Pásky zavřely přechod naproti pardubickému nádraží, lidé na ně nedbají

  • 13
Pokračující přestavba okolí pardubického vlakového nádraží přinesla se začátkem týdne nové omezení. Práce u světelné křižovatky se dotkly řidičů, ale větší starosti dělají chodcům, kterým se zavřel přechod.

„Spěchám na autobus a chtěla jsem to podlézt,“ přiznala žena, která postávala u přechodu. Na „zebru“ už vkročit nemohla. Kromě značky cestě brání červenobílé zákazové pásky. Ovšem ty řada lidí ignoruje a zavřený přechod stále používá. Během několika minut pásku podlezlo asi deset chodců.

Už předtím přitom cesta z blízkého parkoviště zabrala kvůli rekonstrukci přednádraží několik minut navíc. Teď si lidé zajdou o dalších více než dvě stě metrů k nejbližšímu přechodu. Ten je provizorní a z jedné strany končí na trávníku, který je vlivem dešťů notně podmáčený.

„Funguje ještě nádraží? Vůbec nevím, jak se tam mám dostat,“ postěžovala si maminka se synem, která se od fastfoodové restaurace potřebovala dostat k nádražní budově. Nakonec se na nástupiště dostala neoficiální cestou, která je chodci hojně využívaná a zavede je téměř přímo na perón.

Na změny se kvůli likvidaci dělicího ostrůvku musí zvyknout i řidiči. Největší komplikací pro ně je zákaz odbočení ve směru od takzvané rychlodráhy do ulice Kpt. Bartoše. Ze silnice I/36 nyní nemohou odbočit doleva na parkoviště k Albertu či na parkovací plochu v lihovaru.

Směr provozu určují jak svislé značky, tak i dočasné žluté vodorovné značení. Kvůli pohybu dělníků a stavební techniky panovala na křižovatce chvílemi nepřehledná situace.

„Větší starosti s ní měli řidiči osobních aut. Naši to s pomocí dispečera zvládli,“ uvedl ředitel dopravního podniku Tomáš Pelikán.

Brzy se bude předělávat i trolejové vedení. Provoz v jízdní pruzích se totiž ještě změní. Dopad na cestování na linkách MHD to ale mít nebude. Dopravní podnik vše musí zvládnout za provozu.

Alternativu v podobě autobusů využít ani nemůže, jelikož jich kvůli opravě Sakařovy ulice nemá v rezervě tolik.

Zatímco řada řidičů si na sociálních sítích stěžovala, že o chystané úpravě nebyl dostatek informací, dopravní podnik s ní počítal.

„Věděli jsme o tom o několik dní dříve. Harmonogram prací se kvůli mrazům měnil,“ podotkl Pelikán.

Kvůli opravě přednádraží, která by měla skončit do poloviny roku, se bude předělávat i další blízká světelná křižovatka u budovy České pošty. Právě zdejší přechod nyní využívají chodci mířící na nádraží. Dlouhý interval při čekání na zelenou řada z nich kritizuje.

Opravovaná křižovatka se zavřeným přechodem mezi nádražím, hypermarketem a areálem bývalého lihovaru v Pardubicích

Opravovaná křižovatka se zavřeným přechodem mezi nádražím, hypermarketem a areálem bývalého lihovaru v Pardubicích

Mapy poskytuje © SHOCart a přispěvatelé OpenStreetMap. Společnost SHOCart je tradiční vydavatel turistických a cykloturistických map a atlasů. Více na www.shocart.cz