Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Řidiče bude vítat na vjezdu z obchvatu do Chrudimi brána z horkovodu

  7:59aktualizováno  7:59
Po vybudování první části obchvatu Chrudimi bude nad hlavním vjezdem do města od Pardubic ošklivá brána z trubek. Horkovod z opatovické elektrárny.

Přeložení horkovodu se před Chrudimí změnilo v hotové trubkové bakchanálie. | foto: Michal Klíma, MAFRA

Stavbaři přitom potrubí letos překládali a na první pohled nic nebránilo tomu, aby jej vedli pod zemí, jako tomu je na řadě míst Chrudimi či Pardubic. Vedení města změnu projektu prosazovalo, ale podle všeho příliš pozdě.

Kdo jede z Chrudimi na Seč, projíždí branou z horkovodních trubek. Stejná "nádhera" je i na Dašické ulici, z níž se stane za čas hlavní příjezdová cesta. Sjíždět od Medlešic ke křižovatce na Bídě ani opačným směrem už nebude možné. Trubky okupují levý břeh řeky Chrudimky u sídliště U Stadionu. Jsou i na sídlišti Leguma.

Místostarosta Chrudimi Jan Čechlovský uznává, že nový vjezd do Chrudimi budou trubky hyzdit.

"Bylo by to samozřejmě lepší, kdyby šly pod zemí. Nešlo to ale tehdy vyřešit," uvedl Jan Čechlovský.

Co se tedy při plánování obchvatu Chrudimi stalo? Kvůli stavbě obchvatu bylo nutné přeložit horkovod. Projektant pracující pro Ředitelství silnic a dálnic však navrhl, že trubky povedou dál nad hlavami řidičů, kteří budou projíždět Dašickou ulicí. S tím počítalo i územní rozhodnutí vydané v roce 2005.

"Ruku na srdce. V roce 2003 a 2004 to nikoho moc netrápilo, převládal pohled, že je potřeba hlavně připravit stavbu obchvatu," soudí Čechlovský. A zdá se, že teprve někdy po roce 2005 vedení Chrudimi zjistilo, že to bude všechno, jen ne hezký vjezd do města.

Město se bálo, že stavbu zdrží ekologové

"Zkoušeli jsme to několikrát projednávat s Ředitelstvím silnic a dálnic. Ovšem ukázalo se, že kdyby měl jít horkovod pod zem, šlo by o jinou trasu, jiný způsob a muselo by se otevřít územní rozhodnutí. Tvrdili nám, že když to otevřeme, může to celou stavbu i na deset roků odložit," uvedl Čechlovský, který byl do roku 2006 místostarostou a poté čtyři roky starostou.

Vedení města se podle něj bálo ekologů, kteří by mohli nové projednání územního řízení využít. "Měli jsme již určité zkušenosti s ekology z Mikulovic a byla odůvodněná obava, že by byli schopni efektivně blokovat výstavbu do doby, než si s jejich námitkami poradí všechny odvolávací stupně. Zalekli jsme se toho," řekl Čechlovský.

Město jednalo i s vedením Elektráren Opatovice, zda by nebylo možné vést trubky pod zemí.

"Dokonce proběhla u nás jednání technického charakteru, kdy jsme se shodli, že by to za určitých podmínek šlo. Pak se město obrátilo na Ředitelství silnic a dálnic, ale nedohodli se na tom, sešlo z toho," uvedl mluvčí Elektráren Opatovice Petr Zadák.

Ředitelství silnic a dálnic nápad odmítlo. "Po zpracování dokumentace pro stavební povolení přišel s nápadem "estetického" řešení hlavní architekt města Chrudim. Tento projekt je ale finančně a technicky náročný, a tudíž za současných podmínek nereálný. Takže stavbaři stavějí dle schválené projektové dokumentace a v souladu s vydaným stavebním povolením," napsala MF DNES tisková mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Nina Ledvinová.





Hlavní zprávy

ARMEX ENERGY, a.s.
Konzultant v energetice (Vysoké Mýto, Rychnov, Kutná Hora, Jičín

ARMEX ENERGY, a.s.
Středočeský kraj, Královéhradecký kraj, Pardubický kraj
nabízený plat: 17 000 - 30 000 Kč

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.