Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nový pardubický terminál u lidí nenarazil, plánům letiště se tleskalo

  8:37aktualizováno  8:37
Ačkoli veřejná projednání velkých staveb obvykle v Pardubicích provází také nevole obyvatel, na čtvrtečním slyšení ohledně nového terminálu letiště se sešli takřka výhradně příznivci nové haly.

Vizualizace nového terminálu pardubického letiště | foto: Pardubický kraj

Když ředitel letiště Jan Andrlík představil asi padesátce lidí v klubu ABC plány nového letiště, odpovědí mu byl mohutný aplaus.

Zjevně se jednalo o nejkratší veřejné projednávání k posudku vlivu na životní prostředí (EIA) v Pardubicích za poslední roky. Není divu, Andrlík měl prezentaci dobře "zmáknutou".

"Například manažeři vysokomýtského Iveca mi řekli, jak si pochvalují, že mohou v případě potřeby rychle přiletět do Pardubic a za chvíli jsou v Mýtě. Bez našeho letiště by prý další investice buď rovnou zrušili, nebo omezili," uvedl.

Stejně tak na lidi v sále zapůsobilo, když ukazoval, v jak žalostném stavu je současné odbavovací zázemí pardubického terminálu.

"Odbavovací hala je bývalá vojenská kuchyň a jídelna," řekl a hned na projekčním plátně ukázal fotografii, jak se v bývalé jídelně tlačí stovky cestujících stylem hlava na hlavě.

Pro je i městská část

Když nastala diskuse, nával naštvaných řečníků se nekonal. Přitom když se například projednávala stavba spalovny nebezpečného odpadu v Semtíně nebo rekonstrukce parku Na Špici, trvalo veřejné projednávání několik hodin a v případě spalovny lidé navrhovatelům doslova spílali.

To v ABC klubu ne. Dokonce i starosta městského obvodu Svítkov, v jehož katastru se letiště nachází, se vyslovil pro letiště.

"Ani já, ani zastupitelé nejsme proti rozvoje letiště. Pokud se nebudeme rozvíjet, umřeme vestoje," řekl do mikrofonu, aby také vzápětí sklidil potlesk.

Nakonec se našli dva kritici, kterým se nelíbilo, jakým způsobem se například prováděla měření hluku, ale jejich připomínky byly srozumitelné zejména pro přítomné ministerské úředníky, takže větší diskusi rozpoutat nedokázali.

Celé slyšení proto skončilo po asi hodině a půl. "Jsem s jeho průběhem velmi spokojen. Ukázalo se velmi dobré zpracování EIA posudku," řekl Andrlík po slyšení.

EIA posudek je nutný pro získání povolení ke stavbě a hodnotí vliv na životní prostředí. Podle zpracovatele posudku Václava Obluka nic jeho udělení nestojí v cestě. "Přírodu a životní prostředí terminál ovlivní, ale přijatelným způsobem," řekl.

Nový terminál nyní čeká na dokončení analýzy o ekonomické efektivnosti, kterou si vyžádal kraj.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Takto vypadaly Ležáky v roce 1943, tedy zhruba rok po tragédii.
Zničené Ležáky. Uplynulo 75 let od chvíle, kdy osadu vypálili nacisti

Na pětasedmdesát let staré události od vypálení osady Ležáky nacisty vzpomenou všichni, kteří se v neděli zúčastní v místě vypálené obce pietního shromáždění.  celý článek

(ilustrační snímek)
Litomyšl zkouší o stovku metrů posunout dálnici, riskuje její zpoždění

Neustále odkládaná výstavba dálnice D35 má problém. Litomyšl se pokouší na poslední chvíli změnit její trasu. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) varuje, že to...  celý článek

Snímky, které dala policie k dispozici při pátrání po útočnících.
Policie hledá dva útočníky, kteří ve Svitavách surově napadli muže

Policisté žádají o pomoc při identifikaci útočníků, kteří ve Svitavách velmi nevybíravě napadli mladého muže. Veřejnosti proto předkládá fotky, na kterých jsou...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.