Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Z Pardubic do Prahy a zpět už lze jet ve dvou pruzích bez výjimek

  7:05aktualizováno  7:05
Od pardubického hlavního nádraží až třeba na Václavské náměstí v Praze lze od pondělí dojet autem, aniž by řidič opustil nejméně čtyřproudovou silnici. Faktem zůstává, že uvedenou trasu rychleji absolvují některé vlaky, ovšem i to by se ještě v budoucnu mělo zlepšit.

Silnice z Pardubic na Hradec Králové už je čtyřproudová až po kruhovou křižovatku u Opatovic nad Labem. | foto: Michal Klíma, MAFRA

V pondělí odpoledne Ředitelství silnic a dálnic otevřelo úsek čtyřproudové silnice I/37 z Pardubic do Hrobic, který v posledních měsících opravovalo.

"Práce se podařilo dokončit v předstihu, proto silnici zprovozníme čtyři dny před plánovaným datem. Doprava bude uvedena do všech čtyř jízdních pruhů," uvedla mluvčí ŘSD Nina Ledvinová.

Silnice mezi nájezdem na dálnici D11 a Pardubicemi byla částečně otevřena už v srpnu 2011, kdy byl uveden do provozu první úsek o délce 2,2 km v plném profilu. Nyní se bude jezdit na silnici v celé délce 6,4 km.

"Silnice I/37 se tímto pro řidiče stává čtyřpruhovou od Pardubic až do Opatovic nad Labem," říká generální ředitel ŘSD David Čermák.

Čeká se na rychlost 110 km/h

Dělníci už také intenzivně pracují na dostavení silnice v úseku Opatovice nad Labem - Březhrad. Ten má být dokončený zhruba za rok. Až se obchvat Opatovic podaří dokončit, mezi oběma krajskými městy bude čtyřproudová silnice, na které se zřejmě bude jezdit rychleji než obvyklou devadesátkou. Zatím se mluví o stodesítce.

"Pracujeme na tom, aby se tyto změny ještě projevily v legislativě," uvedl náměstek ministra dopravy Ivo Toman.

Silnice I/37 funguje jako významná spojnice severních Čech s Moravou na trase Trutnov – Jaroměř – Hradec Králové – Ohrazenice – Pardubice – Chrudim – Ždírec nad Doubravou – Žďár nad Sázavou – Velká Bíteš.

"Silnice je tedy významnou dopravní tepnou ve směru sever – jih, která spojuje Královéhradecký kraj, Pardubický kraj a Vysočinu," uvedla Ledvinová.

K jejímu významu odpovídá i velké vytížení. Například u pardubického Parama po ní každý den projede přes dvacet tisíc aut, což je nejvíce v celém kraji. I proto ŘSD začne ještě letos na podzim pardubický úsek významné silnice rozšiřovat. Tento rok by se mělo prostavět 50 milionů korun.

"Počítáme s tím, že stavba začne někdy v září," říká náměstek primátorky Martin Bílek.

Dva pruhy v každém směru teď vedou z Pardubic k Opatovicím nad Labem (zeleně)

Dva pruhy v každém směru teď vedou z Pardubic k Opatovicím nad Labem (zeleně)

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Zastávky u budovy nádraží ještě nejsou funkční, takže zde vozy MHD jen...
Výměna oken je záminkou k vystěhování, bojí se lidé z nechtěného domu

Proti svým záměrům i proti vůli jeho nájemníků schválili ve čtvrtek pardubičtí radní vydání necelých dvou milionů korun na protihluková opatření v domě na...  celý článek

Stezka z pardubického nádraží na Duklu  je zkolaudovaná a může se používat.
Znovu otevřená stezka z pardubického nádraží na Duklu je širší a hladší

Obrubník výškově splývající s přilehlou silnicí, zrezivělé a rozpadající se zábradlí či staré lampy pouličního osvětlení, které značně zužovaly prostor pro...  celý článek

Stará spalovna nebezpečného odpadu u Pardubic
Pardubice zatím spalovnu kupovat nebudou. Ve hře jsou i obavy z postihu

Ani na druhý pokus pardubičtí zastupitelé neschválili peníze na nákup spalovny v Rybitví. Politici jsou tak ve slepé uličce. Na jedné straně stále existuje...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.