Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Začal předprodej na Smetanovu Litomyšl. Šest představení je rozprodaných

  11:02aktualizováno  11:02
Jako už tradičně odstartoval první středu v březnu předprodej vstupenek na hudební festival Smetanova Litomyšl. V prvních minutách navštívilo rezervační systém na internetu 7214 kupujících. Do fronty na klasický prodej vstupenek se první zájemci postavili už krátce před půl čtvrtou ráno.

Zahájení předprodeje vstupenek na mezinárodní operní festival Smetanova Litomyšl. | foto: Radek Latislav, 5plus2.cz

"V šest hodin ráno u informačního centra postávalo dvacet lidí," uvedla Ivana Baarová ze Smetanovy Litomyšle. Stejně jako na internetu, tak i lidé věrní klasickému nákupu "papírových" vstupenek museli čekat do deseti hodin dopoledne, kdy byl zahájen předprodej.

V první půlhodině byly rozebrány vstupenky hned na šest představení. "Vyprodaný je zahajovací koncert České operní gala, Figarova svatba, Korunovační mše celebrovaná kardinálem Miloslavem Vlkem, dva Večery v Nových Hradech a Na krásném modrém Dunaji," vyjmenoval pořady, o něž byl mezi lidmi největší zájem, ředitel festivalu Jan Pikna.

První zájemkyně o lístky vstávala o půl třetí

Pryč jsou doby, kdy před informačním centrem stály dlouhé fronty lidí. Ve středu si jich přišlo pro vstupenku zhruba třicet. Spokojená může být Marie Soukupová, která si kvůli lístkům přivstala už o půl třetí ráno a ve frontě před informačním centrem byla první.

Fotogalerie

"Hned ráno nás tady bylo asi deset. O půl sedmé nám dali pořadové lístečky a teď doufám, že dostanu to, co chci," podělila se o ranní zkušenost žena z Nových Sídel, která si tříhodinové čekání krátila procházkami na zámeckém návrší a povídáním s kamarádkami. "Strašně ráda bych chtěla slyšet koncert Peckové a Margity, zahajovací koncert a chystám se na Rusalku se třemi vnoučaty," vyjmenovala vysněné pořady ještě před zahájením prodeje na letos již 56. ročník.

Zájem byl i o letos nově představené víkendové balíčky, které zahrnují tři večerní pořady. "Ze 470 se jich prodalo 430. Netušili jsme, jak velký o ně bude zájem. Je to velký úspěch," řekl k balíčkům prodávaným od 1. do 4. března ředitel festivalu.

Šance ještě existuje

Neúspěšní zájemci o nejexponovanější pořady mají šanci vstupenku na zdánlivě rozprodané představení i přes velký zájem získat. "Pod ikonkou hlídacího psa se lidé dostanou do pořadníku čekajících rezervací a v okamžiku, kdy se nějaká rezervace vrátí, tak se automaticky přiřadí prvnímu v pořadí. Máme zkušenost, že vždycky jsou rezervace znásobené.

Z jedné rodiny se na stejný pořad přihlásí maminka, dědeček, dítě, snacha a ještě jde pro jistotu někdo do fronty. Co potřebují, dají dohromady a zbytek pustí," uvedl ke každoroční nákupní horečce Jan Pikna.

Volná místa nadále zůstávají na monumentální Mahlerovo Vzkříšení, atraktivní Planety Gustava Holsta, zařazované i do populárních BBC Proms, a překvapivě i na netradiční pořad Klasika je cool.

Organizátoři Smetanovovy Litomyšle si v den zahájení prodeje pochvalovali internetový prodej, který v předešlých letech často selhával. "Takhle svižně to funguje úplně poprvé," uzavřel ředitel festivalu.





Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.