavních jenom málo. Je logické, že se řidiči přestali obávat postihů. Byli si jistí, že jim nic nehrozí," řekl velitel pardubických strážníků Petr Kvaš.
V Pardubicích by policisté měli začít měřit třeba v Bělehradské ulici na silnici od univerzity ke Kauflandu, na Sukově třídě mezi arénou a Zelenou bránou nebo v Dašické ulici nedaleko gymnázia.
Měření rychlosti
Města, která rychlost neměřila, ale až přestane platit povinnost označovat místo měření, začnou: Pardubice, Chrudim, Česká Třebová, Moravská Třebová Města, kde se neměří a měřit se nezačne: Ústí nad Orlicí, Lanškroun Města, kde strážníci rychlost nepřestali měřit: Svitavy, Litomyšl, Přelouč, Lázně Bohdaneč, Vysoké Mýto |
Pardubice však nejsou jediné město, kde se k měření vrátí. I v Chrudimi se strážníci na rychle jedoucí šoféry chystají. "Už kalibrujeme radary a vybíráme místa na měření," upozornil velitel tamní městské policie Josef Kudrnka.
Na radar bude možné narazit každý šestý kilometr
Šoférům, kteří budou v srpnu projíždět krajem, se také klidně může stát, že na policejní radar narazí průměrně na každých šesti kilometrech jízdy.
Třeba řidič, který vyjede z Rohovládovy Bělé do Pardubic, potom pojede do Chrudimi a přes Hrochův Týnec směrem na Svitavy a Moravskou Třebovou, může po 130 kilometrů dlouhé cestě narazit až na dvaadvacet policejních měřičů. To znamená, že ho hlídka může zastavit už po každých najetých šesti kilometrech.
Zákon jen omezoval postižitelnost řidičů, říká předseda
Pro některé obyvatele měst, řidiče i strážníky, se ale nic nezmění - měření rychlosti tam nikdy neskončilo. "Měříme i teď, ale jsme rádi, že ten nesmyslný předpis odpadne," řekl velitel přeloučských strážníků Martin Karabec.
Někteří se ale obávají toho, že konec značek neznamená větší pořádek na silnicích, ale jen šanci pro menší města a obce, jak naplnit rozpočet.
Města a obce, které mají strážníky se prý ocitnou v určité výhodě. "Povede to k tomu, že městské policie budou plnit obecní kasy pokutami za rychlost," obává se poslanec a bývalý ministr vnitra František Bublan.
"Značkový" zákon, který měl sebrat možnost strážníkům plnit městské pokladny vybranými pokutami, podle strážníků selhal. "Smysl to nemělo. Důvod byl jen jeden: omezit postižitelnost řidičů. V okolních státech nad tím kroutili nechápavě hlavou," uvedl předseda Asociace strážníků České republiky Miroslav Stejskal.
Novou legislativní úpravu, která počítá s odstraněním značek upozorňujících na měření městské policie, už projednala Poslanecká sněmovna i Senát. Čeká se už jen na podpis prezidenta republiky.