Vizualizace nového terminálu pardubického letiště

Vizualizace nového terminálu pardubického letiště | foto: Pardubický kraj

Nový pardubický terminál u lidí nenarazil, plánům letiště se tleskalo

  • 2
Ačkoli veřejná projednání velkých staveb obvykle v Pardubicích provází také nevole obyvatel, na čtvrtečním slyšení ohledně nového terminálu letiště se sešli takřka výhradně příznivci nové haly.

Když ředitel letiště Jan Andrlík představil asi padesátce lidí v klubu ABC plány nového letiště, odpovědí mu byl mohutný aplaus.

Zjevně se jednalo o nejkratší veřejné projednávání k posudku vlivu na životní prostředí (EIA) v Pardubicích za poslední roky. Není divu, Andrlík měl prezentaci dobře "zmáknutou".

"Například manažeři vysokomýtského Iveca mi řekli, jak si pochvalují, že mohou v případě potřeby rychle přiletět do Pardubic a za chvíli jsou v Mýtě. Bez našeho letiště by prý další investice buď rovnou zrušili, nebo omezili," uvedl.

Stejně tak na lidi v sále zapůsobilo, když ukazoval, v jak žalostném stavu je současné odbavovací zázemí pardubického terminálu.

"Odbavovací hala je bývalá vojenská kuchyň a jídelna," řekl a hned na projekčním plátně ukázal fotografii, jak se v bývalé jídelně tlačí stovky cestujících stylem hlava na hlavě.

Pro je i městská část

Když nastala diskuse, nával naštvaných řečníků se nekonal. Přitom když se například projednávala stavba spalovny nebezpečného odpadu v Semtíně nebo rekonstrukce parku Na Špici, trvalo veřejné projednávání několik hodin a v případě spalovny lidé navrhovatelům doslova spílali.

To v ABC klubu ne. Dokonce i starosta městského obvodu Svítkov, v jehož katastru se letiště nachází, se vyslovil pro letiště.

"Ani já, ani zastupitelé nejsme proti rozvoje letiště. Pokud se nebudeme rozvíjet, umřeme vestoje," řekl do mikrofonu, aby také vzápětí sklidil potlesk.

Nakonec se našli dva kritici, kterým se nelíbilo, jakým způsobem se například prováděla měření hluku, ale jejich připomínky byly srozumitelné zejména pro přítomné ministerské úředníky, takže větší diskusi rozpoutat nedokázali.

Celé slyšení proto skončilo po asi hodině a půl. "Jsem s jeho průběhem velmi spokojen. Ukázalo se velmi dobré zpracování EIA posudku," řekl Andrlík po slyšení.

EIA posudek je nutný pro získání povolení ke stavbě a hodnotí vliv na životní prostředí. Podle zpracovatele posudku Václava Obluka nic jeho udělení nestojí v cestě. "Přírodu a životní prostředí terminál ovlivní, ale přijatelným způsobem," řekl.

Nový terminál nyní čeká na dokončení analýzy o ekonomické efektivnosti, kterou si vyžádal kraj.