Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Silničáři se připravují na bourání mostu u Parama, stará silnice mizí

  16:38aktualizováno  16:38
Největší mrazy již pominuly, a tak se na staveniště v blízkosti pardubické chemičky Paramo vrátili stavaři, kteří rozšiřují frekventovaný úsek o další pruhy. Stroje nyní obsadily starou polovinu vozovky, která se musí celá předělat.

Takto vypadala stará polovina silnice krátce po převedení provozu na vedlejší polovinu. Nyní už je vrstva asfaltu pryč. | foto: Martin Švec, MAFRA

Pokládka asfaltu se stihla ještě v prosinci minulého roku, a tak mohou tisíce motoristů využívat novou půlku silnice I/37 u pardubického Parama (psali jsme o tom zde).

Při průjezdu v těchto dnech uvidí dělníky, kteří se pustili do frézování vozovky a odstranění zábradlí na mostu přes železniční koridor. Právě na něm čeká stavbaře nejvíce práce.

„Probíhá odtěžení přechodových částí mostu a příprava na vlastní demolice mostní konstrukce,“ uvedl Stanislav Král z úseku výstavby pardubické pobočky Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD).

Dosloužilý most půjde podle předpokladu dolů v březnu a na jeho odstranění se budou podílet dva obří jeřáby s nosností 300 a 500 tun. Přesný termín se ještě řeší, jelikož demolice bude probíhat přes noc a způsobí i výluky na železničním koridou z Čech na Moravu.

Na svém místě zatím stále stojí užší provizorní přemostění hradecké trati, které více než rok trápilo motoristy a způsobovalo v okolí kolony. Silničáři ho stále budou využívat pro potřeby stavby, která by měla být kompletně dokončená na podzim.

Také v Pardubicích ale není letošní zima vůči stavařům příliš přívětivá. „Práce se trochu zpozdily, ale zima ještě neskončila, takže nelze zcela určit, jaký je skutečný skluz. Času na dokončení máme dostatek,“ říká Král.

Teploty pod nulou tak momentálně brání pokračování prací na cyklostezce, která bude na okraji celé stavby.

„I kdybychom chtěli, tak na stezce dělat kvůli mrazům nic nemůžeme. Izolovat a betonovat nikde nelze. Je to technologicky nepřípustné,“ upozornil Král.

Zvlnění silnice se nepotvrdilo

V diskuzích na sociálních sítích se v minulých dnech objevila zpráva, že se na nově otevřené polovině vozovky začaly po necelých dvou měsících dělat terénní nerovnosti. Redakce proto otestovala jízdu oběma směry a žádné anomálie nezaznamenala. Silničáři upozorňují, že pokud by k pohybům v podloží došlo, vyžadovala by od stavební firmy zjednání nápravy.

„Měření proběhlo před zprovozněním a žádné odchylky se neprojevily. Stále se jedná o stavbu, kterou jsme nepřevzali a nezkolaudovali, takže pokud by se náhodou nějaké nesrovnalosti objevily, tak by je zhotovitel odstranil na vlastní náklady,“ dodává Král.

Autor:




Hlavní zprávy

Peugeot 308 1.6 e-HDi 2014 ·...
Peugeot 308 1.6 e-HDi 2014 ·...

r.v. 2014, naj. 123 761 km, diesel
204 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.