Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Oprava splnila účel. Třída Míru ožila, doprava funguje, kavárny jsou plné

  16:25aktualizováno  16:25
Už více než sto dní mohou lidé z Pardubic využívat opravenou třídu Míru. Po prvních měsících provozu zatím nikdo nehlásí vážnější závady. Relativně spokojený je dopravní podnik i podnikatelé. Hlavním nedostatkem se tak zdá „jen“ špinavá dlažba.

Až vjedou trolejbusy na třídu Míru, dlažba nevydrží a popraská. Velký problém nastane, až bude nehoda na Sukově třídě. Nikdo na ulici nebude, když tam nebude jezdit MHD.

Pardubická třída Míru otevřena

Pardubická třída Míru otevřena

Taková kritika byla slyšet před i při opravě hlavní pardubické ulice za více než 100 milionů korun. Zatím to vypadá, že se pesimistické vize nenaplnily.

„Je sice ještě brzo na nějaké velké hodnocení, ale zatím můžu říct, že z našeho pohledu je vše v pořádku. Dokonce jsme na třídě Míru zvládli i obousměrný provoz trolejbusů, když byl problém na hlavní trase u Tyršových sadů,“ hlásí šéf dopravního podniku Tomáš Pelikán.

Jasné je, že alespoň částečný návrat linek městské hromadné dopravy do poměrně úzké ulice nebyl úplně hladký. Ale nic fatálního v podniku neregistrují. „Řešili jsme jeden technický problém, ale ten se dal obejít tak, že vozy jezdily minimální rychlostí. Zatím si nemáme na co stěžovat,“ dodává Pelikán.

Zahrádky jsou plné lidí

Na první pohled se zdá, že nouzi o zákazníky nemají ani podnikatelé. Opravená ulice v kombinaci s extrémně povedeným létem láká na třídu hosty po celý den. Plno bývá u kaváren a restaurací až do pozdních večerních hodin.

„Dříve jsme chodili hlavně na Pernštýnské náměstí. Nyní dáváme přednost právě kavárně na třídě Míru. Jednak se nám tam s rodinou líbí a také se v okolí lépe shání volné parkovací místo,“ říká Lukáš Rychter ze Starých Čívic u Pardubic.

Povětšinou si nestěžují ani majitelé obchodů. „Musím říct, že jsem spokojený s tím, jak oprava dopadla. Lidé se na třídu zase naučili chodit, řekl bych, že rekonstrukce centru města výrazně pomohla,“ uvádí podnikatel a zároveň zastupitel Jiří Lejhanec.

Nasazením strážníků se na třídu nevrátila ani dlouho tolerovaná tradice mnoha zaparkovaných a projíždějících aut, která dříve ulici často téměř zablokovala. Přece jen rozdávání pokut řidiče poměrně rychle naučilo novým zvyklostem.

Zdá se tak, že jediným vážnějším problémem nového korza je špinavá dlažba. Na první pohled marginálie zainteresované politiky evidentně štve. „Jsem spokojený s tím, jak ulice vypadá, i s tím, kolik do ní chodí lidí. Bohužel dojem kazí špinavá dlažba, kterou nejde nijak vyčistit,“ podotýká náměstek primátora Jan Řehounek.

Nedá se říct, že by radní řešení patálie nehledali. Ovšem zlikvidovat skvrny třeba od mastného jídla, které se zhusta vyskytují hlavně u laviček, se nepodařilo žádné z mnoha pozvaných firem.

„Ještě to nevzdáváme. Chceme zkusit všechno, co může vést k vyčištění ulice,“ doplňuje Řehounek. Zatím se však spíše zdá, že jednoho dne bude ulice špinavá celá a lidem to už nepřijde.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Primátor Martin Charvát a generální manažer Dynama Dušan Salfický.
Místo zisku ztráta. Radní plánují nalévání peněz do hokejového Dynama

HC Dynamo Pardubice je v těžké finanční situaci. Loňská barážová sezona nakonec skončila se ztrátou ve výši 14 milionů korun. Kumulovaná ztráta klubu je už...  celý článek

Takto vypadaly Ležáky v roce 1943, tedy zhruba rok po tragédii.
Zničené Ležáky. Uplynulo 75 let od chvíle, kdy osadu vypálili nacisti

Na pětasedmdesát let staré události od vypálení osady Ležáky nacisty vzpomenou všichni, kteří se v neděli zúčastní v místě vypálené obce pietního shromáždění.  celý článek

(ilustrační snímek)
Litomyšl zkouší o stovku metrů posunout dálnici, riskuje její zpoždění

Neustále odkládaná výstavba dálnice D35 má problém. Litomyšl se pokouší na poslední chvíli změnit její trasu. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) varuje, že to...  celý článek

Jobs Contact
Vedoucí pracovník - strojírenství (40.000 - 50.000 Kč)

Jobs Contact
Moravskoslezský kraj, Olomoucký kraj, Pardubický kraj
nabízený plat: 40 000 - 50 000 Kč

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.