Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Úsekové měření na I/35 v Litomyšli odstartuje ve zkušebním provozu

  11:44aktualizováno  11:44
Bílé čáry na frekventované silnici I/35 v Litomyšli jsou už nachystané. Páteřní komunikací Pardubického kraje projedou denně desítky tisíc řidičů osobních i nákladních aut. Jenže řada z nich nedodržuje povolenou rychlost. Město tak v březnu spustí na vybraných částech úsekové měření.

Ilustrační snímek | foto: Jiří Benák, iDNES.cz

Potřebné zařízení instaluje dodavatelská firma do poloviny března. Následně bude spuštěný zkušební provoz. Pokud se nevyskytnou potíže, pojede se na „ostro“ od poloviny dubna.

Radary budou hlídat rychlost řidičů na třech místech po městě. Dvě z nich leží na „pětatřicítce“, která rodiště skladatele Bedřicha Smetany v podstatě rozděluje na dvě části.

Hlídat rychlost si tak budou muset motoristé na sjezdu ke světelné křižovatce ze směru od Svitav. Tento úsek vedoucí z kopce bude dlouhý 450 metrů.

V opačném směru bude vzdálenost mezi dvěma měřícími body něco přes půl kilometru. V úseku mezi Novým kostelem a čerpací stanicí řada řidičů šlape více na plyn z jednoduchého důvodu. Díky dvěma souběžným pruhům se v poměrně příkrém stoupání dají předjíždět pomalejší kamiony.

K měření se dospělo na základě průzkumu

Radnice vytipovala tuto část I/35 na základě dvoutýdenního průzkumu, který si nechala provést v roce 2015. Podle výsledků tehdy přes 80 procent řidičů mířících z centra překročilo povolenou padesátku, v opačném směru to bylo o deset procent motoristů méně. Pomocí úsekového měření hodlá město rychlejší motoristy donutit jezdit dle předpisů.

„Toto opatření má neukázněným řidičům připomenout, že jízda po městě je rychlostně omezená a silnice není závodní dráha. Naším cílem není vybrat více peněz na pokutách, ale zajistit bezpečí jak pro chodce, tak pro ostatní motoristy,“ uvedl litomyšlský starosta Radomil Kašpar.

Na měřící brány budou upozorňovat instalované dopravní značky. Firma Gemos dopravní systémy je brzy osadí i poblíž nemocnice v ulici J. E. Purkyně vedoucí dále na Poličku. Na 400 metrů dlouhém úseku se bude měřit v obou směrech.

Stejně dlouhý kontrolovaný úsek čeká na řidiče v ulici T. G. Masaryka, konkrétně v části mezi autobusovým nádražím a základními školami.

„Měření začne nedaleko za odbočkou na Dukelskou a skončí u budovy městského úřadu. Ve směru ke kruhovému objezdu u nemocnice pojedou motoristé po ulici T. G. Masaryka přesně 615 metrů pod dohledem radaru - od střední školy zahradnické a technické až téměř k hranici autobusového nádraží,“ popsal tiskový mluvčí radnice Michele Vojáček.

Provoz systému vyjde měsíčně na více než 90 tisíc

Město si bude zařízení od firmy pronajímat po dobu dvou let. Měsíční náklady na provoz všech umístěných radarů budou činit 93 tisíc korun. Radní počítají s nárůstem administrativy spojené s vybíráním pokut. Proto na úřad nastoupí tři noví zaměstnanci, avšak do budoucna se počítá s přijetím dalších úředníků.

„Měření rychlosti a dokumentování přestupků ze záznamových zařízení budou mít na starost příslušníci městské policie. Projednávání přestupků proti bezpečnosti a plynulosti provozu na pozemních komunikacích pak úředníci z Odboru dopravy Městského úřadu Litomyšl,“ dodal Vojáček.

Podle starosty Kašpara by si město chtělo pomocí nového zařízení pohlídat i jízdu řidičů na červenou na jediné litomyšlské světelné křižovatce.

S úsekovým měřením počítala radnice již v loňském roce, jenže opakované problémy při výběrovém řízení celou akci zpozdily. Nyní se zdá, že pomyslný bič na neukázněné řidiče začne fungovat. Původně se přitom uvažovalo ještě o jednom úseku na I/35, avšak od záměru městu nakonec upustilo.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Veronika Skalecká. Žurnalistka se ve své knize věnuje Pardubicím v období...
Zaujal mě soud se studenty za karikatury, říká autorka knihy o normalizaci

Doktorandka Univerzity Karlovy Veronika Skalecká nedávno vydala knihu s názvem Pardubice v období normalizace. Přináší podrobný pohled na politiku, kulturu a...  celý článek

Konec trati na Chrudim. V Pardubičkách se trať stočí na jih, ale u Nemošic...
Místo nové trati do Pardubic stačí zavést spěšné vlaky, říká Chrudim

Vedení Chrudimi odmítá stavbu Ostřešanské spojky, která měla zrychlit cestování vlakem do Pardubic. Stavba nové trati je podle města zbytečně drahá a vysoký...  celý článek

Muž si doma na stole zapálil svícen s čajovými svíčkami. Když ho chtěl
Od svíček hořela vana i stoupačky, voda z nich vytopila nižší patra

Na začátku byl oheň, ale víc škod v bytovém domě po neobvyklém požáru způsobila voda. Plameny ze svíček totiž postupně pohltily plastovou vanu i stoupačky, ze...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.