Zatím tam jezdí jen autobusy, ale na silnici u chemičky Paramo se za dva roky...

Zatím tam jezdí jen autobusy, ale na silnici u chemičky Paramo se za dva roky objeví trolejbusy, což pomůže cestujícím i dopravě v centru Pardubic. | foto: Radek Kalhous, MAFRA

U Parama budou jezdit trolejbusy. Silničáři jim vybudují vlastní pruh

  • 1
Chystané rozšíření silnice u rafinerie Paramo přinese úlevu jak řidičům, tak i cestujícím městské hromadné dopravy. Na speciálním pruhu totiž dopravní podnik vybuduje i nové trolejové vedení.

Když dnes cestující nasedne ve vozovně na Dukle do trolejbusu městské hromadné dopravy  a chce dojet na hlavní nádraží, tak se prodírá dlouhé minuty centrem města. Stání v kolonách a na semaforech je poměrně běžné. Přímý spoj mezi oběma místy navíc ani neexistuje, takže lidé musí přestupovat na Masarykově náměstí.

Po dokončení přestavby silnice u Parama, která začíná v pondělí, se situace změní. Nové trolejové vedení bude součástí rozšířeného úseku, na kterém přibude vozům MHD vlastní jízdní pruh. Díky němu budou mít vozy od roku 2017 plynulejší průjezd.

„Vyhrazený jízdní pruh byl ze strany dopravního podniku prioritou, ale konečné slovo bylo samozřejmě na Ředitelství silnic a dálnic. Výsledný stav je pro nás velmi dobrý. Po dokončení komunikace totiž přistoupíme k výstavbě trakčního trolejového vedení, abychom zajistili spojení vozovny s nádražím jinak než přes centrum města a podjezd na ulici 17. listopadu,“ uvedl ředitel Dopravního podniku Tomáš Pelikán.

Nyní kolem chemičky jezdí po vytížené silnici I/37 pět autobusových linek. Cesta od vozovny přitom podle jízdního řádu trvá i se zastávkou u Parama čtyři minuty. Podstatně kratší cesty se dočkají i trolejbusy.

Aby však mohly jezdit stejnou trasou k nádraží, musí být nejdříve upraven i navazující úsek na křižovatce Palackého. Práce na rozšíření tohoto místa mají silničářům zabrat mnohem méně času než trasa kolem Parama, a proto by měly být oba úseky otevřeny zároveň.

Letos zatím řidiči ani cestující zásadní omezení provozu kvůli přestavbě křižovatky nepocítí, jelikož stavební firma bude dělat výkopové práce, náspy, opěrnou zeď či pilíře mostů nad železničním koridorem.

„Vzhledem k tomu, že se stavební práce v roce 2015 téměř nedotknou profilu stávající komunikace, tak provoz MHD dotčen v podstatě nebude. Při dalších pracích v roce 2016 již ano a bude na to zpracován detailní harmonogram. Na detaily je však ještě brzy,“ dodal Pelikán.

„Budeme muset řešit situaci v centru, kam se při uzavírkách pravděpodobně přesune podstatná část vozidel,“ doplnil šéf odboru dopravy pardubického magistrátu Vladimír Bakajsa.