Hradubická silnice I/37 při pohledu ze třetího patra mostní estakády na D35 u Opatovic.

Hradubická silnice I/37 při pohledu ze třetího patra mostní estakády na D35 u Opatovic. | foto: Martin Švec, MAFRA

Silničáři vybrali výrobce značek, které povolí stodesítku na Hradubické

  • 8
Ředitelství silnic a dálnic už má firmu, která osadí nové značky na silnici mezi Pardubicemi a Hradcem Králové. Rychlejšího cestování se řidiči dočkají do konce dubna.

Letité čekání motoristů na vyšší rychlost mezi krajskými městy snad brzy skončí. Silničáři totiž podnikli další krok k tomu, aby se na takzvané Hradubické silnici I/37 mohla zvýšit rychlost na 110 kilometrů za hodinu. Pardubická pobočka Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) oznámila, že už má zhotovitele více než 150 značek, které je nutné použít na přeznačení frekventované čtyřproudové komunikace i dalších vedlejších silnic sloužících jako přivaděče.

„Výběrové řízení v souvislosti s přeznačením daného úseku silnice I/37 na Silnici pro motorová vozidla bylo dokončeno minulý pátek. V poptávkovém řízení na tři oslovené subjekty vyhrála firma Silverton Praha,“ uvedl vedoucí provozního úseku pardubické Správy ŘSD Jiří Hostaša.

Veškeré práce silničáři vyčíslili na zhruba 3 miliony a 200 tisíc korun. „V rámci zakázky bude instalováno celkem 142 kusů nových dopravních značek standardní velikosti. Dále pak jedenáct nových velkoplošných značek,“ upřesnil Hostaša.

Neznamená to však, že u všech značek bude nutná jejich kompletní výměna.

„Stávajících šestadvacet bude upraveno přelepy,“ doplnil Hostaša s tím, že práce budou započaty ihned po podpisu smlouvy. V ní je pevně stanovený termín dokončení prací do 30. dubna.

Smluvní termín firma dodrží

Podle osloveného zástupce vítězné pražské firmy nebude problém s dodržením lhůty.

„Stihneme to. Jak budeme mít smlouvu na stole, zadáme objednávku a výrobu. Poté začneme se samotnou instalací,“ prohlásil jednatel společnosti Milan Kučík.

Podle jeho slov má firma na starosti jak samotnou výrobu, tak i následné osazení značek. Ovšem kdy s pracemi na Hradubické začne, nechtěl Kučík předjímat.

„Smlouvu jsme ještě nepodepsali. Nicméně výměna bude probíhat postupně značka po značce. Budou s tím spojené i částečné uzavírky, ale naší snahou bude, abychom do omezení provozu zasahovali co nejméně,“ řekl Kučík. Avšak naznačil, jak budou práce probíhat.

„Vždy se začíná betonáží nových stojek, příhradových nosných konstrukcí. Posléze se budou předělávat lamely. Přelepy se provedou dle mého předpokladu až na konci,“ dodal Kučík, jehož firma má zkušenosti s umístěním cedulí nebo lajnováním vodorovných čar například z posledního úseku dálnice D1 u Bohumína stojícího nedaleko od polských hranic.

Od Nového roku se jezdí rychleji na čtyřech úsecích

Možnost vypsání tendru na výrobu značek se ŘSD naskytla poté, co Odbor dopravy Krajského úřad Pardubického kraje počátkem února vydal stanovení místní úpravy provozu na pozemních komunikacích. Hradubická se tak připojí ke stávajícím čtyřem úsekům I. tříd po republice, na nichž už se může jezdit vyšší rychlostí povolenou od Nového roku.

Naposledy černé igelitové fólie strhli toto pondělí u Plzně. Tamní kraj byl s přípravou přeznačení dálničních přivaděčů na silnicích I/26 a I/27 rychlejší. Kromě okolí Plzně už mohou řidiči více sešlápnout plyn také na silnici I/48 sloužící jako obchvat Českého Těšína a na silnici I/20 u Písku. Na obou těchto místech lze jet 110 km/h už od prvního dne letošního roku.

Po celé zemi ministerstvo dopravy vytipovalo celkem 24 takových úseků. Spojnice Pardubic a Hradce je díky provedeným stavebním úpravám v předchozích letech jedinou silnicí pro motorová vozidla v kraji, kde bude „stodesítka“ umožněná. Řidičům se poté zkrátí doba jízdy z Ohrazenic do Březhradu o několik minut.