Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Stavbařům přálo počasí, uzavírka na opatovické křižovatce skončí dříve

  12:31aktualizováno  12:31
Někteří řidiči při sjezdu a nájezdu z rychlostní silnice R35 na obří křižovatku v Opatovicích nad Labem tápou, kudy dál. Dopravní značení se totiž kvůli stavbě třetího patra mostní estakády už několikrát měnilo. Ve středu se řízení provozu opět změní a „kruhák“ bude průjezdný bez omezení.

Silnice na kruhové křižovatce v Opatovicích nad Labem bude opět průjezdná. | foto: Michal Klíma, MAFRA

Konec uzavírky umožnil rychlejší postup prací na mostech budoucí R35. Silničáři totiž koncem minulého týdne posunuli konstrukci do další části přímo nad čtyřproudovou silnici I/37 spojující Pardubice a Hradec Králové.

„Během dopoledne tam budou probíhat ještě úklidové práce, ale kolem poledne už otevřeme rondel v celé délce bez omezení,“ potvrdil projektový manažer firmy Skanska František Groulík.

Žlutá podpěrná skruž tedy autům nebude nijak bránit. Uzavírka přitom měla skončit až koncem března.

„Termín uzavírky rondelu do 31.3. byl stanoven s bezpečnou rezervou s ohledem na to, že v zimním období mohlo přijít na nějakou dobu chladné počasí, které by neumožnilo pokračování prací,“ objasnil Groulík důvod dřívějšího zprovoznění.

Otevření v plné míře potrvá jen měsíc

Motoristé si ale otevřené křižovatky v celém úseku dlouho neužijí. Stavbaři postupují podle stanoveného harmonogramu, a tak se značení zase brzo změní.

„Předběžný termín pro přesun do dalšího pole mostu je stanoven na 28. nebo 29. března. V této poloze již podpěrná konstrukce zasáhne do průjezdu rondelu v jeho východní části a bude nutné tento úsek uzavřít,“ dodává Groulík.

Provoz se poté kompletně uvolní opět po zhruba dvou měsících. Své uplatnění mezitím znovu najde provizorní „střecha“ nad Hradubickou silnicí, která má zamezit případným pádům předmětů na čtyřproudovou silnici spojující obě krajská města.

Práce na celé křižovatce mají skončit do konce roku. Zatím nic nenasvědčuje tomu, že by stavaři termín neměli dodržet. Horší zprávou zůstává, že stavba skončí v poli. Využití najde jen pro vozy stavebních firem, které se budou podílet na výstavbě navazujících úseků „pětatřicítky“ dále směrem k Časům. Ředitelství silnic a dálnic počítá se zahájením prací v ideálním případě koncem roku 2016.

Autor:




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.