Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Pardubické letiště chce odbavovat tři letadla současně, říká nový šéf

  8:12aktualizováno  8:12
Dosavadní obchodní ředitel Michal Červinka v úterý nastoupil do funkce ředitele společnosti East Bohemian Airport, která provozuje pardubické letiště. Nahradil tak ve funkci Jana Andrlíka. A má velké plány.

Novým ředitelem společnosti East Bohemian Airport, která provozuje pardubické letiště, je dosavadní obchodní ředitel Michal Červinka. | foto: Michal Klíma, MAFRA

V příštím roce chce Červinka přilákat nové klienty z dalších krajů a zvýšit počet destinací, do kterých se z Pardubic létá. Nový ředitel EBA se však chystá zaměřit především na rozšiřování letiště.

"Prioritou číslo jedna je výstavba odbavovacího terminálu Jana Kašpara. Vypadá to, že přípravy jsou na dobré cestě a ještě letos bychom mohli začít stavět," říká Červinka.

Na nový terminál letiště získalo úvěr ve výši čtvrt miliardy korun. Hejtman Pardubického kraje Martin Netolický však tvrdí, že výsledná částka by mohla být mnohem vyšší.

Stavba terminálu může být mnohem dražší

"Ukázalo se, že stavba by se mohla výrazně prodražit, hovoří se až o čtyřech stech milionech, což je oproti původním odhadům velký rozdíl," říká Netolický.

Kraj, jakožto třetinový vlastník společnosti EBA, bude celou záležitost řešit nejprve s městem, které je ve společnosti provozující letiště většinovým vlastníkem.

"Bude vypsána soutěž stavebních firem a je možné, že se nakonec povede vysoutěžit cenu blížící se původním odhadům. Očekával bych však lepší komunikaci ze strany vedení společnosti EBA," komentuje situaci Netolický.

Pozemek, kde se bude stavět, je již odlesněný a probíhá zde archeologický průzkum. "V případě, že nedojde k žádnému archeologickému nálezu, a pokud stihneme získat všechna potřebná povolení, můžeme začít s pracemi již na podzim. Ovšem pokud nebudou mrazy," dodává ředitel EBA Červinka.

Plánovaný terminál umožní odbavovat až tři letadla současně, zatímco nyní je možné odbavit vždy pouze jedno letadlo. Po dokončení nového terminálu by tak mohla roční kapacita letiště vzrůst až na dvě stě padesát tisíc pasažérů.

Nedostatečnou kapacitu potvrzuje i šéf provozní části pardubického letiště Vít Málek: "Pamatuji situace, kdy odbavovací hala praskala ve švech. Pokud se chce letiště rozvíjet, stavba terminálu je nutností," říká Málek. Letiště, které je v průběhu roku často poloprázdné, nestíhá odbavovat cestující především v době letních prázdnin, kdy létá více charterových letů.

V minulém roce poskytlo pardubické letiště služby rekordnímu počtu 185 tisíc cestujících. Letos se však očekávají nižší čísla. "Do pololetí jsme odbavili osmdesát tisíc cestujících, což je pokles asi o šest tisíc oproti loňskému roku," hodnotí letošní výsledky Červinka.

Jednu z možných příčin poklesu připisuje nový ředitel politické situaci na Ukrajině. Turisté i obchodní cestující z východu, především z Ruska, pro letiště představují významný podíl celkové klientely. Pasažéři z Moskvy, Petrohradu a dalších ruských měst podle něj nyní létají do Pardubic méně, protože klesla hodnota rublu.

Nové tuzemské pasažéry chce letiště získat lepší spoluprací s cestovními agenturami. "Budu tlačit na cestovní kanceláře, aby více létaly z Pardubic, a rozšířily tak počty zemí, kam mohou lidé odcestovat," říká Červinka.

Na letišti letos odbaví přibližně třicet tisíc lidí odlétajících na dovolenou. V příštím roce by nový ředitel toto číslo rád až zdvojnásobil.

Autoři:




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.