Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

U pardubického Parama jezdí řidiči plynuleji, kolony téměř zmizely

  16:40aktualizováno  16:40
Není to sice úplně stoprocentní, přesto je při průjezdu kolem pardubické chemičky Paramo rozdíl v plynulosti jízdy znatelný na první pohled. Představa silničářů, že se po uzavření mostního provizoria provozu na tepně uleví, se naplnila.

Jen část řidičů zatím využívá k cestě na Chrudim nově otevřený pruh (v pozadí vpravo). | foto: Martin Švec, MAFRA

Po téměř kilometrovém novém úseku komunikace I/37 začaly ve středu dopoledne proudit desítky osobních a nákladních aut. Zásadní oproti předchozímu stavu bylo, že řidiči projížděli oběma směry bez toho, aniž by se za kruhovým objezdem tvořily dlouhé kolony.

Zlepšení pocítili i šoféři autobusů městské hromadné dopravy. „Situace se výrazně zlepšila. Během dne se zpoždění na linkách, které tudy projíždějí, projevila výrazně méně než předtím,“ prohlásil ředitel dopravního podniku Tomáš Pelikán.

Fotogalerie

Spolu se silnicí se otevřela i dvojice mostů, takže motoristé definitivně opustili mostní provizorium umístěné nad tratí vedoucí z Pardubic do Hradce Králové. Právě toto úzké místo bylo příčinou téměř každodenních kolon, se kterými se řidiči v místě potýkali dlouhých 14 měsíců. Před výstavbou okružní křižovatky je zase brzdily semafory.

Nyní už projedou od Hradce na Chrudim bez zastavení. Vedle nové poloviny silnice je totiž funkční i samostatný přímý pruh.

Řada řidičů si novinky ovšem ještě nevšimla, a tak mnozí stále při cestě od Hradce či nádraží dále na Chrudim jezdí zbytečně přes okružní křižovatku. I kvůli tomu se provoz na „kruháku“ zahušťuje.

K nové části vedle provizorního mostu ještě silničáři pomocí velkých jeřábů přestěhovali těžká betonová svodidla. Ihned po otevření nové půlky byl provoz znatelně plynulejší.

V odpolední špičce sice komplikace byly, ovšem ne v takové míře, na které tu byli řidiči zvyklí. Drobné zdržení čeká maximálně na řidiče sjíždějící od Přelouče a Dukly. Těm se ještě neotevřel bypass, po jehož zprovoznění se kruhovému objezdu zcela vyhnou. Silničáři potřebují vedle silnice dodělat cyklostezku a chodník, a tak nadále užívají zavřený speciální pruh, který bude sloužit vozům MHD.

Vzhledem k tomu, že celý úsek je i nadále staveništěm, umístili silničáři za okružní křižovatku značku omezující maximální rychlost na třicet kilometrů za hodinu.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Takto vypadaly Ležáky v roce 1943, tedy zhruba rok po tragédii.
Zničené Ležáky. Uplynulo 75 let od chvíle, kdy osadu vypálili nacisti

Na pětasedmdesát let staré události od vypálení osady Ležáky nacisty vzpomenou všichni, kteří se v neděli zúčastní v místě vypálené obce pietního shromáždění.  celý článek

Petr Novotný, režisér Východočeského divadla Pardubice, napsal hru o ruském...
Při psaní Rasputina jsem myslel na Michaela Jacksona, říká autor novinky

Svou druhou premiéru měla v neděli ve Východočeském divadle inscenace Rasputin. Jejím autorem je Petr Abraham, což není nikdo jiný než Petr Novotný, kmenový...  celý článek

Policejní vrtulník s termovizí (ilustrační snímek)
Žena v pyžamu popíjela v garáži, zatím po ní pátral vrtulník s termovizí

Svitavská policie přijala na linku 158 oznámení o pohřešované pětačtyřicetileté ženě, která odešla z místa svého trvalého bydliště pouze v pyžamu. Přitom...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.