Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Pásky zavřely přechod naproti pardubickému nádraží, lidé na ně nedbají

  13:15aktualizováno  13:15
Pokračující přestavba okolí pardubického vlakového nádraží přinesla se začátkem týdne nové omezení. Práce u světelné křižovatky se dotkly řidičů, ale větší starosti dělají chodcům, kterým se zavřel přechod.

„Spěchám na autobus a chtěla jsem to podlézt,“ přiznala žena, která postávala u přechodu. Na „zebru“ už vkročit nemohla. Kromě značky cestě brání červenobílé zákazové pásky. Ovšem ty řada lidí ignoruje a zavřený přechod stále používá. Během několika minut pásku podlezlo asi deset chodců.

Už předtím přitom cesta z blízkého parkoviště zabrala kvůli rekonstrukci přednádraží několik minut navíc. Teď si lidé zajdou o dalších více než dvě stě metrů k nejbližšímu přechodu. Ten je provizorní a z jedné strany končí na trávníku, který je vlivem dešťů notně podmáčený.

Fotogalerie

„Funguje ještě nádraží? Vůbec nevím, jak se tam mám dostat,“ postěžovala si maminka se synem, která se od fastfoodové restaurace potřebovala dostat k nádražní budově. Nakonec se na nástupiště dostala neoficiální cestou, která je chodci hojně využívaná a zavede je téměř přímo na perón.

Na změny se kvůli likvidaci dělicího ostrůvku musí zvyknout i řidiči. Největší komplikací pro ně je zákaz odbočení ve směru od takzvané rychlodráhy do ulice Kpt. Bartoše. Ze silnice I/36 nyní nemohou odbočit doleva na parkoviště k Albertu či na parkovací plochu v lihovaru.

Směr provozu určují jak svislé značky, tak i dočasné žluté vodorovné značení. Kvůli pohybu dělníků a stavební techniky panovala na křižovatce chvílemi nepřehledná situace.

„Větší starosti s ní měli řidiči osobních aut. Naši to s pomocí dispečera zvládli,“ uvedl ředitel dopravního podniku Tomáš Pelikán.

Brzy se bude předělávat i trolejové vedení. Provoz v jízdní pruzích se totiž ještě změní. Dopad na cestování na linkách MHD to ale mít nebude. Dopravní podnik vše musí zvládnout za provozu.

Alternativu v podobě autobusů využít ani nemůže, jelikož jich kvůli opravě Sakařovy ulice nemá v rezervě tolik.

Zatímco řada řidičů si na sociálních sítích stěžovala, že o chystané úpravě nebyl dostatek informací, dopravní podnik s ní počítal.

„Věděli jsme o tom o několik dní dříve. Harmonogram prací se kvůli mrazům měnil,“ podotkl Pelikán.

Kvůli opravě přednádraží, která by měla skončit do poloviny roku, se bude předělávat i další blízká světelná křižovatka u budovy České pošty. Právě zdejší přechod nyní využívají chodci mířící na nádraží. Dlouhý interval při čekání na zelenou řada z nich kritizuje.

Opravovaná křižovatka se zavřeným přechodem mezi nádražím, hypermarketem a areálem bývalého lihovaru v Pardubicích

Opravovaná křižovatka se zavřeným přechodem mezi nádražím, hypermarketem a areálem bývalého lihovaru v Pardubicích

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Takto by měl v budoucnu vypadat most přes Labe mezi Valy u Přelouče do Mělicemi.
Provizorium končí, válečný most mezi Valy a Mělicemi nahradí širší

V roce 1948 postavila americká armáda provizorní most přes Labe mezi Valy u Přelouče a Mělicemi. Provizornost nakonec vydržela 70 let. Stavba z poválečné...  celý článek

Stará spalovna nebezpečného odpadu u Pardubic
Koalice za nákup spalovny se bortí. Radnice v jejím okolí nechtějí platit

Zdálo se vše jasné. Obce v čele s Pardubicemi dají dohromady 35 milionů, koupí od firmy AVE CZ spalovnu v Rybitví, a definitivně tak padne možnost, že se u...  celý článek

Předčasné parlamentní volby. (26. října 2013)
Nejčastější téma parlamentních voleb? Podle krajských lídrů doprava

Za tři měsíce se konají parlamentní volby. O deset mandátů z celkových 200 se bude bojovat v Pardubickém kraji. Jaké jsou podle lídrů stran největší problémy v...  celý článek

Grafton Recruitment Praha
Příležitost pro LOGISTIKY: Veďte svůj tým!

Grafton Recruitment Praha
Pardubický kraj
nabízený plat: 22 000 - 27 000 Kč

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.