Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Stavaři s pomocí nakládače odstraňují staré koleje i s pražci

  6:07aktualizováno  6:07
Na železnici mezi Ústím nad Orlicí a Letohradem probíhá rozsáhlá modernizace trati. Dělníci jsou s pracemi zatím na začátku a odstraňují staré koleje. Pomáhá jim v tom 65 tun těžký stroj, který nařezané kolejnice vytrhává a nakládá rovnou i s pražci.

„Zvedej.“ Přesně po tomto pokynu se rozpohyboval téměř šedesátimetrový posuvný stroj, který během pár vteřin vytrhl koleje z železničního náspu. Přes 65 tun vážící žluté zařízení stavební společnosti nakládá staré kolejnice zároveň s betonovými pražci. Stavaři vše nejprve nařezají na 25 metrů dlouhé části, které po čtyřech skládají na sebe.

Fotogalerie

„Jeden kus váží až 15 tun,“ prozrazuje muž, jenž řídí akci. Zároveň se na ní podílí zhruba dvacítka dalších spolupracovníků.

Ovšem ani váha jednoho pole není pro mohutný zvedák žádnou překážkou. Na ocelových lanech připevněné části kolejiště se na připravené pojízdné stojany přemístí během pár minut. Na celém úseku trati železničáři zlikvidují téměř třináct kilometrů původních kolejí. S odstraňováním začali v úterý a skončit mají o víkendu.

Na trati vedoucí v sousedství cyklostezky za nimi zůstává pouze opuštěný zrezlý štěrk, který vymění za nový po kompletním „očesání“ trati. Celkově ho navezou 40 tisíc tun. Pražců pak bude 20 tisíc.

Přejezd bude na týden uzavřený

Čtvrteční první uzávěrka přejezdu v ústecké části Oldřichovice, kvůli které řidiči osobních aut využívali jako objízdnou trasu i cyklostezku, vážnější komplikace v dopravě nezpůsobila.

Stavaři totiž stihli koleje odřezat z obou stran přejezdu za zhruba půl hodiny. Horší to podle přítomných silničářů bude až počátkem června, kdy se přejezd uzavře na celý týden, během kterého bude muset být zprovozněn zcela nový.

Kvůli postupným uzavírkám přejezdů na silnici vedoucí mezi oběma městy budou muset na dvanáctikilometrovou objížďku jet všechny vozy těžší než 3,5 tuny. Uzavírka přitom nákladní auta pošle i přes opravovaný most v Libchavách, kde je provoz na silnici první třídy I/14 sveden do jednoho pruhu a navíc řízený semafory. Řidiči tam musí už nyní počítat s kolonami.

Autor:




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.