Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Pardubáci jezdí hodně na kole a málo autem, hrdě se srovnávají s Němci

  13:50aktualizováno  13:50
Výzkum radnice v Pardubicích říká, že pouze pro pětatřicet procent svých cest využívají Pardubáci auto. V ucpaných ulicích to však vidět není. Město drtí tranzitní doprava.

Cyklokoordinátor pardubického magistrátu Vojtěch Jirsa | foto: Radek Kalhous, MAFRA

Při cestě do práce za zábavou, prací či školou vyrazí Pardubáci v pětadvaceti procentech případů pěšky. V dalších 22 procentech využijí služby městské hromadné dopravy a v 19 procentech se projedou na kole.

To znamená, že lidé se chovají podle dopravních expertů vzorně. Alespoň taková data plynou z rozsáhlého průzkumu radnice, ve kterém loni odpovídalo tisíc lidí.

"V sousedním Německu se může stejně vysokým nebo vyšším podílem cyklodopravy pochlubit jen několik měst, například Kiel, Münster nebo Brémy," uvedl mluvčí pardubické radnice Miroslav Janovský.

Za zmínku stojí především to, že jen v 35 procentech případů, kdy se člověk potřebuje v rámci města přemístit, jde do svého vozu. S trochou ironie by se dalo dodat, že při pohledu na zácpy v centru města mu často nic jiného nezbývá.

Výzkum i tak podle expertů dokazuje, že Pardubice jsou v daném ohledu evropským městem. "Menší podíl cest autem než Pardubice má pouze Frankfurt nad Mohanem a Berlín," nabídl další srovnání s Německem městský cyklokoordinátor Vojtěch Jirsa.





Hlavní zprávy

Levný kočárek?
Levný kočárek?

Za polovinu i levněji seženete kočárky na bazaru eMimino.cz.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.