Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Pardubice čeká znovu dopravní kolaps kvůli tepně z centra na Chrudim

  16:55aktualizováno  16:55
Pardubičtí řidiči ještě nezapomněli, jaké to bylo stát dlouhé desítky minut v kolonách, když stavaři loni v červnu nečekaně zavřeli Wonkův most. A už se na ně chystá něco podobného.

Ulice 17. listopadu je jednou z nejvíce vytížených v Pardubicích. Její uzavření přinese řidičům velké problémy. | foto: Radek Kalhous, MAFRA

Od prvního dubna se zavře ulice 17. listopadu, která vede od nákupního centra Afi Palác na Chrudim.

"Bude to úplná uzavírka pro všechna auta. Nový povrch silnice bude pokládán ve třech etapách," uvedl šéf odboru dopravy pardubického magistrátu Vladimír Bakajsa.

To ovšem není zdaleka vše. V té době bude už také probíhat oprava třídy Míru, na kterou už má radnice všechna povolení. Stavět by se mohlo už v únoru.

"Pokud se žádná z firem, které se účastnily výběrové soutěže, neodvolá proti jejímu výsledku, můžeme stavbu začít v nejbližších dnech," říká náměstek primátorky Jindřich Tauber.

Autobusy stavbou projedou

Souběh obou velkých silničních staveb jen pár metrů od sebe bude nepříjemný jak pro řidiče, tak pro vozy městské hromadné dopravy. Ty budou třídu Míru objíždět přes Sukovu třídu a Masarykovo náměstí.

"Ulicí 17. listopadu budou moci projíždět i během stavby. To se nám podařilo s krajským úřadem domluvit," říká dobrou zprávu Bakajsa.

Právě kraj je totiž investorem opravy důležité tepny v centru města. Stejné to bylo i u loňské opravy Hradecké ulice, během které na sebe útočili politici z radnice a kraje. Těm prvním se nelíbilo, že na klíčové stavbě se nedělalo dost rychle. Staveniště často zelo prázdnotou, o víkendu se nepracovalo vůbec a lidé si stěžovali.

"Aby tam někdo dělal v noci, musí to jiný zaplatit. Práce přes čas totiž stojí dost peněz, proto se na silnici nepracuje ani o víkendu. Příplatky jsou za sobotu i neděli. Kdo to má platit?" reagoval tehdy krajský radní pro dopravu Jaromír Dušek.

Bude se pracovat i u Parama

Aby toho neměli snad řidiči málo, chystá svou velkou stavbu v pardubických ulicích i stát. Ten na jaře začne rozšiřovat silnici I/37 u rafinerie Paramo.

Podle Bakajsy by to však dopravu na vytížené silnici nemělo nějak zásadně poznamenat. "Už jsme se dohodli, že se tam budou dělat pouze přípravné práce mimo vozovku. Mohou se začít dělat násypy nebo mostní konstrukce. Tam by snad problémy být neměly," říká Bakajsa.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

K úpravě terénu použili stavbaři hlínu i štěrk.
Estakáda přes Labe a záplavové území pro D35 získala klíčové povolení

Dálnice D35 se opět přiblížila tomu, že se skutečně začne stavět. Po letech příprav silničáři získali zásadní dokument, aby mohli zahájit budování nejdelšího...  celý článek

Studenti Delty Pardubice reprezentovali školu i Českou republiku na robotické...
Studenti vyrazili do Ameriky na robotickou olympiádiu. Potkali i Trumpovou

Studenti pardubické Delty - střední školy informatiky a ekonomie, se vrátili v pátek z první robotické olympiády v americkém Washingtonu D.C.. Maturanti Tomáš...  celý článek

Konec trati na Chrudim. V Pardubičkách se trať stočí na jih, ale u Nemošic...
Místo nové trati do Pardubic stačí zavést spěšné vlaky, říká Chrudim

Vedení Chrudimi odmítá stavbu Ostřešanské spojky, která měla zrychlit cestování vlakem do Pardubic. Stavba nové trati je podle města zbytečně drahá a vysoký...  celý článek

Grafton Recruitment Praha
FINANCIAL CONTROLLER junior

Grafton Recruitment Praha
Pardubický kraj
nabízený plat: 20 000 - 25 000 Kč

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.