Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Pardubický zámek má nové logo, ozdobí i upomínkové předměty

  17:35aktualizováno  17:35
Pardubický zámek má nejen zbrusu nové logo, ale i nové upomínkové předměty. Odborná komise vybrala ze sedmi návrhů dílo akademického malíře Vlastimila Beránka ze Žďáru nad Sázavou.

Letecký záběr pardubického zámku. | foto: Radek Kalhous, MAFRA

Logo se příští rok stane symbolem turisticky zaměřeného webu, směrovek i dárkových a upomínkových předmětů. Návštěvníci značku uvidí už i o letošních vánočních svátcích, kdy se objeví na plakátech akcí, které se budou na zámku konat.

"Začíná se naplňovat snaha Pardubického kraje o zviditelnění značky Zámek Pardubice. Ten se po celkové rekonstrukci stal opravdovou renesanční perlou našeho regionu, která je navíc velmi ojedinělá svým opevněním. To nakonec znázorňuje i nové logo," uvedla náměstkyně hejtmana Jana Pernicová.

Fotogalerie

Radní pro cestovní ruch René Živný zdůraznil důležitost mezinárodní propagace pardubického zámku. "V propagaci našich památek do zahraničí máme určitě velké rezervy. Vítám proto plánovaný vznik aktivní vícejazyčné webové stránky Zámek Pardubice Castle," konstatoval.

Nové logo vzniklo jako značka pro turistický cíl

"Logo reprezentuje značku místa, které může zaujmout. Ať už jsou to zámecké valy lákající k procházkám přírodou uprostřed rušného města nebo nejrůznější programy pro volný čas, které byly zatím prezentovány jen jednotlivými pořadateli," vysvětluje ředitelka východočeského muzea Jitka Rychlíková.

Příští rok se k těmto informacím dostanou návštěvníci pohodlněji, na jednom místě a pod jednou značkou.

Ředitelka Východočeské galerie v Pardubicích Hana Řeháková připomněla společnou propagaci na příkladu Muzejní čtvrti ve Vídni. Také značka Zámek Pardubice bude sdružovat jednotlivé instituce ze zámeckých prostor, ale i Domu u Jonáše.

"Na letošní Vánoce i na příští rok jsme připravili několik společných akcí. Chceme návštěvníkům nabídnout možnost zvýhodněné společné vstupenky, budeme otvírat společnou pokladnu a také připravujeme ve vzájemné spolupráci několik projektů," dodala Řeháková.

Nové logo vybrala ze sedmi návrhů odborná komise

Soutěž na výtvarné zpracování loga Zámek Pardubice posuzovala komise, ve které zasedly ředitelky Východočeského muzea Jitka Rychlíková a Východočeské galerie Hana Řeháková, ředitelka Uměleckoprůmyslového muzea Helena Koenigsmarková, autorka nového školního písma Radana Lencová spolu s typografickým odborníkem Petrem Vlčkem a dalšími.

"Celkem jsme dostali sedm návrhů, ze kterých dva postoupily do druhého kola," upřesnila Rychlíková.

"Tito autoři pak návrhy dopracovali podle našich požadavků a přidali i názorné příklady využití loga v praxi, třeba na upomínkových předmětech. Nakonec jsme se shodli na tom, že nejzajímavější pro marketingové využití je návrh akademického malíře Vlastimila Beránka," dodala.

"Za základ loga pardubického zámku jsem zvolil motiv půdorysu areálu opevňovacích valů," upřesnil Beránek.

"Systém opevňovacích valů s rondely je dominantním prvkem, vymezujícím celé území nedílně spojené se zámkem. Právě tento typ fortifikace je jedinečný v českém i evropském kontextu," dodal.

Autor:




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.