Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Za pokus uplatit novináře dostali exstarosta i kumpán pokutu 180 tisíc

  13:37aktualizováno  13:37
Bývalý starosta pardubické Dubiny Ján Kasič a jeho společník Svatopluk Kodet vyslechli rozsudek u okresního soudu. Za pokus o uplácení novinářů má každý z nich zaplatit pokutu 180 tisíc korun, jinak skončí na půl roku ve vězení.

Jan Kasič a Svatopluk Kodet (vpravo) u soudu v Pardubicích | foto: Radek Kalhous, MAFRA

Oba odsouzení se proti rozsudku na místě odvolali, soudní tahanice tak budou mít pokračování.

"Zatím nní co komentovat, rozsudek není pravomocný a nebudu se k němu vyjadřovat," řekl při odchodu ze soudní místnosti Ján Kasič. Ten by podle verdiktu přišel také o 60 tisíc korun, které chtěli novinářům předat. Peníze by propadly státu.

Oba muži, kteří mají pozastavené členství v ČSSD, jsou odsouzení za to, že se před rokem pokusili uplatit 60 tisíci korunami reportéry TV Prima, kteří natáčeli pořad o Kasičově minulosti u SNB.

"Oba se chovají, jako kdyby se vůbec nic nestalo. Navíc o nás vyprávějí nesmysly, že jsme si o peníze řekli. Přitom oni nás chtěli uplatit," řekl k případu jeden z reportérů Bohumil Roub.

Soudce Jan Šlosar svolal na dnešek už třetí stání. Případ se protahoval hlavně kvůli obhájci Jána Kasiče, který vyžadoval další a další podklady. "Oba muži se dopustili přečinu uplácení," řekl ve středu u soudu Šlosar.

K soudu dnes přišel i poslanec a šéf krajské ČSSD Miroslav Váňa. Podle některých důkazů totiž o uplácení věděl. V soudní síni to však popřel: "Možná jsme se slůvkem zmínili o řešení té situace, ale jinak jsem o ničem nevěděl."

Odvolací soud bude probíhat na pardubické pobočce Krajského soudu Hradec Králové. Termín ještě není znám.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.