Jen část řidičů zatím využívá k cestě na Chrudim nově otevřený pruh (v pozadí...

Jen část řidičů zatím využívá k cestě na Chrudim nově otevřený pruh (v pozadí vpravo). | foto: Martin Švec, MAFRA

U pardubického Parama jezdí řidiči plynuleji, kolony téměř zmizely

  • 3
Není to sice úplně stoprocentní, přesto je při průjezdu kolem pardubické chemičky Paramo rozdíl v plynulosti jízdy znatelný na první pohled. Představa silničářů, že se po uzavření mostního provizoria provozu na tepně uleví, se naplnila.

Po téměř kilometrovém novém úseku komunikace I/37 začaly ve středu dopoledne proudit desítky osobních a nákladních aut. Zásadní oproti předchozímu stavu bylo, že řidiči projížděli oběma směry bez toho, aniž by se za kruhovým objezdem tvořily dlouhé kolony.

Zlepšení pocítili i šoféři autobusů městské hromadné dopravy. „Situace se výrazně zlepšila. Během dne se zpoždění na linkách, které tudy projíždějí, projevila výrazně méně než předtím,“ prohlásil ředitel dopravního podniku Tomáš Pelikán.

Spolu se silnicí se otevřela i dvojice mostů, takže motoristé definitivně opustili mostní provizorium umístěné nad tratí vedoucí z Pardubic do Hradce Králové. Právě toto úzké místo bylo příčinou téměř každodenních kolon, se kterými se řidiči v místě potýkali dlouhých 14 měsíců. Před výstavbou okružní křižovatky je zase brzdily semafory.

Nyní už projedou od Hradce na Chrudim bez zastavení. Vedle nové poloviny silnice je totiž funkční i samostatný přímý pruh.

Řada řidičů si novinky ovšem ještě nevšimla, a tak mnozí stále při cestě od Hradce či nádraží dále na Chrudim jezdí zbytečně přes okružní křižovatku. I kvůli tomu se provoz na „kruháku“ zahušťuje.

K nové části vedle provizorního mostu ještě silničáři pomocí velkých jeřábů přestěhovali těžká betonová svodidla. Ihned po otevření nové půlky byl provoz znatelně plynulejší.

V odpolední špičce sice komplikace byly, ovšem ne v takové míře, na které tu byli řidiči zvyklí. Drobné zdržení čeká maximálně na řidiče sjíždějící od Přelouče a Dukly. Těm se ještě neotevřel bypass, po jehož zprovoznění se kruhovému objezdu zcela vyhnou. Silničáři potřebují vedle silnice dodělat cyklostezku a chodník, a tak nadále užívají zavřený speciální pruh, který bude sloužit vozům MHD.

Vzhledem k tomu, že celý úsek je i nadále staveništěm, umístili silničáři za okružní křižovatku značku omezující maximální rychlost na třicet kilometrů za hodinu.