Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Třída Míru se na rok zavírá. Ranvej na ní však nakonec zřejmě nebude

aktualizováno 
Z pardubické třídy Míru na dlouhou dobu zmizely trolejbusy. Město se musí připravit na dopravní chaos a na více jak rok rozkopanou hlavní pardubickou ulici. Mění se i jízdní řády trolejbusových linek. Vše ale nasvědčuje tomu, že památník Jana Kašpara v podobě ranveje na ní nebude.

Třída Míru v Pardubicích | foto: Michal Klíma, MAFRA

Ulici ovládnou stroje a dělníci liberecké společnosti Syner, která ji bude za zhruba 120 milionů korun opravovat. Práce by měly trvat zhruba jeden rok.

Lidé si tak musí zvyknout nejen na nové jízdní řády linek z třídy Míru, ale také na složitý přístup do jednotlivých obchodů.

Nad ranvejí se zavírá voda

Součástí projektu se měl stát i neobvyklý památník Jana Kašpara v podobě přistávací dráhy, která by zdobila hlavní pardubický bulvár takřka po celé jeho délce (o památníku čtěte zde).

Alespoň tomu vše nasvědčovalo poté, co si autora nápadu Davida Macháčka pozvali radní města na své jednání a tam zároveň iniciovali setkání Macháčka, náměstka primátorky Jindřicha Taubera a architekta opravy třídy Míru Jaromíra Waltera.

Jakkoliv se aktéři pondělní schůzky netajili optimistickými závěry, nyní to vypadá, že zájem vybudovat v centru města ranvej opadl. "Nechápu to, zdá se mi, jakoby se zalekli toho, že se vybudování ranveje skutečně podaří," uvedl Macháček.

Komentoval tak vyjádření náměstka Taubera a architekta Waltera. Ti po schůzce sice dávali najevo snahu se alespoň pokusit o začlenění ranveje do projektu třídy Míru, následné reakce už ale byly jiné.

"Na schůzce jasně zaznělo, že návrh ranveje nemůže ohrozit probíhající územní a stavební řízení na vítězný návrh památníku Jana Kašpara a nemůže jej nahradit. Stejně tak nemůže ohrozit začínající realizaci rekonstrukce třídy Míru," uvedl Tauber.

Architekt Walter následně zpochybnil i Macháčkovu úlohu v celém dění. "Zatím na mne dělá situace dojem, že sloužíte jako páčidlo odpůrcům vítězného návrhu památníku, kteří si slibují nahrazení větrného rukávu ranvejí. Této snaze rozhodně pomáhat nebudu," napsal dva dny po schůzce Macháčkovi.

Ten se netají tím, že ho takovýto obrat znechutil. Uvedl, že již má nabídky od několika architektů, kteří mu nabízejí, že ranvej do architektonických plánů zdarma zakreslí.

Minimálně tohoto kroku se chce zhostit, byť je přesvědčený, že jeho ranvej je již zákulisními dohodami doslova odpískaná.

"Myslím, že o ranveji je již rozhodnuto. Zatím to nebalím, chci to ukončit důstojně, ale moc chuti už na to nemám," dodal David Macháček, autor nápadu vybudovat v Pardubicích neobvyklou poctu prvnímu českému aviatikovi.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Úpravy se dočká i hlavní část bazénu.
Zvedací dno mýtského bazénu se dočká úpravy, nově se bude i naklánět

Přijít o ojedinělou technologii, nebo ji naopak vylepšit? Takové dilema měli zastupitelé ve Vysokém Mýtě. Nakonec se rozhodli pro druhou variantu. Dno v...  celý článek

Lidé si dnes raději zkracují cestu přes koleje
Pardubice ušetří miliony, lávku z nádraží na Duklu zaplatí železničáři

Dobrá zpráva pro Pardubice. Nadchod, který spojí nádraží a čtvrť Dukla, město nebude stát téměř nic. Ačkoliv se na stavbě měla radnice podílet sedmi miliony,...  celý článek

Výjezd z Hradubické u Globusu směrem od Hradce Králové.
Sjezd z Hradubické se kvůli vytíženosti firem začne upravovat až v září

Časté nepříjemné čekání při sjezdu z takzvané Hradubické silnice I/37 v Pardubicích budou muset řidiči ještě nějaký čas vydržet. Očekávaná dostavba...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.